دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم ژن خوک 

شنبه، 25 اردیبهشت 1400
ژن خوک فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی و نویسندگی سعید سهیلی و احمد کاوری محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم به سبک اجتماعی - کمدی (درام - کمدی) و به زبان فارسی، محصول ایران می‌باشد.

خلاصه داستان ژن خوک

دو زندانی از زندان فرار می کنند تا بتوانند به هدفی که از پیش تعیین شده برسند اما در این راه اتفاقات مختلفی برایشان رخ می دهد.

نکاتی درباره فیلم ژن خوک

«ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی فیلمی است که حتی نمی شود آن را در دسته ژانرهای سینمایی قرار داد. معلوم نیست با یک فیلم کمدی یا همان کمدی سیاه اعتراضی طرفیم یا با فیلمی جدی و انتقادی و یا درام، فانتزی یا وسترن و یا جنایی و مافیایی … شاید هیچکدام آنها. «ژن خوک» فیلمی است مملو از مهملات فانتزی و آکنده از مبانی غیر منطقی و سورئالیسم، که به راحتی ذره ای منطق از دو خط فیلمنامه آن نمیتوان یافت، هرچه هست موقعیت است و قاب تزئین و رنگین شده سینمایی و چند دیالوگ به سبک آثار کیمیایی سعید سهیلی به خوبی سینما و قواعد آن را می شناسد، مخاطب و گیشه را همینطور، پس دو خط فیلمنامه می نویسد و قاب سینمایی مرغوب و مقبول برایش می سازد، حال کافی است دو عدد شبه لات و جاهل بیاورد و دوئلی از دیالوگ های کیمیایی وار میان آنها جاری سازد تا نتیجه اش فیلمی شود به نام «ژن خوک» که عجب اسم فریب دهنده ای هم دارد. در «ژن خوک» اگر منصف باشیم، در همان شروع شاهد بیست دقیقه طلایی قصه و شخصیت پردازی و موقعیت سازی آن هستیم، مابقی اما هرچه هست فضای فانتزی و بی منطقی است که متاسفانه هدف و رسالتش را هم گم کرده است.

شخصیت های فیلم را بررسی میکنیم، عماد گربه با بازی سینا مهرداد (پسر سعید سهیلی) به دلیل فروش مواد مخدر به زندان افتاده است، رضا کیشمیش با بازی هادی حجازی فر هم به دلیل فروش مشروبات الکلی در زندان است. میان عماد و رضا بعنوان دو زوج تبهکار فیلم، دیالوگ های جالب، کمدی و به اندازه ای رد و بدل می شود و رابطه جالب و پر ظرفیتی از نظر سینمایی و شخصیت پردازی پدید آمده است. عماد عاشق دختری به نام ماهرخ با بازی نازنین بیاتی است، عماد او را ماهی صدا می کند، شیمی و عاشقانه ای عالی میان این دو ساخته و پرداخته می شود. پدر ماهی معتاد است و دلش می خواهد علی رغم میل و خاسته دختر خود او را به پیر پسر یک خانواده پولدار بدهد که شاید از این طریق جنس مصرفی خود را تامین کند. اگر عماد به موقع از زندان بیرون نیاید، ماهی از چنگال گربه به دهان کفتار خواهد افتاد.

این سهل الوصولی ترین ایده فیلم های عاشقانه است که حتی اگر فیلم همین مسیر را طی می کرد و منطقش را از دست نمیداد باز هم می توانست تا حدودی خوب و قابل تحمل باشد

متاسفانه در فیلم «ژن خوک» بدمن یا همان آقازاده بدلیل عدم پرداخت شخصیت در چهارچوبی درست، شکلی تصنعی پیدا می کند در نتیجه یکی از ستون های اصلی و محرک قصه که قرار بود مورد انتقاد فیلمساز قرار گیرد درواقع ساخته نمی شود، چه برسد بخواهد متحمل قسمتی از بار داستان او باشد. سهیلی سکانس های مربوط به روف گاردن و تقابل خیر و شر را با تکنیک اسلوموشن می گیرد تا از این طریق از نشان دادن منطق این تقابل فرار کند، متاسفانه نتیجه آن ثبت تصاویری مبهم و شبه هندی شده است، در حقیقت بدمنی در فیلم بشکل درست آن وجود ندارد که بخواهد تقابلی ایجاد شود. اطرافیان او نیز وضعیتی بدتر دارند، خواهر فلجی که به یکباره سبز می شود و چند جمله شعاری آن هم به دفاع از آقازاده ها به زبان می آورد ( این همان جایی است که من می گویم فیلمساز هدف و رسالتش را فراموش کرده است) و در آخر دستور قتل برادرش را صادر می کند، بادیگاردهای او نیز شکلی کاریکاتوریزه دارند و جز اجسامی تزئینی با عکس العملی مضحک و خنده دار چیز دیگری نیستند. انتقام پایانی هم همچون کلیت فیلم عاری از منطق است، رضا کیشمیشی که از ابتدا شخصیت پردازی شده بود که خون کسی را نمیریزد به یکباره قاتلی زنجیره ای میشود، پلیس اما عجیب ترین موجود فیلم است، مستاصل و عاجز از تعیقیب دو متهم دستبند به دست. شاید بهتر بود در فیلم پلیس اصلا وجود خارجی نمی داشت.

بازیگران فیلم ژن خوک

هادی حجازی فر سینا مهراد نازنین بیاتی بهرنگ علوی صبا سهیلی قربان نجفی علیرضا مهران شهین تسلیمی مهدی دانایی مقدم احمد مینایی افشین اخلاقی فرشید نزاکتی وحید کرمانی مهسا آبیز الناز حبیبی جمشید هاشم پور

دیگر عوامل ژن خوک

سعید سهیلی مسعود سلامی فرامرز هوتهم ستار اورکی ملودی اسماعیلی سجاد رحیمی وحید مقدسی حامد مختاری امید جزینی محمدرضا میرزاجان محمدی عباس عباسی سحاب زریباف سعیده دلیریان روزبه خسروی ابراهیم اصغری محمد محمدیان محمد ابراهیمی مریم قربانی نیا میثم میرزایی و آریان امیرخان

مشخصات فیلم ژن خوک

ژانر :کمدی، درام

زبان : فارسی


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی