ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی فیلم همیشه پای یک زن در میان است

  دوشنبه، 19 مهر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
معرفی فیلم همیشه پای یک زن در میان است
همیشه پای یک زن در میان است ساختهٔ کمال تبریزی محصول سال ۱۳۸۶ است. ژانر فیلم، کمدی فانتزی است و محل فیلمبرداری آن تهران می‌باشد. این فیلم اقتباسی از داستان غیرقابل چاپ اثر سید مهدی شجاعی است

خلاصه داستان فیلم همیشه پای یک زن در میان است

امید و مریم مثل خیلی از زوجهای امروز، به قدری درگیر روزمره گی و فشارهای کاری و اجتماعی هستند که نکات و لحظات بسیار ارزشمند و غیرقابل بازگشت زندگی زناشویی خود را کاملاً از یاد برده اند و مصرانه تصمیم گرفته اند از هم جدا شوند. غافل از اینکه اگر کمی به سلایق و علایق یکدیگر احترام بگذارند می توانند مثل پدر و مادر مریم که اتفاقاً در همسایگی آنان هم زندگی می کنند، حتی دعوا می کنند اما چند ثانیه بعد دوباره به جریان عادی و پر از احترام زندگی خود برمی گردند. چون معتقدند اگر دعوا نمک زندگیست و اجتناب ناپذیر، اما قهر سم زندگیست و کاملاً قابل کنترل. جامعه امروز هر چند دارای نگاه های شریف و انسانی هم هست، اما به علت سرعت بیش از حد زندگی، فرصت تأمل و توجه به آدمهای آسیب دیده و تنها را ندارد. با هم بودن بزرگترین سلاح و محافظ انسانهاست در برابر سختیها و تنهایی ها و سوء تفاهمات. در طول قصه می بینیم که نگاه جامعه بر آدمهایی که قادر به ادامه زندگی مشترک خود نیستند، نگاهی انتقادیست و آدمهای تنها شده فرصت ایجاد سوء تفاهمات را برای دیگران بیشتر ایجاد می کنند. در طول فیلم با یک ذره بین نکات ظریف و گاه ندیده گرفته شده ایی که روابط زن و مرد در جامعه و محیط پیرامون با دقت طنز بیشتری نمایش داده میشود و آینه ای در مقابل آدمها قرار می گیرد. تا با کمی بزرگ نمایی همگی به احترام و حرمت نگه داشتن به یکدیگر دعوت شوند. طنز ظریف و عمیقی که سعی شده در صحنه های فیلم پیش بینی شود باعث می شود تلخی حقیقت روابط آدمها بهتر منتقل گردد.

نکاتی درباره فیلم همیشه پای یک زن در میان است

در شوره زار جشنواره فجر ۸۶ این فیلم با استقبال نسبی تماشاگران روبرو شد. تبریزی که در کارنامه خود کلکسیونی از آثار در ژانرهای مختلف را دارد، این بار ”کمدی فانتزی“ را تجربه کرده است. خیلی ها بعد از فیلم ”مارمولک“، کمال تبریزی را به عنوان یک فیلمساز با هوش می شناسند که قادر است دوربینش را به خط قرمزها نزدیک کند و با یک محاسبه دقیق، از صحنه های ”لب مرز“ تصویر بگیرد. به این که چنین برداشتی از کمال تبریزی تا چه اندازه صحیح است جلوتر خواهم پرداخت، حالا بیایید تا به ”همیشه پای یک زن در میان است“ نگاهی بیندازیم.
متن این فیلم بر اساس اقتباسی آزاد از مجموعه داستان های سید مهدی شجاعی نوشته شده است. رضا مقصودی، حبیب رضایی و کمال تبریزی مشترکاَ روی فیلمنامه کار کرده اند؛ سپس نگارش نهایی را به نغمه ثمینی محول کرده اند؛ احتمالاَ برای این که اثبات کنند همیشه پای یک زن در میان است! من با داستان های شجاعی آشنا نیستم ولی در مورد این فیلمنامه بدون رو در بایستی باید بگویم که یک ”کمدی فانتزی“ بیمزه از آب در آمده است. داستان فیلم به بحران در روابط زن و شوهری جوان به نام مریم (با بازی گلشیفته فراهانی) و امید (با بازی حبیب رضایی) مربوط می شود. این بحران به طلاق می انجامد؛ در حالی که هیچ یک از طرفین واقعاَ خواهان این جدایی نیست. مجموعه ای از حوادث مبهم و مشکوک بر متن روابط اجتماعی و فردی و خانوادگی، شخصیت های اصلی داستان را سرانجام به آنجا می رساند که رابطه از هم گسسته زناشویی را بعد از یک تجدید نظر مثبت، دوباره جوش دهند.
برای این که ”همیشه پای یک زن در میان است“ موفق شود، کمال تبریزی از فرمول زیر، استفاده کرده است: مشاجره ”پینگ پونگی“ یک زن و شوهر جوان + مهران مدیری + لحن انتقادی – اجتماعی! البته کارگردان از جذابیت داستان های پر رمز و راز جدید (به سبک ”رمز داوینچی“) هم غافل نبوده، تلاش کرده با ارجاع مستقیم و غیر مستقیم به آن داستان، چاشنی فیلمش را بیشتر کند.
بخش اول این فرمول را تبریزی از فیلم ”آتش بس“ تهمینه میلانی گرفته است. او گمان کرده که با تکرار یا تقلید مشاجراتی از نوع ”آتش بس“ می توان تماشاگران را به خنده آورد و جذب کرد. غافل از این که طنز واقع گرایانه نهفته در فیلم تهمینه میلانی، عامل موفقیت آن بود. من قبلاَ نظرم را در مورد کم و کیف ”آتش بس“ ابراز کرده ام. آن فیلم علیرغم ضعف های اساسی اش، از دیالوگ های موثری برخوردار بود که به راحتی باعث هم ذات پنداری تماشاگران با شخصیت های اصلی داستان می شد. اما ”همیشه پای یک زن در میان است“ اصلا در این کار موفق نیست. تا آنجایی که من حساب کردم در طول فیلم، تماشاگران فقط سه بار بلند می خندند که دو بار آن، کاملا خنده ای مردانه به ناتوانی مریم و همینطور به رفتار زنانه یک مرد همجنس گراست.
بخش دوم فرمول تبریزی، یعنی مهران مدیری هم نتوانسته کاری برای فیلم بکند. حضور مهران مدیری در سریال های تلویزیونی که خود کارگردانی می کند، و بر اساس فیلمنامه هایی که خود به شکل موثری آنها را دستکاری می کند، حتی بدون این که نیازی به حرف زدن داشته باشد تماشاگر را به خنده وا می دارد. اما در فیلم تبریزی، ما با یک مدیری نامأنوس روبرو هستیم که به زور تیپ سازی عجیب و غریب و انداختن مار به دور گردن و سیگار برگ، می خواهد نظر تماشاگر را به خود جلب کند. تبریزی نقش یک ”ماچو“ی تحول پذیر و شکننده را به مهران مدیری سپرده است. در سراسر فیلم، حرف های مردسالارانه و ضد زن را از زبان مدیری می شنویم. با این کار، تبریزی با یک تیر دو نشان زده است. یکم، آن حرف های کاملاَ جدی که بازتاب ستمگری عمیق و دیرینه علیه زنان است کاریکاتوریزه شده، جنبه جدی و زشت خود را از دست می دهد. دوم، سمپاتی عمومی نسبت به مهران مدیری باعث می شود که تماشاگران نتوانند از شخصیت ”ماچو“ (مردسالار و زن ستیز) احساس نفرت کنند.
بخش سوم فرمول فیلم در سکانس هایی که آقای مدیر کل (با بازی رضا کیانیان) در آن حضور دارد و نیز سکانس ”دادگاه طلاق“ مشاهده می شود. مدیر کل که شکل و شمایلی مذهبی دارد و روی صندلی چرخدار نشسته، نماد دو رویی است. کیانیان نقش خود بر روی صندلی چرخدار را به طور کامل از ”پیتر سلرز“ در فیلم ”دکتر استرنج لاو“ اثر استنلی کوبریک کپی زده است. او مدیر کل شرکتی است که مریم در آنجا کار می کند. به محض این که مریم از شوهرش طلاق می گیرد، مدیر کل به او پیشنهاد صیغه دائم یا موقت می دهد. در این صحنه، مدیر کل را می بینیم که دستمال گردن بسته است و از روی صندلی چرخدار بلند شده، راه می رود و مرتباَ از کلمات انگلیسی استفاده می کند. متوجه شگرد یا ترفند کمال تبریزی شدید؟ عین همان کاری که در ”مارمولک“ کرده بود. در ”مارمولک“ هم شخصیت آخوند منفی نبود. آخوند همان فرد خوش قلب و زحمتکش و روشن بینی بود که ”رضا مارمولک“ در بیمارستان با او آشنا شد. شخصیت منفی آن فیلم، دزدی بود که به جلد یک آخوند رفت و سرانجام متحول شد. البته نفرت مردم از آخوندها آنقدر عمیق است که همه تماشاگران هنگام تماشای ”مارمولک“ به آخوند جماعت می خندیدند و دلشان خنک می شد! همین واقعیت بود که باعث قطع زود هنگام نمایش عمومی آن فیلم شد. در واقع، این تماشاگران بودند که با خنده ها و تصورات خود از خط قرمز عبور کردند، نه کمال تبریزی. در ”همیشه پای یک زن در میان است“ نیز، ما با افکار و اعمال کثیف و فرصت طلبانه و مردسالارانه یک مدیر حزب الهی (که نظیرش در سطح مقامات درجه اول و دوم جمهوری اسلامی بیشمار پیدا می شود) روبرو نیستیم. بلکه آقای مدیر کل، در واقع یک تیپ مدرن و غربی و فکلی است که برای تامین منافعش به جلد یک آدم مومن مذهبی رفته، احتمالا خود را جانباز هم جا زده است!
لحن انتقادی ضعیف فیلم به معادل بودن شهادت دو زن در دادگاه با یک مرد، نگاه جنسی مردان (از بچه تا پیرمرد) نسبت به زن مطلقه و مسأله صیغه موقت، محدود می شود. شاید در شرایطی که بخش هایی از هیأت حاکمه و دستگاه روحانیت بر طبل حق مردانه چند همسری و صیغه می کوبند، بعضی ها فیلم کمال تبریزی را یک حرکت خلاف جریان قلمداد کنند؛ اما واقعیت جز این است. فلسفه وجودی این فیلم، چیز دیگری است. ”همیشه پای یک زن در میان است“ می خواهد با پنبه سر فمینیسم را ببرد. این که دستگاه سانسور جمهوری اسلامی، فیلم تبریزی را مجاز می شمارد، به جوهر ضد فمینیستی آن بر می گردد. بیایید فیلم را از این زاویه با هم مرور کنیم:
ـ مریم به کلاس زنانه آموزش تیراندازی با کمان می رود و در نخستین تمرینی که از او می بینیم، دست یک پیرمرد آبدارچی بیگناه را به درخت می دوزد! در طول فیلم متوجه می شویم که تیراندازی های زنان، نمادی از حملات و ستیزه جویی های آنان علیه مردان است.
ـ زنان از تیرهای مخصوصی علیه شخصیت های مختلف مرد استفاده می کنند که باعث فراموشی (یا به قول خودشان آلزایمر) مردان می شود و همه بلاهایی که زنان به سرشان آورده اند را از یاد می برند.
ـ برای به تسلیم واداشتن امید (شخصیت اصلی مرد)، همه زنان جامعه از قشرهای گوناگون (منجمله کسانی که آنقدر نفوذ و قدرت سیاسی و اقتصادی دارند که برای خود بزرگراه می خرند!) متحد می شوند و هر بلایی بگویید به سرش می آورند. این وجه از داستان فیلم، واقعاَ بیان هراس عمیق مردانه از همبستگی زنانه است!
ـ در کل ماجرا، ما با چیزی به عنوان ستم جنسیتی، مردسالاری و پدرسالاری روبرو نیستیم بلکه با سوء تفاهم مواجهیم. حتی شخصیت ”ماچو“ (با بازی مدیری) نیز در پی ”عشق در نگاه اول“ به زنی دل می بازد و همه جنبه های مردسالارانه خود را رها می کند. حالا دیگر او همه حرف های زن ستیزانه خود را بر عکس کرده، علیه مردان به کار می برد!
ـ پدر و مادر مریم که مخالف طلاق هستند به عنوان الگوی روابط زناشویی مثبت معرفی می شوند. جالب اینجاست که مادر مریم، بیشتر از پدر برای امید دل می سوزاند و رفتار دخترش را نقد می کند!
ـ در بخش جمعبندی پایانی فیلم، وقتی که آشکار می شود پشت همه بلاهایی که به سر امید می آید شخصیت های زنی که مریم در سر پرورانده قرار دارند، این جمله را می شنویم: علت این که زنان همه این کارها را انجام می دهند اینست که بفهمیم ما را دوست دارند! این لب کلام کمال تبریزی در توصیف فمینیسم و مقاومت و عکس العمل زنان نسبت به ستم جنسیتی است. در تفکر مردانه و مردسالارانه حاکم بر فیلم، تضاد و ستمی عمیق در کار نیست. بلکه درگیری های اجتناب پذیر و کج فهمی ها و سوء تفاهم های طرفین است که باعث دردسر می شود. البته کمال تبریزی لطف کرده، بخشی از بار این کج فهمی ها و سوء تفاهم ها را به دوش مردان می گذارد.
ـ اما مضحک ترین بخش فیلم آنجاست که کمال تبریزی خواسته ژست رادیکال بگیرد و جهت گیری سیاسی اش را هم مشخص کند. در این بخش، امید را می بینیم که سرانجام رمز و راز بلاها و تیرهای غیبی را گشوده، با زنی که مربی تیراندازی مریم است در محل آموزشگاه به گفت و گوی منطقی می پردازد. بر دیوار آموزشگاه تصاویر بزرگی از زنان مشهور آویخته است. در این میان فروغ فرخزاد، ایندیرا گاندی و معصومه ابتکار را هم می بینیم!! این درکی است که کمال تبریزی از حرکت و همبستگی زنان دارد؛ و البته این همان درکی است که امثال کمال تبریزی می خواهند در جامعه رواج دهند. حرفشان برای زنان اینست که اولاَ دچار سوء تفاهم نشوید؛ ثانیاَ ما شما را درک می کنیم و می دانیم که این حمله ها و بهانه جویی ها و تیراندازی های شما برای اینست که اثبات کنید دوستمان دارید؛ ثالثاَ حتی اگر طرفدار فروغ فرخزاد و آزادگی های او هستید بدانید که در کنار زنان حکومتی جای دارید؛ پس می توانید و می باید از طریق آنان به همین نظام امید ببندید و متکی شوید.و بالاخره این که، در ”همیشه پای یک زن در میان است“ با زنان بسیاری روبرو می شویم اما مثل اکثر آثار هنری رسمی و ”خودی“ جمهوری اسلامی، در اینجا نیز مثل همیشه پای یک ایدئولوژی و نگرش مردسالارانه در میان است.

کارگردان فیلم همیشه پای یک زن در میان است

کمال تبریزی کارگردان ایرانی متولد ۵ مهر ۱۳۳۸ در تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. تبریزی فارغ التحصیل رشتهٔ سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است. او تا به حال در رشته های تدوین، تهیه و تولید، صحنه و لباس، فیلم برداری، فیلمنامه و کارگردانی فعالیت کرده است. وی کارگردانی و نویسندگی فیلم های مهرمادری، گاهی به آسمان نگاه کن، مارمولک و ما همه با هم هستیم را برعهده داشته است.

کمال تبریزی

بازیگران فیلم همیشه پای یک زن در میان است

رضا کیانیان ،حبیب رضایی ،گلشیفته فراهانی،مهران مدیری ،آهو خردمند ،اسماعیل خلج ،حسن معجونی ،صبا کمالی ،حبیب حدادی ،سیاوش چراغی پور،شبنم مقدمی ،مژگان جودی ،هنگامه صالحی ،فرخنده فرمانی زاده ،مرجان شکوفکی

سایر عوامل فیلم همیشه پای یک زن در میان است

  • كارگردان:كمال تبريزي
  • تهیه کننده: محسن علی اکبری
  • نویسنده: رضا مقصودي،نغمه ثمینی
  • فيلمبردار: بهرام بدخشانی
  • عكس:هاشم عطار
  • موسیقی:آریا عظیمی نژاد

​​​​مشخصات فیلم همیشه پای یک زن در میان است

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (612 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (157 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (92 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (51 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (44 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (41 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (28 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (23 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، صدای وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس دورهمی خانوادگی گلوریا هاردی بازیگر سریال کیمیا با شوهر و برادر شوهرش سینا مهراد در یک رستوران خوشگل/چقدر صمیمی هستن باهم (ویدئو) خلاقیت دیدنی امیرعلی نبویان در شوخی با اشعار حافظ تعطیلات آخرهفته دلچسب شاهرخ استخری سعید سریال دلنوازان با دختر خوشگلش در پارک جنگلی+عکس خلاقیت خنده دار حامد آهنگی برای لباس پوشیدن با ترکیب مانتو مجلسی و زیرشلواری/ اون زیرشلواری کجا گیر کرده😂😂 خلاقیت خنده دار راننده کامیون شیرازی برای نشون دادن ادب و شخصیتش/ چه فکر بکری کرده😂👌 بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
تیتر امروز   
قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست! داستان جالب زباله گردی که عضو شهرداری شد/ رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند کشف عجیب بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت /+عکس بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس