دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم صد سال به این سال ها 

پنجشنبه، 11 شهریور 1400
صد سال به این سال‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۸۶ است.

خلاصه داستان فیلم صد سال به این سال ها

فیلم روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می دهد.

نکاتی درباره فیلم صد سال به این سال ها

فیلم «صد سال به این سال ها» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی مرتضی شایسته پس از ده سال رفع توقیف شد. صد سال به این سال ها (1386) پنجمین فیلم سامان مقدم؛ بعد از کافه ستاره و قبل از آخرین ساخته او، یک عاشقانه ساده می باشد.در سال 91 تلاش های تهییه کننده فیلم برای نمایش فیلم با ممیزی های فروان رو به رو شد و ممیزی های اعمالی باعث کاهش 40 دقیقه ای زمان فیلم شد. مرتضی شایسته در مورد ممیزی های فیلم در آن زمان گفت:فیلم «صد سال به این سال ها» هشت بار اصلاحیه خورد و زمان آن از 120 دقیقه به 80 دقیقه رسید و باز می گویند باید اصلاحاتی در آن انجام شود. شایسته در ادامه تصریح کرد: فکر می کنم آقای شمقدری می خواهند این فیلم را تبدیل به فیلم کوتاه کنند و تا الان موفق شده اند.شمقدری س از رسیدن به سکانداری ریاست سازمان سینمایی این فیلم را فاقد ارزش حتی برای توقیف دانست:صد سال به اين سال ها» در جمع براي نظام ارزشي ندارند كه بخواهيم آنها را توقيف كنيم و از مردم نگران نيستيم كه «صد سال به اين سال ها» را ببينند كه به نوعي انقلاب را نقد مي كند.اما علی رغم تمام ممیزی ها این فیلم در دوران ریاست شمقدری مجوز نمایش دریافت نکرد.در نقد این فیلم آن را بسیار سیاه نما، دور از واقع و با داستانی غیر قابل باور دانستند. و این فیلم را همانند فیلم های اجاره نشین ها، مادر و ما همه خوبیم روشنفکر وطن فروش خواندند.فیلم صد سال به این سال ها یکی از فیلم های توقیفی بود که به دستور وزریر ارشاد برای روشن شدن تکلیف وضعیف فیلم های توقیفی مورد بررسی قرار گرفت و مرتضی شایسته امروز خبر از رفع توقیف این فیلم و اکران آن در پاییز امسال داد.البته هوز مشخص نیست فیلم صد سال به این سال ها با چه میزان ممیزی برای اکران مواجه شده است.

کارگردان فیلم صد سال به این سال ها

سامان مقدم متولد 1347 تهران، فارغ التحصیل سینما از مجتمع آموزشی سینما است. وی فعالیت هنری خود را در سال 1372 با دستیاری کارگردانی فیلم «ردپای گرگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی آغاز کرد.

بازیگران فیلم صد سال به این سال ها

فاطمه معتمدآریا، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، علی قربان زاده، نگار جواهریان، امیرحسین آرمان، بهاره افشاری، ابراهیم آبادی، علی شادمان، پوریا پرستوی

سایر عوامل فیلم صد سال به این سال ها

تهیه کننده: مرتضی شایسته، مدیر فیلمبردار: محمود کلاری، تدوین: محمدرضا موتینی، موسیقی: کارن همایونفر، صدابرادر: احسان خانزادی، طراحی صحنه: آیدین ظریف.

مشخصات فیلم صد سال به این سال ها


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری