معماری و دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی چگونه است؟

  دوشنبه، 19 آبان 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
معماری و دکوراسیون داخلی به سبک سوئدی چگونه است؟
پیدایش هر سبکی وابسته به فلسفه، جهانبینی، اقلیم و … می باشد در مورد سبک سوئدی دلیلی که بیش از همه به چشم می­خورد موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی آن می باشد. به همین علت وجود این سبک در درجه ی اول با آب هوای این کشور مرتبط است

پیدایش هر سبکی وابسته به فلسفه، جهانبینی، اقلیم و … می باشد در مورد سبک سوئدی دلیلی که بیش از همه به چشم می­خورد موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی آن می باشد. به همین علت وجود این سبک در درجه ی اول با آب هوای این کشور مرتبط استسبک طراحی داخلی سوئدی با رنگ های روشن، ساده، سفید و آبی تعریف می شود.سبک سوئدی یکی از سبک های مشهور در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل است.
کارل لارسون (۱۸۵۳-۱۹۱۹) ، یک هنرمند سوئدی، با مشهور کردن سبک دکوراسیون سوئدی، نزد عموم محبوب شد.سبک سوئدی همچنین از روشنایی و آب و هوای اسکاندیناوی الهام گرفته است.زمستان های طولانی مدت خسته کننده با غروب های زود هنگام و روز های کوتاه و کمبود نور طبیعی این سبک را ناگزیر ساخته که روشنایی مورد نیاز را به فضای داخلی خانه وارد کند.وجود المانهای کمرنگ، روشن، پر زرق و برق و پر جلوه در دکوری های یک منزل با طراحی داخلی سوئدی معروف است.همین طور که دیوارها، کف زمین و لوازم و اثاث منزل با رنگ های کمرنگ و روشن نور طبیعی را منعکس می کنند، فضاهای داخلی که با این سبک طراحی و بازسازی شده اند حتی در روزهای تاریک زمستان هم شاد، گرم و آرام اند.

پوشش کف خانه

برای طراحی به سبک سوئدی برای پوشش کف خانه میتوان از کفپوش لمینت با رنگ روشن استفاده نمود. کفپوش های لمینت بسیار مقاوم بوده و قابل شستشو میباشند. این کفپوش ها هماهنگی زیادی به سبک سوئدی دارند و زیبایی بی نظیری به مکان مورد نظر میدهند. برای پوشش دیوارها نیز میتوان از نقاشی یا چوب طبیعی با زمینه روشن استفاده نمود. انتخاب مبلمان, قفسه کتاب, فرش و … نیز باید بر اساس رنگ های روشن صورت گیرد. استفاده از رنگ قرمز در قالب وسایلی مانند کوسن, گلدان, آباژور, رومیزی و … میتواند گرمابخش محیط باشد و به فضای مورد نظر روح و جان ببخشد و آن را از یکنواختی خارج کند. به کار بردن رنگ های دیگر مانند رنگ سبز و آبی نیز در دکوراسیون سوئدی نمایی زیبا ایجاد میکند.

تصویر

نکات ویژه

  • با توجه به اینکه دکوراسیون سبک سوئدی در ابتدا برای مناطق شمالی اروپا با روزهای بسیار کوتاه و روشنایی طبیعی کم طراحی شده بود، می بایست فکری به حال نور مورد نیاز ساکنین این منازل می شد. از این رو، طراحان علاوه بر رنگ های روشن همواره از آینه به عنوان یک عضو جانبی برای انعکاس نور طبیعی و مصنوعی به قسمت های تاریک تر فضا استفاده می کنند.
  • لوسترهای کریستالی یا فلزی و چراغ های دیواری از جمله منابع تأمین کننده نور مصنوعی در دکوراسیون داخلی سبک سوئدی هستند.
  • در سبک سوئدی لوازم تزئینی به اشکال دایره ای، بیضوی، لوزی و قلبی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از دسته گل و گلدان هایی مزین به خوشه های گندم نیز گاهی اوقات در این نوع دکوراسیون استفاده می شود.
  • فضای باز از دیگر مشخصه های دکوراسیون داخلی سبک سوئدی است. از این رو، مبلمان و لوازم منزل به کمترین تعداد ممکن در محیط قرار می گیرند تا فضا را باز و روشن تر نشان دهند. در واقع در این سبک، نور به عنوان یک عنصر کانونی توجه افراد را به خود جلب می کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (379 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (111 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (41 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز