دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی موزه های معروف بارسلونا 

سه شنبه، 11 تیر 1398
اگرچه ممکن است تنوع موزه‌ها در میان خیابان‌های پر پیج و خم و حمل و نقل عمومی پیچیده‌ی شهر شما را گیج کند اما نگران نباشید؛ در این مطلب شما را با بهترین موزه‌های بارسلون آشنا می‌کنیم تا گردشی آسان‌تر و با استرس کمتر را تجربه کنید.

موزه ملی هنر کاتالونیا

«کاخ ملی» (Palau Nacional) در تپه مونجوئیک برای نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۲۹ ساخته شده بود و امروزه به منزلگاه «موزه ملی هنر کاتالونیا» (Museu Nacional d’Art de Catalunya) یا به اختصار (MNAC) تبدیل شده است. متنوع‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از آثار هنری کاتالان در جهان را می‌توانید در این موزه مشاهده کنید که از نقاشی‌های دیواری مورال رومی تا تابلوهای مذهبی و نمونه‌هایی از عکاسی و مدرنیسم در کاتالان را در برمی‌گیرد. گفتنی است نمای شهر بارسلون از بالای پله‌های این بنا بسیار تماشایی و اعجاب‌انگیز خواهد بود.

 

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو یکی از جاذبه های برتر گردشگری بارسلونا است که در آن مجموعه ای از نقاشی های پیکاسو هنرمند معروف اسپانیاست که در طول زندگی خود آنها را به تصویر کشیده است. این موزه در پنج بلوک کاتالونی گوتیک متصل در البورن قرار دارد و اکنون یکی از کاملترین مجموعه آثار هنری پیکاسو است که بیش از ۴۰۰۰ اثر هنری دارد. بلیط بازدید از این مجموعه را می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

مرکز فرهنگ معاصر بارسلون

«مرکز فرهنگ معاصر بارسلون» (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) به اختصار (CCCB) در قلب محله «ال راوال» (El Raval) واقع شده و اغلب در مقابل همسایه‌ی معروفش یعنی «موزه هنر معاصر بارسلون» (Museu d’Art Contemporani de Barcelona)، به اختصار (MACBA)، که آن هم حتماً ارزش دیدن را دارد، از قلم می‌افتد. این مرکز علاوه بر اینکه نمایشگاه‌هایی منحصر به فرد و ارزنده برپا می‌کند، برنامه‌هایی را تدارک می‌بیند که هر فردی که حتی علاقه‌ی چندانی به موزه رفتن ندارد را به هنر معاصر نزدیک و درگیر آن می‌کند.

 

موزه تاریخی بارسلون

موزه تاریخی بارسلونا کمی متفاوت از موزه های تاریخی معمول است. این موزه از سه طبقه ساخته شده که بخش اصلی آن زیرزمینی است که در آن حفاری هایی را می بینید که از عصر رومی ها زمانیکه این شهر بارسینو نامیده شده بود به جا مانده است. این حفاری ها که حدود ۴۰۰۰ مترمربع هستند شامل یک کارخانه، یک کارگاه لباسشویی و یک کلیسا است که چشم اندازی از زندگی روزمره رومیان در این شهر باستانی را نشان می دهد.

 

موزه دریایی

«موزه دریایی» (Museu Marítim) شهر بارسلون که بازسازی و برای عموم دوباره بازگشایی شده است، برای طرفداران خشکی یا دریا جذاب خواهد بود. این موزه با مجموعه‌ی دائمی عظیم و نمایشگاه‌های موقت چشمگیر گردشگران را در خود غرق می‌کند. تاریخ بارسلون به عنوان یک شهر بندری مدیترانه‌ای به دریا گره خورده است. بنای موزه در انتهای خیابان رامبلا قرار دارد که زمانی به دریا نزدیک‌تر بود و در زمان جنگ در آن کشتی‌های گالی را می‌ساختند.

 

موزه طراحی بارسلون

«موزه طراحی بارسلون» (Museu del Disseny de Barcelona) برای همه افراد علاقمند به مد، مبلمان و وسایل خانگی، طرح‌های گرافیکی، هنرهای تزئینی یا معماری چیزی برای نمایش دارد. این موزه در میدان «گلوریز» (Glòries) واقع شده و با ادغام چهار مجموعه‌ی سابق شهر در زمینه‌ی هنر اشیاء و طراحی، مجموعه‌ای عظیم در یک بنای با طراحی شبیه به یک منگنه، شکل گرفته است.

 

 کازموکاشا

این موزه‌ی علمی که در سال ۲۰۰۴ مجدداً بازگشایی شده، برای گردش خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد تا در میان موضوعات متنوع آن از صور فلکی تا تشکیل سنگ‌ها و دیگر علوم در این بین بگردید. «کازموکاشا» (CosmoCaixa) شاید برای گردشگران با اطلاعات متوسط ناشناخته باقی بماند اما مردم محلی و گردشگران جستجوگر عاشق آن هستند. افلاک نمای سه بعدی و منظومه‌ی شمسی بخش کودکان از قسمت‌های جالب موزه محسوب می‌شوند.

 

 بنیاد خوان میرو

اگر علاقمند به دیدن تعداد زیادی از آثار «خوان میرو» در یک مکان هستید، از تپه مونجوئیک بالا بروید و به بنای مدرن «بنیاد خوان میرو» (Fundació Joan Miró) وارد شوید که با مجموعه‌ای همچنان مدرن روبرو خواهید شد. اگرچه اکثر مجسمه‌ها و نقاشی‌های بیرون و درون موزه به میرو تعلق دارد، اما در فضای وسیع آن تعدادی از آثار دیگر هنرمندان هم به نمایش درآمده و همچنین نمایشگاه‌های موقت مختلفی هم در آن برپا می‌شود.

 

موزه هنر مدرن اروپا

«موزه هنر مدرن اروپا» (Museu Europeu d’Art Modern) به اختصار (MEAM)، کنار موزه پیکاسو در قدیمی‌ترین بخش بارسلون قرار دارد. تقریباً همه‌ی هنرمندانی که آثارشان در این موزه‌ی کوچک اما خوش ساخت به نمایش درآمده، در قید حیات و مشغول به کار هستند و اغلب اهل اسپانیا یا ساکن در آن هستند. هدف این موزه باز کردن باب گفتگو در مورد هنر مدرن و یافتن مفاهیم آن است.

 

 موزه تاریخ کاتالان

«موزه تاریخ کاتالان» (Museu d’Història de Catalunya) در مجاورت بندر «بارسلونتا» (Barceloneta) واقع شده که یکی از قدیمی‌ترین مناطق بارسلون به شمار می‌آید. این موزه روایتی بی‌همتا از این ناحیه بدست می‌دهد و هر کسی که می‌خواهد درباره‌ی فرهنگ و میراث شمال شرق اسپانیا اطلاعات کسب کند حتماً باید از این موزه بازدید کند. موزه تاریخ کاتالان در هر دو بخش دائمی و موقت میراثی غنی از یافته‌های دوران پارینه سنگی تا زندگی مدرن این ناحیه را دربرمی‌گیرد.

 

کازا میلا

«کازا میلا» (Casa Milà) یکی از شناخته‌ترین آثار معمار مشهور، «آنتونی گائودی» (Antoni Gaudí)، در بارسلون است که به آن «لا پدررا» (La Pedrera) به معنی معدن سنگ هم می‌گویند. کازا میلا از جاذبه‌هایی است که نباید از دست بدهید چرا که داخل آن به اندازه‌ی نمای بیرونی مجذوب‌کننده خواهد بود. مشتاقان دانستن درباره‌ی آثار گائوی مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا و کازا باتلو بهتر است از بالاترین طبقه‌ی کازا میلا بازدید کنند.

 

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC