معرفی طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری پاکستان

  سه شنبه، 04 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری پاکستان
اگر شما گردشگر هستید و به دنبال دیدن طیبعت زیبا و مناطق بکر می‌باشید می‌توانید پاکستان را برای سفر و ماجراجویی انتخاب کنید.

پاکستان کشوری در جنوب غربی آسیا است و پایتخت آن اسلام آباد نام دارد. این کشور در جنوب مرز آبی هزار کیلومتری با دریای عمان دارد و از غرب با ایران، از شمال با افغانستان، از شرق با هندوستان، و از شمال شرق با جمهوری خلق چین هم مرز است. ناحیه کشمیر مورد ادعای هندوستان و پاکستان است. هر دو کشور هند و پاکستان به طور جداگانه بخش هایی از این منطقه را اداره می کنند و این مناطق توسط خط کنترل از هم جدا شده اند.

شهرها و مکان های دیدنی پاکستان دارای قدمتی ۲۵۰۰ ساله می باشد و بیشتر بناهای موجود در آن که جنبه تاریخی دارند به دوران پیش از تولد مسیح باز می گردد. مردم این کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ویژه خود به یکی از نقاط و ملت های برای بیشتر گردشکران جهانی تبدیل شده است که با سفر به این مناطق به تجارب ارزشمند و مهم از تاریخی هندی و یونان دست پیدا خواهید کرد.

موقعیت جغرافیایی پاکستان

پهناوری پاکستان معادل ۸۰۳، ۹۴۰ کیلومتر مربع است که حدوداً معادل مجموع پهناوری کشورهای فرانسه و انگلستاناست. نواحی شرق آن بر روی فلات هند و نواحی غربی و شمالی بر روی فلات ایران و سرزمین اوراسیا قرار گرفته است. ۱۰۴۶ کیلومتر (۶۵۰ مایل) مرز آبی با دریای عرب از طرف جنوب دارد و از سوی غرب با افغانستان ۵۲۳ کیلومتر (۳۲۵ مایل) و از طرف شمال شرق با چین ۲۹۱۲ کیلومتر (۱۸۰۹ مایل) از طرف شرق با هند و ۹۰۹ کیلومتر (۵۶۵ مایل) از طرف جنوب غرب با ایران مرز دارد. دره رود سند پاکستان را به بخش ارتفاعات غرب و بخش زمینهای پست شرق تقسیم می کند. در بلوچستان ( در جنوب کشور ) ارتفاعات متشکل است از سلسله تپه ها و کوه های کم ارتفاع که از شمال شرق به جنوب شرق به جنوب غرب امتداد دارد.

آب و هوای پاکستان

شمال و غرب پاکستان کم آب است جنوب و بسیاری از مناطق شرق در معرض نوعی باد موسمی استوایی قرار دارد دما به نسبت فصل و ارتفاع بسیار متنوع است از ساحل داغ استوایی تا کوههای سرد شمال دور.زمستان های سرد و تابستان های گرم در شمال و آب و هوای معتدل درجنوب که متأثر از تأثیر اقیانوس هند است. نواحی مرکزی تابستان های بسیار گرم دارند و دمای آنها به بیش از ۴۵ درجه سانتی گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت) می رسد و زمستان های سردی که دمای هوا کمتر از دمای انجماد می رسد. میزان بارش باران نیز کم است و از ۲۵۰ میلی متر و تا ۱۲۵۰ میلی متر که بیشتر با دمای موسم (مونسون) غیرقابل اطمینان جنوب غربی در اواخر تابستان همراه هستند در نوسان است. مسئله کمبود آب نیز توسط ساخت سدها بر روی رودخانه ها و استفاده از آب چاه ها در مناطق خشک تر تا حدی حل شده است.

آشنایی با مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری پاکستان

پارک ملی دئوسای

این پارک ملی با نام " سرزمین غول ها " شناخته شده است. فضایی که در فصل بهار سرسبز و تماشایی می شود و با وجود کوههای برفی که پشت آن قرار گرفته است منظره ای رویایی بوجود می آورد. چه کسی باور می کند چنین صحنه زیبایی را در پاکستان خواهد دید. این پارک ملی همچنین حیات وحش متنوعی نیز دارد از روباه قرمز تبتی گرفته تا موش خرماهای طلایی ، این حیوانات پس از گذشت زمستان سرد در این منطقه پدیدار می شوند.

دره کاغان

کاغان دره ای خوش منظره در شمال پاکستان است که از جمله جاذبه هاییست که شبیه به مناظر رویایی داستان های افسانه ای است.بر اساس یک افسانه محلی ، یک پرنس ایرانی در کنار دریاچه سیفول ملوک عاشق یک پرنسس افسانه ای می شود و از آنجایی که یک غول نیز عاشق این شاهزاده بوده است ، این دو تصمیم می گیرند با هم فرار کنند و پس از فرار آنها این دریاچه با اشک های غول ایجاد می شود. امروزه دره کاغان و دریاچه های زیبا و کریستالی آن به یک مقصد گردشگری محبوب گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است بخصوص که آسمانی صاف برای تماشای ستارگان در شب دارد.

تصویر

دره نیلوم

درست مقابل ناحیه ی Keran در هند، کشمیر در پاکستان قرار دارد. از پل چلا بندی Chella Bandi در شمال مرکز "آزاد کشمیر" به نام مظفرآباد تا Tau Butt که دره ای به طول 240 کیلومتر است، مکانی به نام دره نیلوم قرار گرفته که در لغت به معنای دره ی جواهر آبی است.
نیلوم یکی از زیباترین دره های "آزاد کشمیر" بوده و میزبان نهرهای کوچک، جریان های آب تازه، جنگل ها، کوه های سرسبز و یک رودخانه است. اینجا، شما آبشارهای بزرگی را می بینید که از کوهستان ها سرازیر هستند و آب شیری-سفید رنگ آنها قبل از آمیختن با آبهای گل آلود رودخانه نیلوم، در طول مسیرها جریان یافته و به صخره ها پاشیده می شود. ‏‏‏‏

تصویر

کاخ سفید سوآت

کاخ سفید مرغزار Marghazar تنها مکان شگفت انگیز در منطقه ی سوآت است که در فاصله ی 12 کیلومتری از شهر مینگورا Mingora واقع شده است. مرغزار نه تنها به خاطر وجود زیبایی طبیعی و هوای عالی، که بخاطر کاخ تاریخی سفید رنگ (1941) خود در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار است.
پس از اینکه کاخ سفید بر طبق دستورات بنیان گذار دولت مدرن سوآت یعنی Miangul Abdul Wadood که به پادشاه صاحب Badshah Sahib نیز معروف است ساخته شد، مرغزار به پایتخت تابستانی دولت سوآت تبدیل گشت. حتی امروز نیز بعد از گذشت دهه ها، کاخ سفید گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

تصویر

قلعه رانی کوت

قلعه رانی کوت بزرگترین قلعه جهان است که حدود ۲۶ کیلومتر است. این یک قلعه تاریخی است که در استان سند پاکستان واقع شده است. قلعه رانی کوت نیز به عنوان “دیوار بزرگ سند” شناخته می شود.

تپه های موری

تپه های موری ( Murree ) منطقه ای ییلاقی است که باید در تابستان به آن رفت تا از زیبایی هایش لذت تمام را ببریم، البته اگر به دنبال برف و سرما هستید و می خواهید تجربه ای دیدنی و شگفت انگیز از بارش برف کسب کنید ، می توانید در فصل زمستان هم به موری بروید.

این تپه ها در قدیم منطقه ی گردش و تفریح اشراف بریتانیایی ها بوده است اما در حال حاضر مردم از همه جای پاکستان به موری می آیند تا تابستانی دل انگیز در هوایی خنک داشته باشند،

در حال حاضر اوربان ( Bhurban ) و موری نو ( Patriata ) از برترین مناطق ییلاقی پاکستان هستند و در موری هم منطقه ای به نام گالیات ( Galliat ) وجود دارد که به دلیل سرسبزی و مناظر عالی از نقاط پرطرفدار کل آسیا محسوب می شود.

تصویر

شهر موهنجودارو

این شهر با تمدن باستانی خود از مکان های دیدنی پاکستان محسوب می شود بر اساس آثار باستانی یافت شده در این مناطق باستان شناسان به این نتیجه دست یافته اند که مردم این مناطق امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی داشته اند.

تفرجگاه شانگریلا

بعد از عبور از روی پل قدیمی چوبی که بر روی رودخانه ایندوس ساخته شده است به شانگریلا یا به عبارتی به بهشت گردشگران می رسید. شانگریلا یک منطقه ی گردشگری مشهور است و از نقاط برجسته ی دیگر این منطقه، رستورانی با شمایل یک هواپیما است که هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر است.

تصویر

معدن نمک خورا

Khewra بزرگترین معدن نمک جهان است که در Khewra واقع شده است. این یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پاکستان است و حداکثر ۲۵۰،۰۰۰ گردشگر هر ساله از این مکان بازدید می کنند. یک قطار کوچک وجود دارد که بازدید کنندگان را به داخل معدن نمک می برد. در داخل معدن نمک شما می توانید تعدادی از کپی های ساخته شده با آجر نمکی از جاذبه های توریستی مهم پاکستان را ببینید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان