دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب /

معرفی کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم اثر نهال سهیلی فر 

پنجشنبه، 14 مهر 1401
بعضی مواقع، گفتن از خاطرات و تجاربی که از سر گذرانده‌ایم، ما را به دیگران مربوط و نزدیک می‌کند. کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم (قسمت اول) به قلم نهال سهیلی‌فر، کتابی مملوء از خاطره‌ها و روایت‌های شخصی است؛ همان چیزهایی که بسیاری از ما جرئت تعریف کردنشان را نداریم. در ادامه ساعدنیوز به معرفی کتاب فوق پرداخته است.

درباره کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم

کتاب هایی هستند که در یک ژانر نمی گنجند و این یکی از همان کتاب هاست: ترکیبی از رمان نو، فلسفه، روانشناسی و خودزندگی نامه که شاید یکی دو صفحه ی اول محوتان نکند، اما اگر چند صفحه بیشتر بخوانید به افکار و ایده هایی می رسید که احتمالاً از سر خودتان هم گذشته، بی آنکه متوجه شان شده باشید! اینکه آدم بفهمد تنها نیست خیلی وقت ها حس امید می دهد. نویسنده سعی کرده تا جایی که می تواند بی آلایش بنویسد، برای آن هایی که شاید نتوانند به راحتی آنچه در دل و ذهن شان می گذرد را به زبان بیاورند. او نه تنها چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکرده را تعریف کرده، بلکه چاپ شان هم کرده است! آیا تا به حال سعی کرده اید درمورد خودتان، زندگی، روابطتان با دیگران، افکارتان و دیگر اموری که در دنیای شما وجود دارد، بنویسید؟ همه ی ما در زندگی اتفاقاتی را تجربه می کنیم که شاید جرئت تعریف آن ها را برای دیگران نداشته باشیم؛ اما همین خاطرات و دردهای مشترک هستند که ما انسان ها را به یکدیگر پیوند می دهند. نهال سهیلی فر در کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم (قسمت اول)، به نوشتن چیزهایی همت می گمارد که برخاسته از زندگی شخصی خود او هستند: غم ها و شادی ها، نگرانی ها، عشق، دلتنگی ها و احساسات دیگری که هرکدام از ما در زندگی تجربه می کنیم. کتاب چیزهایی که برای هیچ کس تعریف نکردم با الهام از کتاب اعترافات ژان ژاک روسو به نگارش درآمده است و نمی توان آن را در فرم یا قالب خاصی گنجاند. با مطالعه ی این کتاب، هم زندگی نامه می خوانید هم اعترافات، هم فلسفه می خوانید و هم دغدغه های روزمره ی زندگی، هم داستان می بینید و هم روانشناسی. غرق شدن در این دریای پهناور، می تواند همان تجربه ی جذابی باشد که خیلی از شما به دنبال آن هستید.

در بخشی از کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم می خوانیم...

فکر می کردم این اتفاق ممکن نیست که خانوادۀ آدم برای آدم بی اهمیت شوند، یا دلت بخواهد مدتی از تو فاصله بگیرند و دور باشند. این حس برایم تازگی دارد. نمی دانم دقیقاً مسببش چیست، نمی دانم این حس چقدر واقعی است، اما حس می کنم چنین حسی دارم و نمی دانم که باید به داشتن چنین حسی چه حسی داشته باشم. آن روز با خودم می گفتم تا جایی که یادم می آید لحظه های ناراحتی، گنگ و پر از مالیخولیایم را اینجا، و گمان کنم هر جای دیگری، نوشتم. یادم نمی آید چیز شادی بوده باشد. شاید به خاطر این است که نمی دانم شادی چه حسی است. شاید به خاطر این است که وقتی شاد هستم هم احساس غم و حتی هراس می کنم. کلاهدوز من! حضور فیزیکی ات به من آرامش می دهد، باعث می شود قدری از این دنیا فاصله بگیرم اما... در این دفعه های اخیر با هم بودن مان، نمی دانم چرا گاه کس دیگری را به جای تو تصور می کنم. نه که بخواهم او جای تو باشد، نه... تصور احمقانه ای است، دانستنش برایت احتمالاً آزاردهنده خواهد بود اما برای من هم آزاردهنده است و بیشتر گیجم، اصلاً نمی دانم چرا ناگهان به ذهنم خطور می کند... . بی حوصلگی هایم، با منفی بافی هایم آزارت ندهم. دور می شوم که وقت و بی وقت تمایل تو به حرف زدن مان باعث نشود از کوره در بروم. دور می شوم چون نمی توانم واکنشی را داشته باشم که تو انتظار داری. شاید هم دور می شوم چون می خواهم گم باشم. نامرئی باشم. اگر حضور فیزیکی ات بود اینقدر دوری نمی جستم. اما این ارتباط های مجازی از راه دور، نمی دانم.

شناسنامه کتاب چیزهایی که برای هیچکس تعریف نکردم

  • نویسنده: نهال سهیلی فر
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر مجید
  • تعداد صفحات: 104
  • موضوع کتاب:کتاب موفقیت و خودسازی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : ندارد

این اثر برای کسانی که به مطالعه ی قطعه های کوتاه ادبی، کتاب های ژانر خودسازی و زندگی نامه ها علاقه دارند، مناسب است. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ترمه
5 ماه پیش

برای من تازگی داشت که اینقدر راحت وبی آلایش حرف دلشون برای خواننده بیان کرده بود بعضی حرفهاشون حرف دل خیلی از ما هم بود امیدوارم جلد دومش هم منتشر بشه وبخونمش
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی