معرفی فیلم Uncharted

  یکشنبه، 08 اسفند 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی فیلم Uncharted
فیلم آنچارتد ۲۰۲۲ (Uncharted 2022) اثری اکشن ماجراجویی است که چندی پیش به اکران عمومی درآمد. فیلم ناشناخته 2022 با بازی تام هالند بر اساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است. با معرفی فیلم سرزمین‌ های ناشناخته 2022 همراه ما باشید.

فیلم آنچارتد ۲۰۲۲ اثری آمریکایی در ژانرهای اکشن ماجراجویی به کارگردانی روبن فلیشر (Ruben Fleischer) و نویسندگی ریف جودکینز (Rafe Judkins)، آرت مارکوم (Art Marcum) و مت هالووی (Matt Holloway) است. این فیلم پیش درآمدی بر یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته کمپانی بازی سازی Naughty Dog محسوب می شود. فیلم ناشناخته 2022 در سال 2008 وارد مرحله تولید شد و آوی آراد (Avi Arad)، تهیه کننده فیلم اعلام کرد که با همکاری کمپانی Sony Pictures اقتباسی از بازی Uncharted خواهند ساخت.

اما پروسه ساخت فیلم سرزمین های ناشناخته 2022 رفته رفته پیچیده شد و در زمان های مختلف کارگردان ها و بازیگران متفاوتی برای آن انتخاب شدند. فیلمسازانی چون دیوید او. راسل (David O. Russell)، دن تراچتنبرگ (Dan Trachtenberg)، نیل برگر (Neil Burger)، ست گوردون (Seth Gordon) و شاون لوی (Shawn Levy) در برهه های زمانی مختلف قرار بوده به عنوان کارگردان به این پروژه ملحق شوند. در این مقاله می توانید بیشتر درباره این اثر بخوانید.

بنر فیلم آنچارتد

نقد و بررسی فیلم Uncharted

Uncharted یک نسخه ساده، بی خطر و اما در نهایت بسیار موثر برای شکارچی گنج، نیتن دریک است. طرفداران بازی های محبوب پلی استیشن ممکن است از دیدن این که داستان Uncharted برای تطبیق آن به صورت یک فیلم چقدر تغییر کرده است، شگفت زده شوند. در ادامه ی این مطلب از بخش نقد فیلم انارگیفت می خواهیم به بررسی فیلم Uncharted بپردازیم.

این فیلم یک داستان جدید را روایت می کند و در عین حال تلاش می کند تا چند تا از صحنه های مهم سری بازی را در آن بازسازی کند و در نهایت چیزی که تحویل داده می شود پر از صحنه های اکشن و پرهیجان با حضور کاراکترهای نیتن و سالی است.

Uncharted تام هالند را در نقش نیتن دراک (Nate) دارد. نیتن شکارچی گنج است که در بازی های آنچارتد بخاطر جذابیت خشن، شوخ طبعی و تدبیرش شناخته می شود. نیت در ابتدای فیلم، دست کم تا پیش از این که توسط شخصیت مارک والبرگ، (سالی) که نیت را با وسوسه ی پیدا کردن گنج و پیدا کردن برادر بزرگش جذب کند، استخدام شود، بیشتر یک فرصت طلب و جیب بر است تا یک ماجراجو،

این فیلم با آن که نیت را جوان تر از آنچه همیشه دیده ایم به تصویر می کشد، در واقع پیش درآمد این سری است. در واقع کارگردان با ترکیب لحظات آشنای بازی با یک خط داستانی مقدماتی، بیننده را برای دویدن و همراه فیلم شدن آماده می کند. به عنوان یک طرفدار بازی ها، بزرگ ترین سوالی که داشتیم این بود که آیا تام هالند می تواند نیتن دراک را با نقش یک نسخه جوان تر از شخصیتی که می شناسیم بازی کند؟ پاسخ، خوشبختانه، بله است. او مثل همیشه کاریزماتیک است و رگه هایی از شخصیت ایندیانا جونز در بازی خود دارد. این واقعیت که او همان بازیگری است که چند ماه پیش در یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ نقش مرد عنکبوتی را بازی کرد، هرگز باعث نمی شود که دیدتان راجب او تغییر کند.

 فیلم آنچارتد

مارک والبرگ در نقش یک مربی عاقل برای هالند کار شایسته ای انجام می دهد، اما برخی از چیزهایی که سالی را در بازی بسیار قابل درک تر می کند، پس از انتقال شخصیت آن به فیلم جان سالم به در نمی برد. سالی، حداقل تا حدی، به دلیل سبیل های ضخیم و صدای کلفتش که والبرگ هیچ کدام از آن ها را ندارد، نمادین است. از این گذشته، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن ها نتوانند روی صورت والبرگ یک سبیل بگذارند، چیزی که حتی سالی جوان در بازی ها دارد. گاهی این طور به نظر می رسید که مارک والبرگ فقط در یک فیلم اکشن نقش مارک والبرگ را به جای سالی، بازی می کند. همان طور که گفته شد، والبرگ و هالند ارتباط سرگرم کننده ای دارند، از جمله برخی صحنه های احساسی بسیار خوب، بنابراین بسیار آسان است که از کنار او که کاملاً به منبع اصلی آن یعنی بازی ها وفادار نیست بگذریم.

تاریخ انتشار فیلم آنچارتد ۲۰۲۲

فیلم آنچارتد ۲۰۲۲ قرار است در تاریخ 11 فوریه 2022 برابر با 22 بهمن 1400 توسط کمپانی Sony Pictures Releasing در بریتانیا و سپس در تاریخ 18 فوریه برابر با 29 بهمن در آمریکا اکران شود. این فیلم در ابتدا قرار بود در تاریخ 10 ژوئن 2016 (21 خرداد 1395) اکران شود، اما نمایش آن تا تاریخ 30 ژوئن 2017 (9 تیر 1396) تاخیر خورد. سپس چندین بار دیگر نیز تاریخ عرضه فیلم ناشناخته 2022 به دلایل مختلف و در سال های 2020 و 2021 با تاخیر روبرو شد. حالا در نهایت قرار است این عنوان در سال 2022 اکران شود. بنظر می رسد این فیلم از برترین فیلم های ۲۰۲۲ باشد.

بنر فیلم آنچارتد

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم با معرفی فیلم سینمایی آنچارتد ۲۰۲۲ همراه شما بودیم؛ اثری اکشن ماجراجویی که بر اساس یک بازی ویدیویی معروف به همین نام ساخته شده است. فیلم ناشناخته 2022 یا فیلم سرزمین های ناشناخته 2022 در بهمن ماه و با بازی تام هالند و مارک والبرگ اکران خواهد شد. آیا شما منتظر دیدین فیلم Uncharted 2022 هستید؟ نظر شما درباره این اقتباس سینمایی از یک بازی ویدیویی چیست؟ آیا بازی Uncharted را تجربه کرده اید؟ در پایین همین صفحه می توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان ساعد نیوز به اشتراک بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (259 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (110 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (110 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (99 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (75 نظر) الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (70 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (64 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (20 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (14 نظر) هدیه عاشقانه همسر دست و دلباز و جنتلمن بهنوش بختیاری برای تولدش/ خاص، شیک و باب سلیقه خانم های ایرانی+عکس (12 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و صمیمی رضا داوودنژاد ؛ از کیک هزار طبقه کنار همسر تا هفت سین و تِراس باصفا و دورهمی😍 (11 نظر) زیباترین و آخرین شعرخوانی عاشقانه استاد شهریار پیش از مرگ که از اول تا انتها با گریه بود/ بگذار که در مرگ هم افسانه بمیرم+ویدیو (11 نظر) رونمایی بهنوش طباطبایی همسر اول مهدی پاکدل از مراسم افتتاحیه مطب پزشکی‌اش در تهران بدون تزئینات آنچنانی و ریخت و پاش+عکس/ مبارکه خانوم دکتر (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روانشناسی؛ والدین موفق این مدلی از بچه شون تعریف میکنن +عکس
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 16 مرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 15 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 16 مرداد 1403
دختر عصبانی با شیشه قلیان دوستش را کشت
خانه‌داری؛ چطور لواشک صورتی با طعم هندوانه درست کنیم؟
قاتل سریالی معروف که بعد از آزار و اذیت 90 زن ، همه آن ها را کشت
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 16 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 16 مرداد 1403 + فیلم
داریوش ارجمند: در کلاس دکتر علی شریعتی دخترخانمی رو دیدم، گفتم هرکس ما رو با هم دید اسمش رو بگو تا من براش کارت دعوت عروسی بفرستم و اینطور من ازشون خواستگاری کردم
اخراج یک شناگر زن بلوند با چشم های آبی از دهکده المپیک پاریس به خاطر خیانت! +عکس
خانه‌داری؛ 4 روش طلایی و آسان برای فریز کردن گیلاس و مصرف در زمستان
ایران باستان ؛ کشف کوزه‌ای مملو از سکه‌های طلای ایران باستان
حرف‌های جالب شیطان درباره انواع آدم‌ها
خانه رویایی ؛ چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم
منتخب روز   
(فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس