دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / هنرهای دستی /

معرفی 20 هنر دستی درآمدزا در خانه 

دوشنبه، 16 اسفند 1400
مشاغل خانگی یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای کسب درآمد پرسود می باشد که در کاهش بیکاری و فقر در جامعه هم تاثیر خوب و مثبتی دارد.اگر شما روحیه خلاق دارید، به کارهای درآمدزای هنری در خانه علاقه مند بوده، در آنها استعداد ویژه‌ای دارید و به دنبالی راهی جهت کسب درآمد از این استعداد خود در خانه هستید این مطلب حتماً برای شما مفید خواهد بود.

هنرهای دستی خانگی

دنیای امروزی کسب و کار و تولید شغل متفاوت شده است و دیگر به جای اینکه در یک محل کار یا اداره و به دستور یک مدیر یک کالا تولید کنید تمام شده است. هم اکنون شما می توانید در خانه خود با تولید کارهای هنر اقدام به کسب در آمد کنید.با انجام این کار شما بدون نیاز به رفت و آمد به محل کار، ارتباط مستقیم با مشتری و ترافیک و خیابان های شلوغ و مدیر بد اخلاق می توانید به هدفتان دست بیابید. ضمن اینکه کاری که در حال حاضر انجام می دهید با روحیه و ذهن شما سازگاری داشته و یک منبع درآمد بسیار عالی برای شما خواهد بود.

فراموش نکنید برای اینکه پس از مطالعه این مطلب و انتخاب یکی از ایده های هنری درآمدزا در خانه، به منظور رسیدن به هدف نهایی، یعنی کسب در آمد در منزل نیاز است تا با شور و شوق به دنبال ایده انتخابی خود بروید و پس از کسب آموزش یا مطالعه دقیق و پروش آن ایده مطمئناً در این راه موفق خواهید بود.برای فروش این محصولات هم نیازی نیست که به صورت رو در رو اقدام به فروش محصولات خود کنید و در حال حاضر با طراحی سایت ساده یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی به راحتی اقدام به فروش و کسب در آمد از محصولات دست ساز خود شوید.

1. طراحی و تولید زیورآلات دست ساز

خیلی از زیورآلات را شما می توانید خودتان و با دست های خودتان طراحی و تولید کنید. مانند دست بندهای فلزی، انگشترهای زیبا که در آن سنگ های زینتی به کار برده می شود. برای کسب در آمد از طراحی و تولید زیورآلات دست ساز شما با تولید این نوع محصلات هنری می توانید با داشتن یک صفحه در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام اقدام به فروش محصولات خود کنید یا حتی برای خود بازاریاب استخدام کنید!

2.طراحی لباس و پوشاک

اگر به مد و پوشاک و طراحی لباس علاقه مند هستید شما می توانید اقدام به تولید لباس های ریز و درشت کنید و یا حتی یک تولیدی کوچک در ابتدا راه اندازی کنید. این کار نیز برای فروش نیاز به شبکه های اجتماعی و یا خرده فروشی در مغازه ها و استخدام بازاریاب دارد که در ابتدای آغاز به کار خودتان می توانید این کارها را به عهده بگیرید.

3.مجسمه سازی

یکی از کارهای هنری پردرآمد در خانه ساخت مجسمه است. اگر در این هنر مهارت دارید همین حالا دست به کار شده و اقدام به تولید انواع مجسمه های زیبا کنید. برای تولید مجسمه ها چیز خاصی نیاز نیست. جنس مجسمه های تولیدی می تواند از فلز، خاک رز، گچ یا و… باشد.

4.طراحی و ساخت کارت پستال

اگر مهارت شما در کارهای هنری کاغذی است همین الان دست به کار شوید. طراحی کارت پستال یک ایده خوب پول ساز برای شما خواهد بود. پس از طراحی حرفه ای کارت های خود با کامپیوتر آنها را چاپ کنید و در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید.

5.نقاشی

یکی از ایده های هیجان انگیز و درآمد زا برای اهل هنر که به نقاشی علاقه دارند کشیدن نقاشی یا تولید یک اثر هنری در قالب بوم نقاشی است. بعد از این کار نیاز است تا گالری اختصاصی خودتان را راه اندازی کنید و اقدام به کسب در آمد از فروش تابلوها و یا دریافت سفارش از مشتریان کنید.

6.خیاطی

اگر عاشق چرخ خیاطی هستید و با استفاده کردن از چرخ خیاطی خستگی ندارید برای شما دریافت سفارش سخت نخواهد بود. همین حالا آغاز کنید به ساخت یک گالری از کارهایی که انجام داده اید و یا کارهای که توانایی دوخت آنها را دارید و ببینید چطور سیل انبوه مشتریان به سمت شما جاری خواهد شد. خیاطی یکی از ایده های پول ساز برای بانوان است. دقت کنید اگر کمی استعداد در این زمینه دارید برای آغاز این شغل جذاب درنگ نکنید.

7.صابون سازی

یی از کارهای پر در آمد در کشورهای دیگر از جمله ترکیه کار هنری صابون سازی است. معمولاً توریست ها از کشورهای دیگر با خرید صابون های دست ساز آن را به عنوان سوغات هدیه می برند. این کسب و کار هنری در ایران نیز استقبال خوبی دارد و شاید مشابه آن نیز ایده ساخت شمع باشد. با کمی خلاقیت و ترکیبات مختلف صابون با رنگ و عطر مختلف در خانه این هنر زیبا را دنبال کنید و در خرده فروشی ها و یا شبکه های مجازی اقدام به فروش محصولات خود کنید.

8.پتو و لحاف دوزی

یکی از راه های دیگر جهت اشتغال زایی در خانه و کسب درآمد دریافت سفارش انواع پتو و لحاف و رو اندازهای تزئینی با کمی چاشنی خلاقیت است. به ویژه در حال حاضر که طراحی های نوستالژیک و خلاقانه زیبا طرفدار پیدا کرده است شما می توانید با راه اندازی یک کانال یا صفحه در شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی یک گالری از سفارشات یا محصولات خود کنید.

9.ساخت اسباب بازی

ساخت انواع وسایل های دست ساز از جنس پارچه، چوب، فلزات برای کودکان یا بزرگسالان به عنوان هدیه یکی دیگر از ایده های به ظاهر ساده ولی پول ساز برای هنرمندان است. این کار یکی از بهترین سرگرمی ها برای شما خواهد بود. پس از تولید انواع عروسک های دست ساز شما می توانید اقدام به فروش محصولات خود در صفحات اینستاگرامی کنید.

10.ساخت ظروف شیشه ای

اگر ابزارآلات شیشه سازی را دارید به شما توصیه می کنیم اقدام به راه اندازی یک کسب و کار موفق نمائید. ساخت ظروف شیشه ای، گلدان و دیگر لوازم از پرفروش ترین هاا ست. راه کار دیگر این هست که به صورت آینه سازی یا شیشه های شکسته روی ظروف کوزه ای را تزئین کنید. این کارهای برای خنچه عقد و دکوری جا استفاده می شوند و طراحی خیلی زیبا و مدرنی دارند.

11.تولید کیف

اگر علاقه مند به ایجاد یک کار هنری پرهیجان و پر در آمد هستید ایده ساخت کیف را آزمایش کنید. ساخت کیف دستی یکی از کارهای زیبایی است که با استفاده از پارچه یا چرم انجام می شود. برای این شغل نیاز است تا کمی خلاقیت داشته باشید و ایده های جدید که کمتر به فکر دیگران رسیده است را پیاده کنید.

12.گلدوزی

اگر از عاشقان صنایع دستی هستید، به دنبال گلدوزی بروید. سفارشات گلدوزی یکی دیگر از شغل های درآمدزا است. شما می توانید به سفارش مشتریان خود نام آنها را روی طرح هایی زیبا در لباس پیاده سازی کنید این لباس ها گاهی برای هدیه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به لطف این هنر پردرآمد شما میتوانید با طراحان لباس و تولید کنندگان لباس همکاری داشته باشید.

13.گل سازی

یکی از ایده های زیبا و پول ساز شغل و هنر گل سازی است. برای ساخت گل های کاغذی شما می توانید از کاغذ، فوم، پارچه و حتی گل های طبیعی خشک شده استفاده کنید تا انواع دسته گل های زیبا درست کنید. اگر به این شغل علاقه مند هستید همین حالا این ایده کسب و کار را پیگیری کنید.

14.ساخت قاب عکس

شما می توانید آثار هنری و عکس های مشتریان خود را قاب های زیبا ساخته و سفارش کار دریافت کنید. این کار هنری نیازمند کمی چاشنی خلاقیت و طراحی زیبا می باشد. ساخت قاب های کنار هم و ترکیب تصاویر متفاوت روی قاب های چوبی یا فلزی ایده بسیار زیبایی خواهد شد. این قاب عکس ها در دکوراسیون خانه جای جدیدی باز کرده اند که حتماً می توان روی آن حساب کرد.

15.ساخت شمع یا شمع سازی

در هر مراسمی معمولاً از شمع ها استفاده می شود، تولد، عروسی، مناسبهای ایرانی شامل یلدا و عید و….. اگر خلاق هستید و به هنر شمع سازی علاقه دارید، همین الان با کمی آموزش آغاز به ساخت شمع های فانتزی و زیبا کنید. شما می توانید با طراحی شمع های زیبا و همچنین ترکیباتی از اسانس های عطری اقدام به تولید شمع کنید. شما می توانید شمع ها را در بازار و یا آشنایان و همچنین از طریق شبکه های مجازی به فروش برسانید.

16.پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی

پرورش گل و گیاه نیز از جمله مواردی است که اگر فضای مناسبی برایش در خانه داشته باشید نه تنها مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نمی کند بلکه بسیار چشم نواز است. منابع خوبی برای آموزش نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی مختلف مانند کاکتوس و بنفشه آفریقایی که سودآوری پذیرفتنی به همراه دارند در دسترس است و اگر بتوانید شرایط محیطی مساعدشان را فراهم کنید با هزینه معقول می توانید به درآمدزایی مناسبی بدون دردسر دست پیدا کنید.

17.پخت شیرینی و غذای انگشتی

تصور خیلی از مردم نسبت به شیرینی های خانگی یا کیک ها، کیک و شیرینی ساده ای است که همه روزه در سوپر مارکت ها می دیدیم، اما امروزه تنوع زیادی در تولید انواع کیک و شیرینی های خانگی و یا غذاهای انگشتی وجود دارد که یکی از بهترین مشاغل خانگی جذاب و خوشمزه این روزهای ماست. افرادی که در این حوزه فعال هستند که تعداد آنها کم هم نیست خیلی حرفه ای هستند و محصولات خلاقانه و زیبایی تولید می کنند. اگر شما نیز قصد دارید در این حوزه پا بگذارید، با مطالعه چند دوره آموزشی و آموزش آنلاین دست به کار شده و تولیدی کوچک خودتان راه راه بندازید. شک نکنید بعد از مدتی خیلی معروف خواهید شد و کسب در آمد بالایی خواهید داشت. برای فروش محصولات خود نیز می توانید از بین دوستان و آشنایان خود آغاز کرده و به صورت موازی در شبکه های مجازی نیز صفحاتی برای نمایش محصولاتتان ایجاد کنید. نگران هزینه مواد و لوازم اولیه نباشید، برای آغاز می توانید با لوازم محدود کار را آغاز کنید و با دریافت سفارشات بیشتر رفته رفته لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

18.خوشنویسی و خطاطی

اگر شما یک خطات هستید و خط خوشی دارید و یا مهارتی در طراحی نوشته ها دارید، می توانید اقدام به طراحی نام های تجاری برای کسب و کارها کنید و یا حتی سفارش طراحی تابلو قبول کنید.

19. طراحی پارچه

شما یک فرد هنرمند و علاقه مند به نقاشی هستید؟ پس در این کار درنگ نکنید. شما می توانید اقدام به طرح های مختلف برای تولید پارچه کنید. و پارچه های با جنسب های مختلف طراحی و تولید کرده و آن را به مشاغل های مورد نظر که نیازمند کار شما هستند بفروشید. افراد شامل طراحان لباس، صنعتگران و…. به دنبال ایده های خلاقانه و بدیع هستند.

20.سبد بافی

ساخت سبدهای خوشگل و زیبای تزئینی یا کاربردی برای لوازم خانه یکی از ایده های خوب برای کسب در آمد می باشد. سبد بافی از نوع حصیر یا دیگر مواد اولیه تولید سبدهای دست بافت هستند. این محصولات زیبا را می توانید در مغازه های فروش لوازم سنتی، لوازم دست بافت، نمایششگاه ها و همچنین از طریق صفحات مجازی می توانید بفروشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری