دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم ارث شیرین 

چهارشنبه، 07 مهر 1400
ارث شیرین فیلمی کمدی و خانوادگی با هنرپیشگی یوسف تیموری، رامین ناصر نصیر، محسن قاضی مرادی، فلامک جنیدی، رابعه اسکویی، سیروس گرجستانی، شهاب عباسی، مهوش وقاری و خشایار راد به نویسندگی و کارگردانی شهاب عباسی و تهیه‌کنندگی سید مرتضی عمادی محصول سال ۱۳۸۹ کشور ایران است.

خلاصه داستان فیلم ارث شیرین

صیف اله خان از دنیا رفته و طی یک وصیت عجیب تمام فرزندانش را از ارث محروم می کند. اما یک شرطبندی برای رسیدن به ارث وجود دارد و آن ازدواج دو پسرش تا قبل از رسیدن مراسم چهلمش است. اما موضوع به این سادگی نیست و اتفاقات عجیب تری پیش روی آنهاست…

نکاتی درباره فیلم ارث شیرین

فیلم ارث شیرین نوشته و کاره شهاب عباسی ، فیلمی کلیشه ای و بسیار سخیف است و رد پای فیلم های بالیوودی و فیلم پسر تهرونی به طور واضح دیده می شود .فیلم ریتم درستی ندارد و سکانس های اضافه درون آن بسیار زیاد است به طوری که مخاطب بعد از مدتی حالت بدی پیدا میکندفیلم از تیتراژ آغازین گرفته تا به انتها پر از لوده گری هایی است که فقط برای جذاب کردن فیلم به کار رفته و هیچ جنبه ی دیگری ندارد برای مثال : دختر سوسن خانوم که هی شعره سوسن خانوم را می خواند که ما را قلقلک مغزی دهد که متاسفانه همین هم رخ نمیدهد به جای این که فیلم به طرف کمدی موقعیت رود ، فیلم در چاله ای افتاده که تا آخر در آن باقی می ماند و حتی آخر فیلم این چاله عمیق تر هم می شود !حال از اول نگاهی گذرا به کل فیلم می اندازیم و فیلم را به جاهایی می کشانیم که شاید اگر روزی نویسندگان و کارگردان های کشور ما این نقد را خواندند از خود خجالت کشند و این فیلم های سخیف را ترک کنند .تیتراژ : تیتراژ فیلم با اینکه مقداری به درون مایه فیلم نزدیک بود اما خیلی بی ارزش و کودکانه وار بود و آدم با دیدن این تیتراژ می بایست منتظر یک انمیشین فرا کودکانه باشد تا اینکه یک طنز اجتماعی .بازی های فیلم بسیار ضعیف و پر از اشتباه بود از حرکات اضافه گرفته تا میمیک های ناجور ( آدامس جویدن ها ) و پست که اصلا ازعهدی یک انسان بر نمی آید . یوسف تیموری که مثل همیشه همان بیان و بازی های قبلی خود را ارائه داد و تنها چیزی که او را متمایز کرده، گریم او بود که متفاوت بود و گرنه ما چیز جدیدی در بازی او ندیدیم . و حتی بازیگران دیگر این فیلم هم هیچ جذابیت هایی در بازیشان دیده نمی شد و انگار نقش بر آن ها تحمیل شده بود .همانطور که در اول اشاره کردم ، مثل همه ی فیلم های سخیف یک قصه یک خطی بدون هیچ پشتوانه یی ، نه گره افکنی و نه ابهامی و نه هیچ چیزه دیگر که لااقل برای چند دقیقه مخاطب را پای فیلم بنشاند و خسته نکند دست آخر هم که با صفحاتی رنگی مواجه می شویم که قسمتی از قصه روی آن نوشته شده ودر اختیار مخاطب قرار می دهد که وی آن ها را تجسم کند و خودش آن قسمت ها را بسازد .

کارگردان فیلم ارث شیرین

شهاب عباسی در ۲۷ آذر ۱۳۵۲ (خورشیدی) در محله ای نزدیک به سه راه امین تبریز در خانواده ای ۵ نفره متولد شد. شهاب فرزند دوم خانواده و دارای یک خواهر و برادر است. او در دوره دبیرستان در هنرستان هنرهای زیبا میرک تبریز تحصیل کرده است.او پیش از قبولی در دانشگاه در رشتهٔ نقاشی در رادیو تبریز فعالیت داشته. در دانشکده هنر با سید جواد رضویان و مهران غفوریان و حسین رفیعی هم دوره بوده. بعد از اتمام دوران دانشگاه کم کم از نقاشی فاصله گرفته و به واسطۀ علی سلیمانی با کاردان آشنا شده و پس انجام تست توانست در برخی از کارهای وی حضور پیدا کند.در اواخر سال ۱۳۸۹ او با تماسی از هومن حاجی عبداللهی و معرفی شدن به فرید شب خیز تصمیم به ساخت مجموعه ای به نام «خنده بازار» گرفت.از ابتدای سال ۱۳۹۰ مجموعه خنده بازار با حضور عده ای از هنرمندان باسابقه و جوان مستعد کارش را در شبکه سه آغاز کرد و خیلی سریع توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و جزو برنامه های پرمخاطب تلویزیونی شود.

بازیگران فیلم ارث شیرین

یوسف تیموری، رامین ناصر نصیر، شهاب عباسی، محسن قاضی مرادی، رابعه اسکویی، فلامک جنیدی، سیروس گرجستانی و…

سایر عوامل فیلم ارث شیرین

  • تهیه کننده : سید مرتضی عمادی
  • نویسنده : شهاب عباسی
  • مدیر فیلم برداری : مرتضی غفوری
  • آهنگ ساز : سید حامد طهرانی علوی

​​​​ مشخصات فیلم ارث شیرین


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه