ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی آبشارهای نیاگارا و جاذبه های توریستی مهم آن

  سه شنبه، 21 بهمن 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی آبشارهای نیاگارا و جاذبه های توریستی مهم آن
در این مطلب قرار است سفری جذاب به یکی از مهم‌ترین مناطق زمین برای دیدن پدیده‌های طبیعی‌اش برویم؛ جایی که عظمت و زیبایی آن نفس هر ماجراجویی را بند می‌آورد! مقصد ما آبشار نیاگارا است که در مرز آمریکا و کانادا واقع شده است. با ساعد نیوز در این سفر مهیج همراه شوید تا بیش از پیش از نیاگارا بدانیم.

معرفی آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا در واقع مجموعه ای بسیار دیدنی از سه آبشار وسیع و زیبا می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته و منظره ای بسیار با شکوه را خلق کرده اند، خوب است بدانید که مجموعه آبشار نیاگارا در مرز میان کشور های آمریکا و کانادا واقع شده است که یکی از آبشار ها کشور کانادا و سایر آن ها به کشور آمریکا تعلق دارند، همچنین لازم به ذکر است که آبشار نیاگارا بر روی رودخانه ای به همین نام که از دریاچه ایری سرچشمه گرفته و به دریاچه انتاریو می ریزد قرار دارد.

بسیاری از مردم در گذشته به اشتباه تصور می کردند که آبشار نیاگارا بلندترین آبشار جهان می باشد در حالی که بلند ترین آبشار جهان آنجل نام دارد و آبشار نیاگارا تنها به سبب شکوه، وسعت و عظمتی که دارد در جهان معروف شده است، البته توجه داشته باشید که نیاگارا از نظر سرعت جریان آب در جهان رتبه اول را دارد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم آبشار نیاگارا از سه آبشار مجزا تشکیل شده است که به ترتیب از بزرگ به کوچک عبارتند از آبشار نعل اسبی، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس، در ادامه با ما همراه باشید تا هر یک از این آبشار ها را به صورت جداگانه به شما معرفی کنیم.

پیش از معرفی آبشار های نیاگارا بهتر است بدانید که از گذشته تا به امروز میان کشور های آمریکا و کانادا بحث های بسیاری پیرامون مالکیت آبشار نیاگارا وجود داشته و فرسایش سریع خاک در این ناحیه مانع از تعیین مرز دقیق میان این کشور ها شده است اما به طور کلی می توان گفت که آبشار نعل اسبی به کشور کانادا و دو آبشار دیگر به کشور آمریکا تعلق دارند.

معرفی محل هایی که تماشای نیاگارا از آن ها جذابتر است:

  • غار بادها ‏

غار بادها ( (Cave of Wind) در جزیره گوت (‏Goat Island ‏) قرار دارد که به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا از نزدیک به آبشارها نگاه کنند ‏که معمولا باعث می شود خیس شوند، ولی این یکی از علاقه مندی های بازدیدکنندگان این آبشار است. برای این کار بازدیدکنندگان ‏به تنگه نیاگارا می روند و با بالا آمدن از چند پله به محل بازدید می رسند که به آن عرشه طوفانی یا ‏Hurricane Deck‏ گفته می شود. از اینجا فقط بیست فوت تا آبشار تورعروس فاصله است و مقدار زیادی از آب آبشار به روی بازدیدکنندگان ریخته ‏که برای آن به بازدیدکنندگان لباس مخصوص و بارانی داده می شود. ‏‏‏

تصویر

  • برج اسکایلون

تنها ۷۰۰ متر آنطرف تر از آبشار نیاگارا و در شهر نیاگارا فالز اونتاریو، یک برج ۲۳۵ متری قرار دارد که می تواند نمایی شگفت انگیز از آبشار نیاگارا برای شما به ارمغان آورد. با بالا رفتن از برج اسکایلون، می توانید یک منظره جذاب و ۳۶۰ درجه از سه آبشار نیاگارا و همچنین شهر نیاگارا فالز داشته باشید.
علاوه بر دو سکوی دید باز و بسته این برج، یک رستوران گردان و یک رستوران معمولی نیز در این برج واقع شده است تا در حین صرف غذا، از منظره زیبای آبشار نیاگارا نیز لذت ببرید.

تصویر

  • چرخ و فلک نیاگارا

یکی از جدیدترین جاذبه ها در محل آبشارهای نیاگارا، چرخ و فلک نیاگارا است که در حال حاضر بزرگترین چرخ و فلک رصد کانادا به حساب می آید. تماشای آبشارهای خروشان نیاگارا از این چرخ و فلک با ارتفاعی بیش از 53 متر، تجربه ای تکرارنشدنی است.

این چرخ و فلک مجهز به واگن هایی است که با توجه به آب و هوا تنظیم می شوند و بنابراین در تمام طول سال باز است. هر بار سواری این چرخ و فلک بین 8 تا 12 دقیقه طول می کشد وبا توجه به ساعات کاری می توانید هم روز و هم در طول شب سوار چرخ و فلک شوید. در طول شب می توانید منظره نورها و چراغ های شهر و آبشارهای رنگارنگ را تماشا کنید.

تصویر

معرفی آبشارها

آبشار نعل اسبی

بیشتر قسمت آبشار نعل اسبی در کانادا قرار گرفته، از این رو عده ای به آن آبشار کانادایی نیز می گویند. به گفته محققان ۹۰ درصد از آب این آبشار از کانادا و ۱۰ درصد آن از آمریکا سرچشمه می گیرد. حجم و سرعت زیاد آب فرسایش زیادی را به وجود آورده، تا جایی که ۱۲۰ متر از بستر زیرین خود را ویران کرده است. محققان معتقدند که این فرسایش نقطه توقفی ندارد. طبق پژوهش ها و اسناد، یک سوم از آب نیاگارا به آمریکا و دو سوم آن به کانادا ریخته می شود. ارتفاع آبشار نعل اسبی بالغ بر ۵۰ متر است. میزان ریزش آب آن نیز در هر ثانیه بیش از ۲ میلیون لیتر است. البته این میزان با تغییر فصل ها تغییر پیدا می کند.

تصویر

آبشار آمریکایی

همانطور که از نام آن پیداست، این آبشار در ایالت نیویورک آمریکا قرار دارد. نمی توان عدد ثابتی برای ارتفاع آن گفت؛ اما در بلندترین قسمت ۳۴ متر و در کوتاه ترین قسمت ۲۱ متر ارتفاع دارد. نکته جذاب درباره آبشار آمریکایی ظاهر w شکل آن است. البته این مدل جذاب خود را مدیون سنگ هایی است که طی ۱۵۰ سال برخورد با فشار آب به این شکل درآمده اند.

همانطور که گفته شد آبشار نیاگارا فرسایش زیادی دارد، از این رو مجموعه ای از مهندسین ارتش آمریکا به پا خواستند تا جلوی تخریب بیشتر نیاگارای زیبا را بگیرند. سرانجام این اقدام در سال ۱۹۷۰ با اعمال تغییراتی در ریزش های آب نتیجه بخش واقع شد و فرسایش خاک تا حد زیادی رو به کندی رفت. میزان ریزش آب در این آبشار بالغ بر ۵۶۰ هزار لیتر در هر ثانیه برآورد شده است.

تصویر

نقاب عروس

آبشار نقاب عروس در گذشته با نام های لونا و آیریس خطاب می شد. این آبشار کوچک ترین بخش نیاگارا است که در نیویورک آمریکا قرار دارد. طول این آبشار ۲۴ متر تخمین زده شده است. نقاب عروس شکل خاصی ندارد و به طور مستقیم آب به سمت پایین ریخته می شود. البته در بین راه به سنگ هایی که با نام تالوس شناخته می شوند، برخورد می کنند.

تصویر

تفریحات آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا از قطب های گردشگری کشور های آمریکا و کانادا به شمار می آید و همواره مورد توجه گردشگران سراسر دنیا بوده است به همین سبب امکانات تفریحی بسیاری در آن وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از قدم زدن در محوطه آبشار، قدم زدن زیر آبشار، قایق سواری بر روی رودخانه نیاگارا، شنا کردن، هلیکوپتر سواری، تماشای رنگین کمان، تماشای آبشار در شب، زیپ لاین و غیره که در این بخش اطلاعاتی کلی در رابطه با هر یک از آن ها در اختیارتان قرار می دهیم.

قدم زدن در محوطه آبشار

در آبشار نیگارا محوطه ای برای قدم زدن در نظر گرفته شده است که گردشگران می توانند به وسیله قایق خود را به این محوطه رسانده و به قدم زدن مشغول شوند، آبشار نیاگارا از نظر عظمت یکی از منحصر به فرد ترین آبشار های دنیا می باشد و بی شک قدم زدن در نزدیکی آن می تواند تا حد زیادی هیجان انگیز باشد.

لازم به ذکر است که برای قدم زدن در محوطه آبشار بهتر است لباس ضد آب به همراه داشته باشید چرا که در نزدیکی آبشار ها هوا کاملاً مرطوب می باشد.

برای بازدید و قدم زدن در زیر آبشار نیاگارا تور های 4 ساعته ای برگزار می شود که گردشگران تور کانادا می توانند در آن ها شرکت کرده و از قدم زدن در زیر آبشار ها و در میان قطرات زیبای آب نهایت لذت را ببرند.

قایق سواری

از دیگر تفریحاتی که افراد می توانند به هنگام بازدید از آبشار نیاگارا انجام دهند، قایق سواری در محوطه این آبشار زیبا می باشد که طرفداران بسیاری دارد، افرادی که از علاقمندان به قایق سواری در میان آب های رودخانه نیاگارا هستند می توانند در تور های قایق سواری این مجموعه شرکت کرده و اوج هیجان را تجربه کنند.

تصویر

شنا کردن

آبنتی و شنا کردن در نزدیکی آبشار های خروشان نیاگارا کاری پر خطر به شمار می آید اما باید بدانید که محوطه های محافظت شده متعددی در اطراف آبشار نیاگارا به منظور شنای گردشگران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که افراد تنها اجازه شنا در این محوطه های محافظت شده را دارند.

خوب است بدانید که در سال های گذشته افراد بسیاری جان خود را به هنگام شنا در رودخانه نیاگارا از دست داده اند بنابراین تنها در مکان های مجاز و محافظت شده به شنا کردن بپردازید.

تصویر

هلیکوپتر سواری

مشاهده نمای کلی آبشار نیاگارا از روی زمین امری امکان ناپذیر می باشد به همین جهت خدمات هلیکوپتر سواری برای علاقمندان در نظر گرفته شده است و افراد در صورت تمایل می توانند از این خدمات استفاده کرده و با هلیکوپتر بر فراز آبشار نیاگارا پرواز کرده و از دیدن عظمت این جاذبه طبیعی لذت ببرند.

تصویر

تماشای رنگین کمان

رنگین کمان یکی از زیبا ترین پدیده های طبیعی جهان به شمار می آید که در محوطه آبشار نیاگارا به سبب وجود ذرات معلق آب در هوا همواره تشکیل می شود، تماشای رنگین کمان یکی از تفریحات رایگانی است که گردشگران به هنگام بازدید از آبشار زیبای نیاگارا می توانند انجام دهند.

تصویر

تماشای آبشار در شب

شاید با خود تصور کنید که بازدید از آبشار نیاگار به هنگام شب ایده خوبی نیست اما باید بدانید که در محوطه اطراف آبشار نیاگارا نور پردازی های بسیار زیبایی تعبیه شده است که به هنگام شب جلوه بسیار زیبا و با شکوهی را به آبشار می بخشند و به همین سبب برخی از گردشگران شب را برای رفتن به محوطه آبشار انتخاب می کنند، لازم به ذکر است که در مناسبت های خاص در این منطقه آتش بازی نیز برگزار می شود.

تصویر

زیپ لاین

زیپ لاین در سال های اخیر به یکی از پر طرفدار ترین تفریحات دنیا تبدیل شده است و اگر شما نیز از علاقمندان به این تفریح هستید و قصد بازدید از آبشار نیاگارا را دارید باید بدانید که در محوطه این آبشار امکانات لازم برای انجام زیپ لاین وجود دارد و شما می توانید با تهیه بلیط اوج لذت و هیجان را بر فراز آبشار های پر آب نیاگارا تجربه کنید.

لازم به ذکر است که تنها افراد بالای 7 سال اجازه استفاده از زیپ لاین آبشار نیاگارا را دارند.

گردشگران تور کانادا باید بدانند که علاوه بر مواردی که در این بخش به آن ها اشاره کردیم، خدمات رفاهی بسیاری در آبشار نیاگارا برای گردشگران در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها عبارتند از خدمات عکاسی، انواع کافه ها و رستوران ها و غیره همچنین از دیگر فعالیت هایی که گردشگران می توانند انجام دهند می توان به بازدید از جزیره گوت، بازدید از غار ویندز، بازدید از پارک نیاگارا و غیره اشاره کرد.

تصویر

تله کابین نیاگارا

یکی دیگر از تفریحات آبشار نیاگارا که می تواند شما را با طبیعت این منطقه بیشتر آشنا سازد، تله کابینی است که از سال ۱۹۱۶ در این منطقه فعالیت دارد. این تله کابین در چهار کیلومتری آبشار نیاگارا و بر روی رودخانه نیاگارا قرارا گرفته است.
می توانید با سوار شدن بر این تله کابین، مسیر یک کیلومتری دو سوی رودخانه را در مدت زمان ده دقیقه رفته و برگردید و با زیبایی های طبیعت این منطقه بیشتر آشنا شوید.

بهترین فصل سفر به نیاگارا

با اینکه سفر به نیاگارا در هر فصلی زیبایی های خودش را دارد؛ اما دیدن نیاگارای پر آب لطف دیگری دارد. در ادامه هرکدام از فصل های نیاگارا را بررسی می کنیم تا شما بتوانید بنا به سلیقه تان بهترین زمان سفر را انتخاب کنید:

  • فصل بهار

اگر دوست ندارید در برف و سرما به آبشار نیاگارا بروید، سفر خود را تا آخر فرودین ماه به تعویق بیندازید. اردیبهشت ماه زمانی است که هوا به تدریج گرم می شود.

  • فصل تابستان

بین ماه های تیر تا شهریور هوا گرم و تعداد گردشگران بسیار زیاد است. اگر می خواهید در این فصل به نیاگارا بروید، باید از چند ماه قبل کارهای اقامت خود را انجام دهید.

  • فصل پاییز

اگر دوست دارید در سفر به نیاگارا هزینه کمتری بابت هتل و تفریحات خود پرداخت کنید، پاییز فصل خوبی است. البته توجه داشته باشید بارش برف از ماه آذر شروع می شود.

  • فصل زمستان

زمستان در نیاگارا هم رنگ و بوی دیگری دارد. بارش برف و یخ زدگی قسمت هایی از نیاگارا روح شما را تازه می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (68 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی...
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...