دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی خودروی هاچبک SP0 سایپا 

سه شنبه، 22 شهریور 1401
سایپا SP0 جدید ترین پلتفرم ساخته شده این شرکت است که برای نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 از آن رونمایی شد.ما در این مطلب هاچبک SP0 سایپا را بررسی می کنیم.

در جریان اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401 که شهریورماه در تهران برگزار شد، گروه خودروسازی سایپا برای نخستین بار، از دو محصول پلتفرم SP0 سایپا رونمایی کرد که یکی از آنها خودرویی در کلاس هاچبک بود و دیگری نیز مینی SUV سایپا SP0 نامگذاری شده.خودرویی که در نمایشگاه رونمایی شده بود، یک مدل مفهومی است و این احتمال وجود دارد که نسخه تولیدنهایی آن، تغییرات ظاهری مختصری نسبت به این نسخه داشته باشد.

این خودرو برپایه پلتفرم جدید سایپا با نام SP0 طراحی شده و از پلتفرم خودروهای شاهین و آریا با نام SP100 متفاوت است.پلتفرم SP0 یک مقدار نسبت به پلفرم خودرو شاهین یعنی SP100 ابعاد کوچک تری دارد و در کلاس هاچ بک طراحی شده است. مراحل طراحی و تولید SP0 در جریان است و کارهای مربوط به ساخت بدنه و موتور انجام شده است و در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور در کنار خودرو به نمایش درآمده است.هاچبک SP0 که به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده شده، ماکت است و هنوز تا رسیدن به نمونه تولیدی کار دارد. احتمالا تولید خودرو جدید سایپا از سه چهار سال دیگر شروع شود.

طراحی ظاهری هاچبک SP0 سایپا

محصولاتی که روی پلتفرم SP0 ساخته خواهند شد، در سگمنت B قرار می گیرند و ابعاد و اندازه ای کوچک تر از محصولات پلتفرم SP1 خواهند داشت.زبان طراحی هاچبک SP0 با سایپا شاهین یکی است و جلوپنجره آن تا حدودی شبیه کوییک طراحی شده است. محصول آینده خودروساز داخلی، می تواند جانشینی برای کوییک شود، هر چند بدنه ای کشیده تر و اسپرت تر دارد. در طراحی هاچبک SP0 می توان نگاه طراحان سایپا به هاچبک های سگمنت B اروپایی را تشخیص داد.

مشخصات فنی هاچبک SP0 سایپا

هر چند هاچبک SP0 سایپا به صورت ماکت پیش روی کارشناسان خودرویی قرار گرفته، اما اطلاعاتی درباره مشخصات فنی آن منتشر شده است. پیشرانه ای که زیر کاپوت هاچبک آینده سایپا قرار می گیرد، با کد ME16 شناخته می شود و در اصل، همان TU5 پلاس ماشین های ایران خودرو است که آن هم بر اساس موتور EC5 پژو سیتروئن تولید شده.موتور ۴ سیلندر هاچبک SP0 سایپا ۱.۶ لیتر حجم دارد و می تواند حداکثر ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته مینی کراس اوور SP0 سایپا که روی همین پلتفرم ساخته شده، در نسخه اتوماتیک پیشرانه قوی تری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار دارد.همان طور که شاهین و آریا در ابتدا با جعبه دنده دستی عرضه شدند و بعدا گیربکس CVT روی آنها نصب شد، این اتفاق برای هاچبک SP0 هم خواهد افتاد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی