معرفی استایل الگانت(elegant)

  پنجشنبه، 28 بهمن 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی استایل الگانت(elegant)
ظرافت به عنوان "کیفیت برازنده و شیک بودن در ظاهر و شیوه" تعریف می شود. بنابراین یک زن ظریف را می توان به عنوان کسی که خود را با متانت به شیوه ای پیچیده و شیک حمل می کند تعریف کرد. اگر می‌خواهید ظاهری اصیل داشته باشید ما به شما استفاده از لباس های سبک الگانت را معرفی میکنیم. با ساعد نیوز همراه شوید.

سبک الگانت (elegant)

دنیای استایل دنیای تنوع و جذابیت می باشد و در میان استایل ها با سبک مختلف برخی از آن ها نظیر استایل الگانت دارای محبوبیت بیشتری می باشند و توجه برخی از افراد شیک پوش را به سمت خود جلب کرده اند. الگانت از انواع تیپ های پر زرق و برق می باشد همچنین لباس پوشیدن در این سبک دارای ریزه کاری هایی است که بهتر است با دقت رعایت شوند.

از طرفی دیگر ظاهر این افراد نیز باید آراسته باشد. در این استایل معمولا خانم ها آرایشی ملایم دارند و از زیورآلاتی ظریف اما پر از تلألو استفاده میکنند. همینطور باید بین کیف، کفش، لباس ها و اکسسوری های دیگر در این سبک هماهنگی وجود داشته باشد. شاید بتوان گفت استایل الگانت؛ جز معدود سبک هایی است که فرم و اندام بدن شما در آن حائز اهمیت هست. برای اشنایی بیشتر با این سبک تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

استایل پالتو الگانت

تاریخچه سبک الگانت

شاید ردپای طراحی اولین نمونه های لباس های این سبک را باید در انگلستان جست و جو کرد. زمانی که میسون ردفرن در اولین خانه مد انگلستان، اقدام به طراحی لباس های ورزشی زنانه کرد. لباس های ظریفی که با اندام زنانه تناسب داشتند. مادلین ویونت را هم باید یکی دیگر از پیشگامان طراحی لباس های ظریف زنانه و پیشبرد سبک الگانت دانست. او که به عنوان ملکه برش اریب لقب گرفته است؛ توانست با الهام از مجسمه های باستانی، لباس های شب بی نظیری طراحی کند که طرفداران بی شماری در میان زنان شیک پوش پیدا کرد.

از دیگر چهره های تاثیرگذار در پیشبرد سبک الگانت می توان ماینبوچر اشاره کرد. او که یک طراح آمریکایی ساکن پاریس بود، توانست با طرح های ساده و فوق العاده ظریف خود مسیر پیدایش این سبک را هموارتر کند. برند هرمس هم تاثیرات زیادی در سبک پوشش الگانت داشته است. از اوایل دهه ۱۹۳۰ این برند با فروش روسری های دست دوز ابریشمی و ظریف، سبک جدیدی را وارد این حوزه کرد.

ورود آمریکایی ها به دنیای الگانت

وضعیت منزوی پاریس در دهه ۱۹۴۰، آمریکایی ها را قادر ساخت تا از نبوغ و خلاقیت طراحان خود برای تولید لباس های این سبک استفاده کنند. در طول جنگ جهانی دوم ، ورا ماکسول طرح های ساده با برش های اریب را در لباس مردان رواج داد. برند Coach که یک برند لاکچری آمریکایی است هم در حوزه طراحی اکسسوری های شیک و جذاب بسیار تاثیرگذار بود. اولین بار این بونی کشین بود که بوت ها را به عنوان یکی از اکسسوری های اصلی و جذاب وارد صنعت مد و فشن کرد.

بعد از جنگ جهانی بود که ظاهر آمریکایی در میان مردان اروپایی محبوب شد. شلوارهای راسته، یقه های بلند و نوک تیز، کراوات های گل دار و سرشانه های پهن. در همین زمان برخی از تولیدکنندگان انگلیسی به احیای ظرافت سبک ادواردین در لباس مردان روی آوردند و سبک یکپارچه ای را به کار بردند که هدف آن افزایش جذابیت لباس های کلاسیک بود. به هر حال باید بدانید که بسیاری از تغییرات اساسی این سبک، در خیابان های لندن ایجاد شد. در میان طراحان با استعداد انگلیسی سبک الگانت باید به چهره های مشهوری مانند باربارا هولانیکی (بنیانگذار بوتیک افسانه ای بیبا) و ماری کوانت (طراح دامن های کوتاه) اشاره کرد.

پاریس هم سهم غیر قابل انکاری در پیشبرد سبک الگانت داشته است. حضور طراحان برجسته ای مانند پیر کاردین (به خاطر طراحی های ماهرانه) ، آندره کورژ (طراح لباس های جدید و دامن های کوتاه در کنار ماری کوانت)، ایو سن لوران (طراح مدل های جدید) و امانوئل اونگارو (مشهور به استفاده تخیلی از رنگ و تضادهای جسورانه) را در این عرصه می توان نام برد.

در آمریکا هم طراحان مبتکری مانند Rudi Gernreich به خاطر طرح های آینده نگرانه خود و جیمز گالانوس به خاطر طراحی لباس های مجلل، مخاطبان جوان بسیاری را به سوی خود جذب کردند.

استایل الگانت قدیمی

لباس های مناسب استایل الگانت

برای انتخاب لباس در این سبک می توانید از لباس های بلند و یا آزاد استفاده کنید و رنگ آن را با کیف دستی خود ست کنید، در ادامه از شلوار یا دامنی شیک با رنگی متفاوت استفاده کنید و شاهد یک ست شیک و جذاب با استایل الگانت باشید. در استایل الگانت توجه ویژه ای به اندام پایین تنه فرد می شود، پس بهتر است که از شلوارها و دامن هایی بهره بگیرید که فرم زیبای پاهای شما را نشان دهند و باریک بودن کمرتان را به رخ بکشند؛ در این صورت یکی از مهم ترین نکات سازنده این استایل را رعایت کرده اید و پوششی منحصربه فرد برای خود به ارمغان آورده اید.

در این استایل بانوان می توانند در فصول گرم سال از کفش های پاشنه بلند و در فصول سرد سال از چکمه های اندامی استفاده کنند تا در کنار افزایش قد خود، باعث جلوه هرچه بیشتر این استایل شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب کفش های پاشنه بلند باید بر اساس قد خودتان باشد، چرا که اگر سایز آنها برای قد شما استاندارد نباشد می تواند باعث آسیب به کمر و زانو ها شود و در طولانی مدت راه رفتن را برای شما دشوار سازد. پس در انتخاب کفش های پاشنه دار بسیار دقت کنید و برای داشتن استایلی زیبا از سلامتی خود غافل نشوید!

استایل پالتو لاکچری

برای داشتن سبک الگانت بهتر است اصول زیر رعایت شود:

  • همیشه تمیز و مرتب باشید. آقایان باید موها و ریش خود را مرتب نگه دارند. خانم ها می توانند آرایشی ملایم و هماهنگ با رنگ لباس خود داشته باشند. استفاده از یک عطر ملایم هم برای آقایان و هم خانم ها بسیار عالی است.

  • جالب است بدانید که طرز رفتار و زبان بدن شما هم در این سبک تاثیرگذار است. یک رفتار موقر و مطلوب، آراستگی شما را چندین برابر می کند.

  • برای لباس خود از پارچه های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

  • در صورت استفاده از دامن کوتاه، قد آن باید تا پایین زانو باشد.

  • کفش های تخت یکی از عناصر مهم استایل کلاسیک است. با کمی خلاقیت می توانید یک کیف شیک را با کفش های خود ست کنید و به سبک الگانت نزدیک شوید.

  • ست کردن رنگ های قهوه ای با طلایی و مشکی یا خاکستری با نقره ای در هر دو سبک پوشش الگانت و کلاسیک کاربرد دارد.

  • خانم ها می توانند کت و نیم کت های کار شده، شلوارهای مشکی راسته، پیراهن های مجلسی، کت های بلیزر، کمربند های ساده و هماهنگ با لباس، پالتوها و بارانی های باکیفیت را در این استایل بپوشند.

  • در استایل الگانت، هیچ اجباری به استفاده از کفش های پاشنه بلند نیست. کفشی را انتخاب کنید که در آن راحت هستید.

  • اگر کمر باریکی دارید، می توانید این حسن اندام خود را با بستن کمربندی شیک روی لباس تان نشان دهید. این کمربند می تواند نقره ای یا طلایی رنگ باشد.

  • اگر لباس های ساده پوشیده اید، می توانید از جواهرات بزرگ تر و زیبا استفاده کنید. در این سبک باید بین استفاده از لباس ها و اکسسوری ها، الگوی متضادی برقرار باشد.

مدل لباس دانتل

استایل الگانت برای مردان

باید بگوییم که سبک پوشش الگانت یا شیک فقط مختص زنان نیست، بلکه مردان نیز میتوانند از این استایل استفاده نمایند. در استایل های الگانت مردانه (Men’s elegance style)، برش های دقیق لباس و کیفیت پارچه جایگزین اکسسوری های ظریف و ساده است. در این حالت مفهوم ظرافت به معنای سادگی، اعتبار و شخصیت پیوند داده میشود. به این ترتیب یک استایل شیک و زیبا برای مردان میسازد.آقایان برای داشتن یک تیپ الگانت کلاسیک بهتر است از المان هایی چون کت و شلوار رسمی، پیراهن سفید، پالتوهایی با پارچه های مرغوب، ژاکت های یقه اسکی یا یقه هفت، ساعت مچی (ترجیحا با بند چرمی)، دستمال گردن و کراوات استفاده کنند.

استایل الگانت مردانه

شباهت استایل کلاسیک و الگانت

در واقع این دو استایل کلاسیک و الگانت تعاریف متفاوتی دارند، اما نقاط مشترک نیز به همراه خواهند داشت. اساس و پایه هر دو سبک، شیک پوشی می باشد. با کمی خلاقیت میتوان استایل الگانت خود را به کلاسیک نزدیک کنید و یا برعکس به سبک کلاسیک خود رنگ و بوی الگانت بدهید. نکته دیگر برای انتخاب استایل کلاسیک یا الگانت، در نظر گرفتن موقعیتی است که برای آن لباس میپوشید. در یک محیط کاری استفاده از اکسسوری های پر زرق و برق جایی ندارد و سبک کلاسیک انتخاب بهتری است.

استایل کلاسیک

اهمیت اکسسوری ها در استایل الگانت

باید گفت استفاده نکردن از اکسسوری ها بر مبنای بد سلیقه بودن فرد نیست و این کار کاملا به تفکر شخصی افراد وابسته است. در استایل الگانت می توان از عینک های آفتابی، دستبند های متنوع، کیف های دستی بزرگ، گوشواره و ساعت مچی به عنوان اکسسوری های معروف در این استایل استفاده کرد. قطعا بانوان علاقه بسیاری به داشتن اکسسوری های مختلف در کمد هایشان دارند. همین امر به آنها کمک می کند تا برای هر استایل و پوششی حرفی برای گفتن داشته باشند و همچنین راه را برای امتحان کردن استایل های جدید هموار تر می سانزد. داشتن اکسسوری های متنوع باعث می شود شما بتوانید با هر رنگ لباس ست هایی با توجه به سلیقه خودتان ایجاد کنید. اما برای داشتن استایلی متفاوت و خاص بهتر است که حداقل دو مورد از اکسسوری هایی که ذکر شد را مورد استفاده قرار دهید و تاثیر آنها را بر پوشش خود مشاهده کنید.

فوتوگرافی جواهرات اصیل

رنگ ها و پارچه های مورد استفاده در استایل الگانت

بیشترین رنگ های مورد استفاده در این سبک، طلایی، نقره ای، رزگلد و همین طیف های رنگی میباشد. توجه داشته باشید که هر چقدر در یک استایل از رنگ های بیشتر و متنوع تری استفاده کنید، آن را از الگانت بودن در می آورید. بنابراین در این سبک فقط به دنبال رنگهای لوکس مانند طلایی، نقره ای و پارچه های شاین دار و براق بروید. پارچه های مرغوب نظیر لمه، گیپور و یا پارچه های سنگ دوزی شده مناسب این سبک می باشند. در این استایل اصالت حرف اول را می زند.

استایل کت با پارچه مرغوب

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
داود طنو ریا ن
2 سال پیش

این ا ستایل هم برای زن می اید وهم برای مرد وخوب وجذاب است
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (480 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (139 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (36 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان