معرفی بازی بلاکچینی استار اطلس (Star Atlas) و توکن های ATLAS و POLIS

  پنجشنبه، 24 آذر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی بازی بلاکچینی استار اطلس (Star Atlas) و توکن های ATLAS و POLIS
استار اطلس (Star Atlas) یک متاورس بلاکچینی است که با وجود عدم انتشار نسخه کامل بازی و تنها با انتشار یک تریلر فوق‌العاده هیجان‌انگیز از فضای بازی، طرفداران بسیاری برای خود دست‌وپا کرده است. در این مقاله به معرفی این بازی می پردازیم.

چندی است که بازی های کریپتویی طرفداران زیادی پیدا کرده، چرا که در کنار سرگرمی، امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم می کند. در میان بهترین بازی های متاورس، استار اطلس (Star Atlas) یکی از بازی های پرطرفدار است. در این مقاله می خواهیم آموزش بازی استار اطلس را با هم پشت سر بگذاریم و ببینیم چطور می توان از بازی استار اطلس، کسب درامد کرد؟ اما پیش از آن، به صورت مختصر به معرفی بازی متاورسی استار اطلس می پردازیم.

بازی استار اطلس چیست؟

استار اطلس (Star Atlas) یک بازی بلاکچینی به سبک MMO با تم فضایی است. MMO یا Multiplayer Online Game بازی هایی هستند که چندین بازیکن به صورت آنلاین به تشکیل تیم و رقابت با یکدیگر می پردازند. این بازی استراتژیک که در آینده ای دور در سال های ۲۶۲۰ اتفاق می افتد، بازیکن ها با نقش آفرینی به جای کاراکترهای مختلف به کاوش در فضا می پردازند، به وسیله سفینه های فضایی به اقصی نقاط کهکشان پرواز کرده و بر سر استخراج منابع طبیعی و دارایی ها با سایر تیم ها رقابت می کنند.استار اطلس و توکن های این بازی در بستر شبکه بلاکچینی سولانا قرار دارند، که به دلیل توان پردازشی نسبتا مناسب و هزینه تراکنش های پایین، زیرساخت های فنی این بازی را تامین می کند. همکاری Star Atlas با صرافی غیرمتمرکز سرم امکان وام دهی و وام گیری، ییلد فارمینگ و کسب درآمد از استخرهای تامین نقدینگی را تسهیل می کند.

ناگفته نماند که نسخه نهایی این بازی هنوز به صورت کامل منتشر نشده و هر چند وقت یک بار مینی گیم هایی بیرون می آید که علاوه بر تجربه حس اولیه بازی در استار اطلس، امکان جذب سرمایه را برای توسعه دهندگان فراهم می کند. در طراحی تجربه بازی از فناوری Unreal Engine 5’s Nanite برای ایجاد حس واقعی غوطه وری استفاده شده است. این فناوری امکان نمایش تصاویر سینمایی فوق واقعی را به بازی می دهد که نمونه اش را می توانید در تریلر استار اطلس تماشا کنید.همانند سایر بازی های Play To Earn، انگیزه اصلی در دنیای استار اطلس، سیستم پاداش دهی درون و برون بازی است؛ دو توکن بومی اطلس (ATLAS) و پولیس (POLIS)، عهده دار این نقش هستند.

بازی استار اطلس

تیم توسعه دهنده بازی استار اطلس

بازی استار اطلس توسط چهار توسعه دهنده با نام های مایکل ونگر، دنی فلوید، جیکوب فلوید و پابلو کویرگا (Michael Wagner، Danny Floyd، Jacob Floyd وPablo Quiroga) پیاده سازی شده است. سرپرستی این تیم توسعه دهنده به عهده مایکل ونگر بوده و آن ها معتقدند افرادی که در بازی استار اطلس به صورت جدی فعالیت دارند تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای ارز دیجیتال حرفی برای گفتن خواهند داشت. به عبارتی می توان گفت این بازی یک سرمایه گذاری در حوزه متاورس است، درست شبیه به خرید زمین در متاورس، با این تفاوت که سرگرمی، هیجان و ماجراجویی نیز با آن ادغام شده است.

تفاوت بازی استار اطلس با سایر بازی های بلاکچینی چیست؟

برخی از ویژگی های ارائه شده در بازی استار اطلس، مانند بازار NFT یا توکن اختصاصی، در سایر بازی های با امکان درآمدزایی (Play-to-earn)، وجود داشته است. با این حال بازی Star Atlas ویژگی هایی دارد که سبب تمایز آن با سایر بازی های بلاک چینی مشابه می شود. به عنوان مثال، با در دسترس بودن واقعیت مجازی یا VR در استار اطلس، یک تجربه همه جانبه برای بازیکنان فراهم شده است. تحقیقات بازار انجام شده در خصوص بازی Star Atlas در سال 2020 نشان داد که بازیکنان این بازی ویدئویی، حدود 4.5 میلیارد دلار برای بازی های VR هزینه کرده اند.

همچنین در استار اطلس، از ویژگی Grand Strategy نیز استفاده شده است. این نوع مبارزه، از لایه های پیچیده تشکیل شده و مدت زیادی به طول خواهد انجامید. در این مدت، لازم است بازیکنان به طور استراتژیک به دنبال توسعه زیرساخت ها و سیاست های جدیدی که برای دارندگان POLIS ایجاد می شود، باشند.ماموریت های بازی استار اطلس شامل کنترل قلمرو، ناوگان، مبارزه با عوامل محیطی و مبارزه باسایر بازیکنان است. Star Atlas با ترکیب بلاک چین، بازی و سفر فضایی، موفق به جذب مخاطبان هدفی از گروه های مختلف، از جمله کارآفرینان، مدیران، علاقه مندان به رمزارزها، گیمرهای بازی های ویدئویی، علاقه مندان به سفرهای فضایی و اقتصاددانان شده است.

بررسی عملکرد پلتفرم استار اطلس Star Atlas

دنیای استار اطلس Star Atlas بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است تا از کارمزدهای پایین تراکنش و مقیاس پذیری آن استفاده کند. این موتور با استفاده از سیستم Unreal Engine 5 Nanite ساخته شده است که یکی از پیشرفته ترین موتورهای طراحی بازی در بازار است.استار اطلس از فناوری متاورس و بازی ها برای کسب درآمد بهره می برد و یک اقتصاد همتا به همتا در بازی را با زمین، دارایی ها و سایر موارد که توسط توکن های غیرقابل تعویض NFT ارائه می شود، ارائه می کند. این اقتصاد درون بازی حول صرافی غیرمتمرکز Serum ساخته شده بر روی شبکه سولانا متمرکز است.

سرم به بازیکنان این امکان را می دهد که دارایی های درون بازی خود را مستقیما بین یکدیگر خریداری کرده و یا بفروشند، بدون اینکه واسطه ای این دارایی ها را در اختیار بگیرد.بازی استار اطلس Star Atlas ترکیبی از فناوری بلاک چین و بازی های مکانیسمی است و در هر یک از این قسمت ها امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در ادامه به بررسی ویژگی های Star Atlas در هر دو قسمت می پردازیم.

ویژگی بازی استار اطلس در حوزه بلاک چین

  • استفاده از توکن های ATLAS و POLIS برای پاداش و مشارکت در فرآیندهای حاکمیتی.
  • استفاده از توکن های (NFT) برای انتقال مالکیت بازی.
  • به کار گیری از بازارسازان خودکار (AMM) در بازی.
  • یک مارکت پلیس یا بازار خرید و فروش مستقیم برای دارایی های NFT ایجاد می کند.
  • استفاده از فرآیند مدیریت برای توسعه آینده بازی.
  • با توجه به نوع زمین، روند استخراج در بازی.
  • از قراردادهای هوشمند برای اجرای بازی ها استفاده کنید.
  • ساخت بازی پلتفرم وب سولانا.
  • همکاری با ارائه دهندگان خدمات صرافی غیرمتمرکز Serum و DeFi، مانند توانایی وام دادن و وام گرفتن، برای کسب درآمد از صندوق های نقدینگی درون بازی.

ویژگی های بازی استار اطلس در حوزه مکانیسم

  • استفاده از Unreal Engine 5
  • فرآیند استخراج منابع.
  • ماموریت های گوناگون را برای بازیکنان انجام دهید
  • بازیکنان با یکدیگر می جنگند.
  • مهارت هایی را برای انجام کارهای مختلف با استفاده از تجهیزات ویژه پیدا کنید.
  • یک ناوگان و طیف گسترده ای از سفینه های فضایی را کنترل می کنید.
  • کاوش فضایی به سبک استراتژیک.
  • کنترل کردن زمین و قلمرو خودتان.

توکن های ATLAS و POLIS چیست؟

مدل اقتصادی بازی استار اطلس پیرامون دو توکن ATLAS و POLIS طراحی شده است. هدف از عرضه ارز دیجیتال اطلس، تسهیل پرداخت ها و مبادلات درون بازی است. کاربران باید دارایی های دیجیتال همچون سفینه ها (Ships)، خدمه (Crews)، تجهیزات (Equipment)، زمین (Land) و غیره که در مارکت پلیس ارائه می شوند را به وسیله رمزارز ATLAS تهیه کنند؛ البته هزینه های تعمیرات، استخراج منابع و تامین سوخت سفینه ها هم با توکن اطلس پرداخت می شود.بخشی از رمزارز اطلس در جریان عرضه دارایی های کهکشانی یا Galactic Asset Offering (به اختصار GAO) در مراحل مختلف عرضه می شود. پس از اتمام GAO، توکن اطلس را فقط می توانید از طریق فعالیت های داخل بازی تهیه کرده یا از سایر بازیکن ها بخرید.مشابه رمزارز AXS در بازی اکسی اینفینتی، پولیس (POLIS) هم یک توکن حاکمیتی است و حیطه اثرگذاری آن& حاکمیت درون و بیرون بازی را شامل می شود. کاربردهای حاکمیتی درون بازی موارد زیر را دربر می گیرند:

  • مالکیت تمامی نواحی، صرف نظر از این که مالک واقعی NFTهای زمین و تجهیزات هستند یا خیر.
  • وضع قوانین برای بازی که بازیکن ها مستلزم رعایت آن ها هستند.
  • گرفتن مالیات و عوارض از سایر بازیکن ها.

افزایش قدرت تاثیرگذاری کامیونیتی بازی بر تصمیمات تیم توسعه استاراطلس از کاربردهای توکن حاکمیتی پولیس در فضای خارج از بازی است؛ اما این امر پس از یک دوره ۲ تا ۳ساله تصمیم گیری متمرکز رخ خواهد داد. پس از این دوره، هولدرها می توانند بر اقتصاد بازی (مانند نرخ تورم)، برنامه زمانی عرضه دارایی، مسیر بازی و موارد دیگر تاثیر بگذارند.

چطور می توان از بازی استار اطلس درآمد کسب کرد؟

مانند بسیاری از رمزارزها، امکان ترید توکن ATLAS نیز در صرافی های ارزدیجیتال، وجود دارد. همچنین، روش دومی هم برای به دست آوردن توکن اطلس وجود دارد؛ به این ترتیب که بازیکنان می توانند از طریق استخراج درون بازی، بازارسازی و ترید، انجام مأموریت های PVE و جمع آوری منابع، به این توکن دسترسی پیدا کنند.استخراج درون بازی، اصلی ترین فرآیندی است که توسط اقتصاد متاورس مدیریت می شود و 45% از توکن های ATLAS نیز از این طریق به دست می آیند. فرآیند استخراج در بازی، سبب ایجاد مشاغلی در حوزه معامله سنگ معدن خام و تصفیه شده، حمل بار و ساخت قطعات خرده فروشی شده است.

Salvage Wars، یک بازی داستانی و راه دیگر تولید و به دست آوردن توکن ATLAS است. مفهوم این بازی، مشابه Storage Wars است. در این بازی، افراد می توانند روی دارایی های بازمانده از نبردها، قیمت گذاری کنند. گرچه مدل و نوع دارایی باقی مانده، از قبل به طور مشخص معلوم نیست، اما اطلاعاتی در خصوص وزن و کیفیت احتمالی آن ها، در دسترس است. بازیکنان می توانند از طریق فروش این دارایی ها، توکن ATLAS کسب کنند.

آینده بازی استار اطلس

از آنجایی که بازی استار اطلس به تازگی در اختیار بازیکنان قرار گرفته، هنوز نمی توان آن را یک بازی کامل دانست. بنابراین آینده آن باید آینده ای پرسروصدا باشد. البته از طرفی هم برخی از تحلیل گران بازارهای سرمایه، بر این باورند که چون ارز دیجیتال بازی، یعنی اطلس، طی سال ۲۰۲۲ روندی نزولی داشته، آینده بازی استار اطلس نیز کمی مبهم است. این موضوع می تواند برای کسانی که به صورت جدی در بازی های کریپتویی فعالیت دارند، کمی نگران کننده به نظر برسد. با این حال باز هم می توان گفت افرادی که با کسب NFT از بازی استار اطلس، همچنان در حال کسب سود از بازی هستند. پس اگر فکر می کنید آماده ورود به یک بازی برای کسب درآمد هستید، بازی استار اطلس می تواند گزینه خوبی باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای احتیاط بیشتر، از خرید سفینه های گران خودداری کنید.

ارز های دیجیتال بازی Star Atlas را از کجا بخریم؟

یکی از سوالات کاربران این است که چطور توکن های پولیس و استار اطلس را بخریم؟ از بازارهای متمرکز برای خرید این دو توکن می توان به صرافی FTX و گیت (Gate.io) اشاره کرد. رمزارز اطلس را می توانید از صرافی متمرکز MEXC هم بخرید. همچنین رمزارزهای ATLAS و POLIS در صرافی های غیرمتمرکزی همچون سروم (Serum) و ریدیوم (Raydium) لیست شده اند.

توکن های بازی استار اطلس را در کدام کیف پول ها نگهداری کنیم؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دو توکن ATLAS و POLIS در بستر شبکه سولانا قرار دارند. بنابراین برای ذخیره سازی توکن های استار اطلس می توانید از کیف پول هایی استفاده کنید که از شبکه سولانا پشتیبانی می کنند. در زیر، می توانید این ولت ها را مشاهده کنید:


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (270 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (175 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (41 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (26 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (19 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (16 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (14 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (14 نظر)
تیتر امروز   
دختر پشت کنکوری قصد کشتن کل خانواده را داشت
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد