دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم یک شب 

سه شنبه، 16 آذر 1400
فیلم به کارگردانی نیکی کریمی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم هانیه توسلی، عبدالرضا فخار، نادر ترکمن، سعید ابراهیمی فر و پیمان یزدانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم یک شب

فیلم درباره دختری است به نام نگار که یک شب را در خیابان های تهران می گذراند و در این شب با سه مرد برخورد می کند که هر کدام داستان هایی از زندگی خود برای دختر می گویند.

نکاتی درباره فیلم یک شب

در نقد و بررسی فیلم یک شب که به دلیل حضور نیکی کریمی بر سر فیلمبرداری فیلم جدیدش بدون حضور او برگزار شد، شاهین امین در صحبتهایی عنوان کرد: اینکه می گویند فیلم «یک شب» تحت تاثیر کیارستمی بوده ،از نظر برخی یک ویژگی مثبت و از نظر برخی دیگر ممکن است یک ویژگی منفی محسوب شود ولی به نظرم این موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نیست.او ادامه داد: برخی اینکه یک فیلمساز مثلا تحت تاثیر سینمای کیارستمی و یا فرهادی باشد را همانند یک ناسزا می دانند. در حالی که این تصور غلط است. بعضی فیلمسازان مثل کیارستمی و یا فرهادی بدون اینکه خودشان بخواهند نگاه زیبایی شناسانه شان در فیلمهایشان بر روی خیلی ها تاثیر می گذارد. در موسیقی هم ما با چنین وضعی مواجه هستیم و مثل فرهادی و کیارستمی در سینما ،شجریان در موسیقی نیز چنین وضعی را دارد.یا در هنرهای تجسمی هم خیلی ها تحت تاثیر مرتضی ممیز هستند.این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ممکن است که بپذیریم که فیلم «یک شب» تحت تاثیر سینمای کیارستمی بوده باشد ولی اینکه بهترین فیلمهای کیارستمی را با اولین فیلم یک کارگردان مقایسه کنیم درست نیست.شاهین امین در پاسخ به سوال تماشاگری گفت: اینکه می گویید آدمهایی که در فیلم وجود دارند ما به ازای واقعی آن را در جامعه ندیده ایم این درست نیست چون به راحتی افراد دیگری می توانند ثابت کنند چنین شخصیتهایی در جامعه وجود دارد.ممکن است که کارگردان نتوانسته است کاری کند که برای تماشاگر باور پذیر باشد.این منتقد سینما در ادامه گفت: در فیلم شب نیکی کریمی واقعا سعی شده که شب فیلم واقعا شب باشد.آقای حسین جعفریان فیلمبردار فیلم شب با دوربین سی و پنج میلی متری کیفیت بسیار خوبی را به وجود آورده که متاسفانه دربسیاری از سینماهای ما نابود شده است .در فیلم شب تلاش شده بود که خود شب یک کاراکتر داشته باشد.شاهین امین در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوال تماشاگری عنوان کرد: حواسمان باشد که به جای فیلمساز ،فیلم نسازیم .مثلا در زمان فیلم «قیصر» بعضی ها می گفتند چرا قیصر به کلانتری نمی رود ؟! خوب قیصر درباره شخصیتی است که به کلانتری نمی رود و اگر قرار بود قیصر به کلانتری برود فیلم دیگری می شد.مهم این است که فیلمساز چیزی را که می خواسته بگوید به خوبی بگوید.

کارگردان فیلم یک شب

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره های گوناگون بین المللی یکی از موفق ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین برای فیلم سارا شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. نیکی کریمی تاکنون در جشنواره های متعدد داخلی و بین المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. او در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود.

بازیگران فیلم یک شب

هانیه توسلی، عبدالرضا فخار، نادر ترکمن، سعید ابراهیمی فر، پیمان یزدانیان

سایر عوامل فیلم یک شب

  • کارگردان:نیکی مریمی
  • تهیه کننده: جهانگیر کوثری
  • نویسنده: نیکی کریمی
  • مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان

مشخصات فیلم یک شب


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!