دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم داماد خجالتی 

سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400
داماد خجالتی فیلمی به کارگردانی آرش معیریان، نویسندگی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی محسن وزیری ساخته سال ۱۳۸۹ است.

خلاصه داستان

زوج جوانی در شب عروسی دچار اختلاف شده و این اختلاف به مشکلی ریشه ای در زندگی مشترک شان تبدیل می شود و دختر مرتب ناز می کند و شوهر بیچاره بدنبال او می دود…

نکاتی درباره فیلم

این فیلم در ژانر کمدی، داستان زوج جوانی را روایت می کند که از همان اولین شب عروسی با هم اختلاف پیدا می کنند و این اختلاف ادامه پیدا می کند و دختر مرتب ناز می کند و شوهر بیچاره بدنبال او می دود !

فیلم داستانی بسیار ساده دارد که می توانست با نقب زدن به جنبه های روانشناسانه رابطه زن و مرد به فیلمی موفق بدل شود ولی در حد همان شوخی های سینمایی و جر و بحث های زن و شوهرانه باقی می ماند از این رو داستان فیلم چندان پرداخت خوبی ندارد فقفط از این جهت که معضل روابط زن ومرد را در ایران مطرح می کند قابل تعمق است .

روابط زن و مرد در ایران وضعیتی رقت انگیز دارد خصوصاً در دوران معاصر که زنان مقداری آزادی بیشتری پیدا کرده اند و به صحنه آمده اند و حق و حقوق اشان را می خواهند. زنها چنان برای مردان ناز می کنند و طاقچه بالا می گذارند که بیا و ببین . برای یک همخوابی چند دقیقه ای دمار از روزگار مرد در می آورند ! چرا چون اغلب آنها غیر از این حربه و هنری ندارند .

زن ایرانی باید بداند که اگر قرار است مدرن باشد باید رفتارش شبیه به زن غربی باشد که دوشادوش مرد کار می کند و بابت یک رابطه این همه شوهرش را مورد بهره کشی قرار نمی دهد تو گویی در این ارتباط زناشویی فقط مرد است که لذت می برد و زن اصلاً لذتی نمی برد و به همین جهت مرد باید همیشه بدهکار زن باشد !

همکاری داریم که زنش چنان بلایی سرش آورده است که گاهی برای من درد دل می کند زنش چپ و راست فرمان می دهد که فلان کار رو بکن و می خواستی زن نگیری ! همین حرفهایی که بهنوش بختیاری در فیلم به حمید نگون بخت می زند .

واقعاٌ جالب است به اندازه تاریخ تولدش سکه بهار آزادی مهر کرده اند و باز این بازیها را در می آورد زن وقتی با شوهر ازدواج کرد باید دیگر با خانواده خودش خداحافظی کند نه اینکه سریع قهر کند برود خانه مامان جونش !

نام فیلم هیچ ربطی به آن ندارد و اشتباه انتخاب شده است چون ظاهرا ً برای ازدواج یوسف صیادی بکار گرفته شده است در حالی که این ازدواج یک ماجرای فرعی است !

گاهی فیلم هایی هستند که حتی خواندن نام آنها نیز مخاطب را متوجه کیفیت ضعیف آنها می کند. مساله آن است که تهیه کنندگانی که علاقه ای زیاد به بازسازی فیلم فارسی های دوران طاغوت دارند برای نامگذاری این بازسازی ها هم زحمت زیادی به خود نمی دهند و در نهایت نام یکی از همان آثار مبتذل پیش از انقلاب را با کمی پس و پیش کردن کلمات به عنوان نام فیلم جدید خود به کار می برند.

درباره کارگردان فيلم

آرش معیریان کار حرفه ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۷۸ در فیلم شراره به کارگردانی سیامک شایقی به عنوان تدوینگر فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال ساخت ایران ۲، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آرش معیریان محسوب می شود و همکاری با هنرمندانی همچون بهناز نازی، غلامرضا طباطبایی، شاهرخ فروتنیان و سروش صحت را تجربه کرد.

شخصیت های فیلم

انتخاب حمید گودرزی بعنوان بازیگر نقش اصلی این فیلم و نیز بهنوش بختیاری انتخاب بسیار مناسبی بوده است به همین شکل یوسف صیادی و نیز فتحلی اویسی و حدیث فولاد وند .

بازیگران

حمید گودرزی، بهنوش بختیاری، حدیث فولادوند، فتحعلی اویسی و…

دیگر عوامل

کارگردان:آرش معیریان

تهیه کننده و مدیر تولید:سید محسن وزیری

نویسنده:قربان محمدپور

مدیر فیلمبرداری:مجتبی رحیمی

مشخصات فیلم

نوع فیلم: سینمایی

ژانر: کمدی – خانوادگی

سال تولید: 1389


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی