دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم اشنوگل 

دوشنبه، 15 شهریور 1400
اشنوگل فیلمی به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند، نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری ساخته سال ۱۳۹۵ است.این فیلم در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

خلاصه داستان فیلم اشنوگل

یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می آید که نشان می دهد احتمالاً یونس زنده است.

نکاتی درباره فیلم اشنوگل

فیلمی با تم دفاع مقدس و شهدای غواص با دستان بسته که اینبار روایتگر قصه ای تازه از آن دوران و جنگ ایران و عراق است. قصه ای که شاید کمتر کسی جرات داشته باشد به سراغ آن برود بر اساس اتهاماتی که به افراد وارد می کند. برزو ارجمند را بیشتر در نقش های طنز دیده ایم و دیدن او در یک نقش جدی و عصبانی کمی غیرعادی ست و مدتی زمان میبرد تا به جدی بودن نقشش عادت کنیم. فیلم قصه گوست و داستان یک رزمنده و غواص است که حال پس از سال ها به او شک کرده اند که با مجاهدین خلق در ارتباط بوده و به کشورش خیانت کرده است. البته به خوبی فیلمنامه در این پیچ و خم ها موفق نبود تا تماشاگرش را مشتاق تر کند برای تماشای فیلم اما نمیتوان گفت خیلی هم بد بوده. روند رو به جلوی فیلم در بعضی مواقع کند می شود اما سرعت خودش را در کل حفظ میکند و خسته کننده نمی شود. صداگذاری و صدابرداری فیلم و همچنین جلوه های ویژه از نقاط مثبت این فیلم به شمار می آید که هیجان در سالن را افزایش میداد و اگر کارگردانی کمی سطح بالاتری داشت فیلم حرف های زیادی برای گفتن میداشت. فیلمنامه دلنشین و فکر شده با بازی ماه چهره خلیلی خودش را نمایان تر میکرد و با اینکه ضعف هایی داشت اما به عنوان فیلمی که به سرعت برای غواصان جان فشان ساخته شد تا فداکاری و زحماتشان بهتر و زیباتر در میان مردم دیده شود می توان فیلم قابل تحملی نام برد. قصه ای که در کنار نشان دادن غواصان گنجانده شده بود بسیار ظریف و کارشده بود و سوژه ای بود که کسی سراغ آن نرفته بود و توسط این دوستان سوزانده شد. در کل با همه ی این تفاسیر باز هم فیلم های سرتر و بهتر از این فیلم در صف جشنواره فجر بود و می توانستند جای این فیلم راه یابند اما خب نطرات هیئت داوران امسال است و سیاست هایی که در جهت پایین آوردن کیفیت سینمای ایران متاسفانه اتخاذ شده است.

کارگردان فیلم اشنوگل

علی سلیمانی متولد 10 آبان 1349 در سراب، بازیگر، مجری و طراح دکور است. این هنرمند در 21 مرداد 1400 در سن پنجاه سالگی در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. سلیمانی با سهیلا جوادی ازدواج کرده و یک دختر دارند. او مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران دارد. وی عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان بوده و همچنین از سال 1370 به تدریس کاراته و بازیگری می پرداخت. اولین کار سینمایی اش «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود. علی سلیمانی در سال 1387 با بازی در سریال «داستان یک شهر» به کارگردانی اصغر فرهادی، سومین تجربه تلویزیونی اش را رقم زد. این بازیگر در چهارمین فصل از سریال «پایتخت» در نقش روحانی، دوست ارسطو به ایفای نقش پرداخت. او سال 1379 در فیلم «خاکستری» و سریال «مریم مقدس» بعنوان طراح دکور حضور داشت و سال 1387 مجموعه مستند «سلام آقای نیلوفری» را کارگردانی کرد. وی همچنین به عنوان دستیار کارگردان با بهروز بقایی در «دنیای شیرین دریا» همکاری داشت. از جمله آثاری که این هنرمند در آن ها به ایفای نقش پرداخته می توان فیلم های -«سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی پور -«جهان پهلوان تختی» به کارگردانی بهروز افخمی و علی حاتمی -«سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی -«بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت الله و سریال های -«شکر تلخ» به کارگردانی احمد کاوری -«سقوط یک فرشته» به کارگردانی بهرام بهرامیان -«وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت الله -«معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی را نام برد. علی سلیمانی در سال 1394 مجری برنامه تلویزیونی «عصر خانواده» بود. او در سال 1398 کارگردانی نمایش «مردی در آینه» را برعهده داشت. از میان کارهای او در حوزه نمایش به عنوان بازیگر می توان به «چشم به راه میرغضب» ، «مکعب» ، «خنکای ختم خاطره» ، «دروازه ساعت» و «شکار روباه» اشاره کرد. علی سلیمانی به دلیل عوارض ناشی از کرونا 21 مرداد 1400 در سن 50 سالگی درگذشت.

بازیگران فیلم اشنوگل

برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، ماشاالله شاهمرادی زاده، آزیتا ترکاشوند

سایر عوامل فیلم اشنوگل

[کارگردانان: هادی حاجتمند و علی سلیمانی], [تهیه کننده: ابراهیم اصغری], [نویسندگان: ابراهیم اصغری و مهدی محمدی], [بازنویسی فیلمنامه: هادی حاجتمند و علی سلیمانی], [مدیر فیلمبرداری: حسن اسدی], [طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی], [طراح صحنه و لباس: علی مربی], [صدابردار: مهران ملکوتی], [تدوین: حسین حشمت نیا], [جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان], [مدیران تولید: مریم صفایی], [ابوالفضل حاجتمند], [عکاس و تصویربردار پشت صحنه: جواد اصغری], [دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: جواد علیزاده], [منشی صحنه: محبوبه نظری], [گروه کارگردانی: سالومه میرسعید و هاشم مسعودی], [ گروه صحنه و لباس: مهدی آفتابی و مرتضی مربی]

مشخصات فیلم اشنوگل


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC