معرفی رمان از اروپا و آمریکای لاتین اثر گابریل گارسیا مارکز

  دوشنبه، 17 آبان 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی رمان از اروپا و آمریکای لاتین اثر گابریل گارسیا مارکز
کتاب از اروپا و آمريكاي لاتين اثر گابريل گارسيا ماركز با ترجمه ی بهمن فرزانه،این اثر توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

درباره کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

گابریل گارسیا مارکز نویسنده ی توانای کلمبیایی در ایران با کتاب «صد سال تنهایی» شناخته شد که این اثر هنوز محبوبیت خود را با ترجمه ی بهمن فرزانه حفظ کرده است. کتاب «از اروپا و آمریکای لاتین» گزیده ای از نوشته ها و مقالات این نویسنده در کتاب بسیار مفصل «از اروپا و آمریکای لاتین» است که طیف گسترده ای از موضوعات روز را در بر می گیرد؛ از قضیه ی جنایتی معمایی در شهر رم گرفته تا جشنواره ی سینمایی ونیز و رقابت دو هنرپیشه ی معروف ایتالیایی «سوفیا لورن» و «جینا لولوبریجیدا» و ماجراهای سفر گارسیا مارکز به مجارستان و روسیه. نوشته هایی که در این مجموعه گرد آمده اند هر کدام به یک داستان کوتاه شباهت دارند البته حوادث آن با فاصله ی زمانی سال های ١٩٥٥ تا ١٩٦٠ میلادی رخ داده که خود جذابیت آن را دو چندان کرده است. بر این اساس می توان این کتاب را مثل یک مجموعه داستان خواند.

خلاصه کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

از اروپا و آمریکای لاتین مربوط به یکی از فعال ترین دوره های گابریل گارسیا مارکز در زمینه روزنامه نگاری است: دوره تجربه های شدید سیاسی ، پویایی ایدئولوژیک ، غنی سازی سبک. در حقیقت ، او بسیار تلاش میکرد تا مقالاتش بلافاصله در صفحات مجلات چاپ و ترجمه شود . پنج سال بعد ، شاهکار خود ، "صد سال تنهایی" را عرضه کرد.

درباره نویسنده کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

گابریل خوزه گارسیا مارکز، زاده ی ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده ی آرکاتاکا درمنطقه ی سانتامارا در کلمبیا - درگذشته ی ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، رمان نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می کرد. مارکز برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می شناسند که یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است.مارکز یکی از نویسندگان پیشگام سبک ادبی رئالیسم جادویی بود، اگرچه تمام آثارش را نمی توان در این سبک طبقه بندی کرد. پزشکان در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند که مارکز به بیماری آلزایمر مبتلا شده است.او برای نوشتن کتاب خاطرات روسپیان غمگین من، چاپ ۲۰۰۴، حدود ده سال وقت صرف کرد. در ژانویه ی ۲۰۰۶ اعلام کرد که دیگر تمایل به نوشتن را از دست داده است. میراث او، مجموعه ی بزرگی از کتاب های داستانی و غیرداستانی است که با پیوند دادن افسانه و تاریخ در آن، همه چیز را ممکن و باورکردنی می نماید. گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۸۲ جایزه ی ادبی نوبل را دریافت کرد و بنیاد نوبل در بیانه ی خود او را «شعبده باز کلام و بصیرت» توصیف کرد. تمام داستان های وی به نثری نوشته شده اند که از نظر رنگارنگی و جاذبه ی غریبشان، فقط می توان آن ها را با کارناوال های آمریکای جنوبی مقایسه کرد.گابریل گارسیا مارکز، در روز پنجشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، در ۸۷ سالگی، در مکزیکوسیتی درگذشت. جسد وی فردای آن روز در روز آدینه در مکزیکوسیتی سوزانده و بخشی از خاکستر جسد وی به زادگاهش کلمبیا منتقل شد.

گابریل خوزه گارسیا مارکز

درباره مترجم کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

بهمن فرزانه (۱۳۱۷-۱۷ بهمن ۱۳۹۲)نویسنده و مترجم بیش از ۵۰ کتاب به فارسی بود. ترجمه های او بسیاری از نویسندگان مطرح جهان را به ایرانیان معرفی کرده است.فرزانه بر زبان های ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی مسلّط بود. او سال ها در ایتالیا (شهرهای فلورانس و رم) زندگی کرد. در بهار ۱۳۹۲ به قصد استراحت به ایران بازگشت و اعلام کرد دیگر قصد رفتن به ایتالیا را ندارد. وی در هفدهم بهمن ۱۳۹۲ در ۷۵ سالگی در تهران درگذشت.بهمن فرزانه در سال ۱۳۱۷ زاده شد و به مدرسه عالی مترجمی سازمان ملل رفت.در ۲۶ سالگی نخستین کتاب را از تنسی ویلیامز ترجمه کرد و پس از آن مدّتی به همکاری با شرکت های فیلم سازی ایتالیا پرداخت و فیلم نامه ای نیز نوشت که به تولید فیلم رسید.فرزانه در انتخاب کتاب برای ترجمه دقّت زیادی به کار می برد و هنگامی که تصمیم به ترجمهٔ کتابی می گرفت کار ترجمه را به طور منظم و در ساعت های مشخص انجام می داد. به گفته خودش «من هنوز قدیمی مانده ام و هنوز با دست می نویسم» و از رایانه استفاده نمی کند.او آثار تنسی ویلیامز، گراتزیا کوزیما دلدا، آلبا دسس پدس، لوئیچی پیراندللو، گابریل گارسیا مارکز، آنا کریستی، اینیاتسیو سیلونه، رولد دال، گابریل دانونزیو، واسکو پراتولینی، ایروینگ استون، جین استون و … را به فارسی برگردانده است.

قسمتی از کتاب از اروپا و آمریکای لاتین

شانزدهمین جشنواره سینمایی ونیز، با شرکت تقریبا همه کشورهای جهان (هم از این قاره هم از قاره های دیگر ) افتتاح شده است و ادامه دارد. با فیلم هایی بد و خوب و کمبود شخصیت های مهم که باعث نگرانی شده است، و روزنامه نگاران و توریست ها را هم مایوس کرده است. باورنکردنی است ولی واقعیت دارد: یک خانم پیر اهل استکهلم، یک کلاه بزرگ حصیری و یک جفت شلوار گلدار خریده است فقط به این امید که به جشنواره بیاید و گرگوری پک ( ۱) را از نزدیک ببیند.
ولی در هفته دوم جشنواره هنوز از گرگوری پک خبری نیست، و خیال هم ندارد که به این جا بیاید. سوفیا لورن هم صرفا به سبب قولی که به تهیه کنندگان خود داده بود، با هواپیما خودش را رسانده است، با یازده تا لباس شنا. سوفیا لورن، که تنها هنرپیشه مشهوری است که در جشنواره شرکت می کند، دارد نقش ملکه جشنواره را بازی می کند. هر روز صبح با خونسردی روی ساحل پدیدار می شود که بسیار حساب شده است. با قیافه کسی که می خواهد او را نشناسند. توریست هایی که پا به دریا نمی گذارند چون نمی خواهند دفترچه امضا گرفتن خود را خراب کنند، همگی به لباس شنای چسبناک سوفیا لورن حمله ور می شوند. ولی امروز صبح، عکاس ها تصمیم گرفتند از لباس شنای پنجم او، حتی یک عکس هم نگیرند.

شناسنامه کتاب از اروپا و آمریکای لاتین


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (260 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (228 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (147 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (73 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (63 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (59 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (54 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (43 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (35 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (30 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
(عکس) ست کت‌و‌شلوار با طرح شلوغ ولی خوشرنگ سپیده بزمی‌پور، همسر باکلاس شاهرخ استخری، در یک مکان خاص با دکوراسیون شاهانه
(عکس) تزئین میز عزای سعید راد با شمع، گل‌های سفید و حلوای رول‌شده در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه
خداحافظی غم‌انگیز نوه‌ی فوتبالیست سعید راد، آدام همتی، با پدربزرگ هنرمندش با یک عکس بسیار زیبا
(عکس) کد مورس همستر 2 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 سه شنبه 2 مرداد
(تصاویر) حضور بازیگران و چهره‌های شاخص سینما و موسیقی در مراسم عروسی خواهر پزشک پوریا پورسرخ/ ولی عروس‌خانم خوش‌خنده اصلا و ابدا شبیه برادر هنرمندش نیست که نیست
یاسر جبرائیلی در گفتگو با تابناک: درباره فیلترینگ نظری ندارم!
(تصاویر)رمانتیک ترین حیوانات دنیا در جنگ عشق و عاشقی نظیر ندارند!/ با این 10 حیوان عاشق پیشه آشنا شوید
افشای کامل نام متهمان اصلی فساد در فوتبال خبرساز شد/ نام یک مجری معروف تلویزیونی در لیست همه را حیرت زده کرد
(تصاویر) 10 پدیده‌ی شگفت‌انگیز جهان که مشابهش در ایران وجود دارد/ منحصربفردترین جاذبه‌های کشورهای مختلف دنیا در یکجا
(عکس)نوه ی بامزه و باحجاب مقام معظم رهبری در آغوش پدرش در یک مکان عمومی!/ ماشالله به وقار و زیبایی که از اجدادش به ارث برده
گلایه از دختر شهید رئیسی در عصرایران /دختر سردار سلیمانی را الگو قرار دهید/با کدام دلیل مردم را شماتت می کنید؟/چرا یک جمله تبریک به پزشکیان نگفتید؟
سمیعی لاپورتا به دنبال کهکشانی کردن استقلال / شاگرد مورینیو در چلسی به جمع اسکواد نکونام اضافه می شود؟
در ایران طلاق با چالش‌های اضافی همراه است
فروش فیلم مبتذل کودکان در تلگرام با شماره کارت بانکی!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...