زندگی شخصی و خصوصی گلشیفته فراهانی+ عکس های خانوادگی

  شنبه، 16 شهریور 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
زندگی شخصی و خصوصی گلشیفته فراهانی+ عکس های خانوادگی
گلشیفته فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهرِ کوچکترِ شقایق فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.

بیوگرافی گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی متولد 19 تیر 1362 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته موسیقی از دانشگاه جامع علمی کاربری است دیپلمه گرافیک از هنرستان تجسمی دارد و بجز بازیگری تجربه خوانندگی و نوازنده پیانو هم می باشد.و عضو آکادمی اسکار هم هست. در حال حاضر گلیشفته فراهانی ساکن فرانسه است. او هم اکنون ملیت ایرانی- فرانسوی دارد.

تصویر

خانواده گلشیفته فراهانی

پدرش بهزاد فراهانی و مادرش فهیمه رحیم نیا هر دو از بازیگران باسابقه هستند.یک خواهر بزرگتر بنام شقایق فراهانی (بازیگر) و یک برادر بزرگتر بنام آذرخش فراهانی (نوازنده و خواننده) دارد. بخاطر مخالفت ثبت احوال با نام گلشیفته در شناسنامه نامش رهاورد درج شده است.

تصویر

شروع فعالیت هنری گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی فعالیت در عرصه بازیگری را از سن ۱۴ سالگی با تئاتر آغاز کرد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ با نقش آفرینی در فیلم “درخت گلابی” ساخته داریوش مهرجویی پا به عرصه سینما گذاشت و با این نقش جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را ازان خود کرد. پس از آن در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی “هفت پرده”به کارگردانی فرزاد مؤتمن ایفای نقش نمود.

نقش اتی در فیلم بوتیک پله ی رشد یرای گلشیفته محسوب می شود. وی با این نقش توانست جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره در نانت، فرانسه را بدست آورد. فیلم سینمایی میم مثل مادر یکی از کارهای برجسته ی گلشیفته است. این فیلم ساخته ی رسول ملاقلی پور در سال ۱۳۸۵ اکران شد و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فیلم های سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی و درباره الی ساخته اصغر فرهادی از جمله کارهای برجسته وی می باشد. گلشیفته فراهانی در سال ۱۳۸۷ قبل از بازی در فیلم درباره الی به طور پنهانی در یک فیلم خارجی به نام یک مشت دروغ به کارگردانی ریدلی اسکات بازی کرد و پس از حضورش در فرش قرمز این فیلم دیگر نتوانست به ایران بازگردد و از آن موقع تا به امروز در فرانسه زندگی می کند. گلشیفته فراهانی در این فیلم خارجی هم بازی بازیگرانی از جمله لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو و مارک استرانگ بود.

تصویر

هالیوود و خروج از کشور

قبل از فیلم درباره الی گلشیفته بطور پنهانی در یک فیلم هالیوودی بنام یک مشت دروغ در سال 1387 بازی کرد، انتشار عکس های این فیلم موجب بازداشت و دادگاهی شدن وی شد خروجش از کشور و حضور در فرش قرمز این فیلم هالیوودی دیگر راهی برای بازگشت او باقی نزاشت و در حال حاضر ساکن کشور فرانسه می باشد.

تصویر

ازدواج اول

گلشیفته در سال 1382 در فیلم بابا عزیز با امین محمد مهدوی که از عوامل فیلم و مترجم حضور داشت آشنا شد و بعد از چند ماه با یکدیگر ازدواج کردند امین محمد مهدوی متولد ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۵۰ است و مترجم زبان های ‏انگلیسی و فرانسه است و به زبان های عربی و اسپانیولی هم مسلط است.این دو حتی دوسال بعد از خروج از کشور نیز با هم بودند اما در سال 91 بدون دلیل خاصی (احتمالا انتشار عکس های برهنه) از یکدیگر طلاق گرفتند.

تصویر

ازدواج دوم

دو سال بعد از طلاق در سال 1393 گلشیفته فرهانی با کریستوس دورجه واکر (Christos Dorje Walker) روانشناس استرالیایی ازدواج کرد و تاکنون با وی می باشد.

تصویر

خوانندگی گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی پس از خارج شدن از ایران در زمینه خوانندگی نیز فعالیت کرد و ترانه هایی نظیر سکوت، جستجوی سرنوشت و جز تو را اجرا کرد او بعنوان پیانیست در گروه محسن نامجو نیز فعالیت داشت.

گلشیفته فراهانی در آلبوم آخ از محسن نامجو، با او همکاری کرد. همکاری گلشیفته در تنظیم، نواختن پیانو و همخوانی در این آلبوم بوده است. گلشیفته فراهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی در نماهنگ یا تک آهنگ پولا (Pola) با خوانندگی گروه فرانسوی جبرووکی همکاری کرده است.

حاشیه های گلشیفته فراهانی

ماجرای اسید پاشی

گلشیفته می گوید در سال 1387 در حالی که در 16 سالگی در یکی از خیابان های تهران قدم می زده است مورد حمله فردی قرار می گیرد که به پشت وی اسید می پاشد. بر اثر این حادثه، قسمتی از بدن فراهانی سوخت و شوکه شد.

برهنه شدن گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی بازیگر سابق سینمای ایران که چندسالی است در خارج از کشور به سر می برد و در چندین فیلم نقشی غیر اخلاقی را ایفا کرده و تصاویری برهنه از خود را بر روی مجلات فرانسوی به چاپ رسانده در تازه ترین مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی به توجیه کارهای خود پرداخت.
فراهانی در این مصاحبه گفته است که هرگز قصد شوکه کردن ایرانیان یا تحریک آنها را نداشته است. او گفت: «من از سیاست متنفرم. این کار من نیست. همیشه همین طور است کاری می کنی و ناگهان سیاسی می شود. می دانستم مشکل است. اما من اکنون در فرانسه زندگی می کنم و باید اینجا فعالیت کنم. بالاخره یا در اینجا هستم یا نیستم. این مساله برای من و خانواده ام و کل جامعه ایران شوک آور بود.

مساله خوب! این است که بحثی به راه افتاد که در غیر این صورت هرگز پیش نمی آمد. من دیدم افرادی به من توهین می کردند، بعضی پاسخ آنها را می دادند و بعضی از من دفاع می کردند و بعضی دوباره به من توهین می کردند.
درگیری های زیادی بین خانواده ها ایجاد شد….» و سپس حال و روز خانواده اش را چنین توصیف می کند:« خیلی بد بود. این اولین باری بودکه آنها نتوانستند از من دفاع کنند. آتش چنان گسترده بود که دامن آنها را نیز گرفت. من باید بیشتر محتاط باشم. چون می دانم آنها را گروگان! می گیرند…

اما پس از مدتی به دلیل پیشینه پدرم ـ که خود را از طبقات پایین جامعه بالا کشید ـ احساسات آنها تغییر کرد. پدرم می ترسید من حمایت مردم را از دست بدهم. زیرا مردم برای او بسیار مهم بودند. او همه زندگی اش را برای مردم جنگید و همه چیز را فردای آنها کرد. اما پس از یکی دو ماه متوجه شد مردم بیشتر به من احترام می گذارند و خوشحال شد!!! …من افتخار می کنم که یک ایرانی هستم. به ویژه زن ایرانی!!!»

تصویر

صفحه اینستاگرام گلشیفته فراهانی :

گلشیفته فراهانی با آیدی golfarahani در اینستاگرام فعالیت دارد.

تصویر

جشنواره های خارجی

دعوت به همکاری از گلشیفته در جشنواره اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینما، اسکار، از ۷۷۴ نفر هنرمند جهت عضویت در این آکادمی دعوت به عمل آورده بود که در میان نام این هنرمندان، نام گلشیفته فراهانی بازیگر زن ایرانی دیده شد.

داوری گلشیفته فراهانی در جشنواره لوکارنو

در سال ۲۰۱۰ مصادف با شصت و سومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو، گلشیفته فراهانی به عنوان عضو هیئت داوران این جشنواره برگزیده شد.

داوری گلشیفته فراهانی در جشنواره بین المللی فیلم مراکش

این بازیگر پر حاشیه ایرانی، در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مراکش که در دسامبر سال ۲۰۱۳ برگزار شد، جز هیئت داوران بود.

تصویر

کارنامه هنری گلشیفته فراهانی

جوایز

سال

نتیجه

رده

جشنواره

برای بازی در فیلم

نامزدشده

بهترین نقش اول زن

دوره نهم جشن خانه سینما

ماهی ها عاشق می شوند

نامزدشده

بهترین نقش اول زن

دوره هشتم جشن خانه سینما

بوتیک

نامزدشده

بهترین نقش اول زن

دوره دهم جشن خانه سینما

میم مثل مادر

برنده

جایزه هیئت داوران

دوره سی و هفتم جشنواره بین المللی فیلم رشد

میم مثل مادر

نامزدشده

بهترین نقش اول زن

دوره بیست و دوم جشنواره بین المللی فیلم فجر

بوتیک

برنده

جایزه بهترین بازیگر زن

دوره بیست و ششم جشنواره بین المللی فیلم سه قاره نانت (فرانسه)

بوتیک

برنده

تندیس زرین

هشتمین جشن خانه سینما

«اشک سرما»

بهترین بازیگر

انتخاب نویسندگان و منتقدان

بیست و دومین جشنواره فیلم فجر

«بوتیک» و «اشک سرما»

برنده

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر

بخش بین الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر

درخت گلابی

تئاتر

سال

نام تئاتر

نقش

یادداشت

۱۳۸۲

مریم و مرداویج

مریم

۱۳۸۳

نرگس سیاه

کارگاه

۱۳۸۴

مفتش

فیروزه

در ایران ممنوع شد

۱۳۹۱

یک رؤیای خصوصی

در آمریکا و کانادا به روی صحنه رفت.

سینما

فیلم شناسی گلشیفته فراهانی

سال

نام فیلم

نقش

کارگردان

یادداشت

۲۰۱۹

داکا

سام هرگربو

محصول بنگلادش

۲۰۱۸

شبی که جهان را می خورد

دومینیک روشه

قسمت بالایی

نیل برگر

همکاری با نیکول کیدمن

دختران خورشید

بهار

اوا هوسون

۲۰۱۷

آواز عقرب ها

آنوپ سینگ

دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده هیچ داستانی نمی گویند[۳۵]

شانسا

یواخیم رانینگ و اسپن سندبرگ

۲۰۱۶

آلتامیرا

کونچیتا

هیو هادسن

پترسون

لورا

جیم جارموش

بدبیاری های سوفی

کریستف اونوره

۲۰۱۵

دو دوست

مونا

لویی گرل

۲۰۱۴

گلاب

مریم

جان استوارت

بهشت

میا هانسن-لووه

اکسودوس: خدایان و پادشاهان[۳۶]

نِفِرتاری

ریدلی اسکات

۲۰۱۳

سرزمین شیرین فلفلی من

گُوِند

هنر سلیم

۲۰۱۲

سنگ صبور[۳۷]

عتیق رحیمی

درست مثل یک زن

رشید بوشارب

۲۰۱۱

قاعدهٔ سه

لویی گرل

فیلم کوتاه

۲۰۱۰

اگر بمیری، می کشمت

سیبا

هنر سلیم

خورش آلو با مرغ

ایران

مرجان ساتراپی

جای اژدها

لیلا

رولند جافه

۱۳۸۷

مجموعه دروغ ها

عایشه

ریدلی اسکات

درباره الی

سپیده

اصغر فرهادی

شیرین

خودش

عباس کیارستمی

همیشه پای یک زن در میان است

مریم

کمال تبریزی

۱۳۸۶

دیوار

ستاره

محمدعلی طالبی

بازنویسی فیلمنامه

۱۳۸۵

سنتوری

هانیه

داریوش مهرجویی

نیوه مانگ

نیوه مانگ

بهمن قبادی

گیس بریده

مریم

جمشید حیدری

میم مثل مادر

سپیده

رسول ملاقلی پور

۱۳۸۴

به نام پدر

حبیبه

ابراهیم حاتمی کیا

۱۳۸۳

ماهی ها عاشق می شوند

توکا

علی رفیعی

۱۳۸۲

اشک سرما

روناک

عزیزالله حمیدنژاد

بابا عزیز

نور

ناصر خمیر

بوتیک

اِتی

حمید نعمت الله

۱۳۸۱

جایی دیگر

رها

مهدی کرم پور

دو فرشته

آذر

محمد حقیقت

۱۳۸۰

زمانه

زمانه

حمیدرضا صلاحمند

۱۳۷۹

هفت پرده

فرشته

فرزاد مؤتمن

۱۳۷۶

درخت گلابی

میم

داریوش مهرجویی


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
اردشیر جانی
2 سال پیش

به نظر من دختر با اراده ای هستی
ساجده
3 سال پیش

خواهرش شقایق خیلی نازنینه ❤🥰😍❤
محمد عبدی
3 سال پیش

سلام خدمت تک تک شیر زنان و شیر مردان ایران زمین این ادم که دوست ندارم نامش را هم ببرم صدر صد اصل ونسبش ایرانی نیست نگران نباشید ایرانیان غیرتمند
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (507 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان