دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم جوجه اردک من 

دوشنبه، 12 مهر 1400
جوجه اردک من فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امیر فیضی ساختهٔ سال ۱۳۸۱ است.

خلاصه داستان فیلم جوجه اردک من

رویا، دانشجوی سال آخر عکاسی، در حال تحقیق درباره موضوع پایان نامه اش با عنوان «مادر» است. او در راه بازگشت از شهر مادری اش در شمال از بازار تخم اردک عجیب و بزرگی می خرد تا به عنوان سوژه ای برای عکاسی با خود به تهران بیاورد. از سویی اردک صاحب تخم به دنبال او راهی می شود و قدم به قدم رویا را تعقیب می کند. اردک در اتوبوسی که رویا سوار بر آن به تهران می آید سوار می شود و وسط راه، دزدی به نام شهرام هزارچهره برای فرار از دست پلیس گردن بند عتیقه و گران قیمتی را که دزدیده بر گردن اردک و در روسری دور گردنش پنهان می کند. شهرام دستگیر می شود و اردک نیز که خانه رویا را پیدا کرده به آنجا می رود. جوجه اردک متولد می شود و از سویی شهرام که از زندان آزاد شده، خانه رویا و مخفی گاه اردک را پیدا می کند و به همراه رفیقش نقشه ای می ریزند تا اردک را بدزدند، اما اردک و جوجه اش از دست آنها می گریزند. دزدها که با لباس مأمور وارد خانه رویا شده بودند، دستگیر می شوند و قضیه اردک و گردن بند و گروه شهرام لو می رود. از آن طرف مرد پرنده فروشی جوجه اردک را می دزدد و در نهایت پسر کوچک شروری صاحب آن می شود. از طرفی بچه های ساختمان رویا نیز همگی تصمیم می گیرند هر طور شده اردک و جوجه اش را پیدا کنند. مأمور پلیسی نیز که مسئولیت دستگیری شهرام را دارد بالاخره مخفی گاه شهرام و دوستش را کشف می کند. پلیس دو تا از بچه ها را که شهرام و رفیقش دزدیده اند، نجات می دهد و شهرام را نیز وقتی قصد ربودن اردک مادر را دارد، دستگیر می کند. رویا و دختر مأموری هم که به این پرونده رسیدگی می کند جوجه اردک را از دست پسر شرور نجات می دهند.

نکاتی درباره فیلم جوجه اردک من

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم جوجه اردک من نیز آمارها و نکات جذابی را می توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم جوجه اردک من به طور متوسط فعالیت 8ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم جوجه اردک من یکی از 4 اثر شاخص لوریک میناسیان، محمدرضا نوروزی، رضا صادقی، علیرضا ناصحی و علیرضا رنجبران در حرفه بازیگری محسوب می شود.3 تن از بازیگران جوجه اردک من، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده اند، در واقع در جوجه اردک من 3 فیلم اولی بوده اند: عرفان چارراهی، دریا لطافت و بنیامین آقابابایی.همچنین امیر فیضی کارگردان جوجه اردک من اولین همکاری خود با بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، رضا شفیعی جم، اردلان شجاع کاوه، رضا فیض نوروزی، لوریک میناسیان، محمدرضا نوروزی، رضا صادقی، علیرضا ناصحی و علیرضا رنجبران را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران جوجه اردک من نیز 65 همکاریِ اول رخ داده، به عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 12 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 65 همکاری برای اولین مرتبه در جوجه اردک من رخ داده است. مانند: شبنم قلی خانی و رضا شفیعی جم، اردلان شجاع کاوه و رضا فیض نوروزی، لوریک میناسیان و رضا صادقی، محمدرضا نوروزی و عرفان چارراهی، دریا لطافت و بنیامین آقابابایی.

کارگردان فیلم جوجه اردک من

امیر فیضی متولد 1348 کاشان، فارغ التحصیل سینما از دانشگاه هنر است. وی از سال 1378 در تلویزیون به عنوان کارگردان هنری مشغول فعالیت است.

بازیگران فیلم جوجه اردک من

شبنم قلی خانی، رضا شفیعی جم، اردلان شجاع کاوه، رضا فیض نوروزی، لوریک میناسیان، محمدرضا نوروزی، رضا صادقی ،لوریک وارطان یوسفیانس،محمدرضا نوروزی،عرفان چارراهی،دریا لطافت،بنیامین آقابابایی

سایر عوامل فیلم جوجه اردک من

  • مدیر فیلمبرداری: مازیار میری
  • مدیر روابط عمومی:افشین رضایی
  • نویسنده: امیر فیضی
  • تهیه کننده: سید جمال ساداتیان
  • دستیار دوم فیلمبردار: علیرضا رنجبران
  • عکس: محسن سیدی
  • طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی
  • طراح چهره پردازی: محسن بابایی
  • آهنگساز: پیروز ارجمند
  • صدابردار: بهمن حیدری
  • صداگذار: حسین مهدوی

​​​​مشخصات فیلم جوجه اردک من


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله