دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳ 

سه شنبه، 22 شهریور 1401
لامبورگینی اوروس پرفورمانته مدل 2023 مدل جدیدی است که دارای پیشرفت‌ های آیرودینامیکی، وزن سبک‌ تر، سیستم تعلیق جدید و قدرت اضافی است. در ادامه این خودرو معرفی و بررسی می شود.

تنها خودرو لوکسی که برای فروش بیشتر نیازی به آپدیت ندارد، قطعا لامبورگینی اوروس است. این خودرو نجات بخش لامبورگینی بود و توانست با فروش بالای خود این کمپانی را از رکود خارج کند. اوروس به تنهایی ۶۱ درصد فروش این شرکت را به خود اختصاص داده و از چهار سال پیش تا کنون بیش از ۲۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده است. در نمیه اول سال ۲۰۲۲ لامبورگینی ۵۰۹۰ دستگاه اوروس به فروش رسااند تا بهترین نیم سال خود را تجربه کند.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante دارای یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که 16 اسب بخار نسبت به نسخه معمولی قدرتمندتر شده و قادر به تولید 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است.لامبورگینی اوروس پرفورمانته حدود 47 کیلوگرم هم سبکتر از مدل معمولی شده تا عملکرد بهتری داشته است. لامبورگینی اوروس پرفورمانته در شتابگیری اولیه 0.3 ثانیه نسبت به مدل قبلی سریع تر شده و قادر است طی تنها 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نهایت سرعت قابل پیمایش لامبورگینی اوروس پرفورمانته مانند نسخه قبلی همچنان 306 کیلومتر بر ساعت است. بدین ترتیب اگر نهایت سرعت قابل پیمایش برایتان اهمیت دارد، باید سراغ خرید آستون مارتین DBX707 با تاپ اسپید 310 کیلومتر بر ساعتی بروید.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante جدا از افزایش قدرت و کاهش وزن، ارتفاع کمتری نسبت به مدل معمولی دارد و فاصله آن از سطح زمین به میزان 20 میلی متر کاهش یافته است. همچنین عرض اکسل های آن نیز 16 میلی متر بیشتر شده است. به همین منظور آرک چرخ های حجم پردازی شده تری برای این خودرو نصب شده که فضای مناسب برای نصب رینگ های 22 اینچی فورج استاندارد یا 23 اینچی آپشنال را فراهم می کنند. این رینگ ها دارای پیچ های تیتانیومی بوده و به تایرهای پیرلی تروفئو R مجهز شده است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته سریع ترین اسیووی تولیدی و استاندارد دنیا در رقابت های Pikes Peak بوده و نسبت به نسخه معمولی 25 میلی متر هم کشیده تر شده که این افزایش طول به دلیل تغییر در طراحی سپرهای جلو و عقب است. اسپویلر سقفی جدیدی هم برای این خودرو نصب شده که از جنس فیبر کربن بوده که به 38 درصد نیروی رو به پایین تولیدی در اکسل عقب این خودرو را افزایش می دهد. به طور کلی هم نیروی رو به پایین تولیدی لامبورگینی اوروس پرفورمانته نسبت به نسخه معمولی 8 درصدی افزایش داشته است.

مشخصات کلی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

نوع موتور

بنزینی انژکتور/V8

حجم موتور

۴.۰ لیتر
سیلندر / سوپاپ

۸ / ۳۲

تنفس موتور

تویین توربو
قدرت

۶۵۷ اسب بخار

گشتاور

۸۵۰ نیوتون.متر
گیربکس

۸ سرعت اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل
شتاب

حدود ۳.۳ ثانیه

سرعت

۳۰۶ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

۱۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶
فرمان

برقی

نوع بدنه

شاسی بلند لوکس/اسپرت سایز متوسط
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

طول

۵۱۳۷ میلی متر

عرض

۲۰۲۶ میلی متر
ارتفاع

۱۶۱۸ میلی متر

فاصله محورها

۳۰۰۶ میلی متر
وزن خالص

۲۱۵۳ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر
ظرفیت صندوق

۶۱۶ لیتر عقب

حجم مخزن سوخت

۸۵ لیتر
قطر رینگ

۲۲ و ۲۱ اینچ (جلو و عقب) ۲۳ اینچ سفارشی

آپشن ها و امکانات لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد
کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد
کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد
اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد
سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد
رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد
رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد
ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد
ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد
چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد
گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد
ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد
دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد
ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد
صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد
سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد
گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

سانروف

دارد

طراحی ظاهری لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

اگر کلمه پرفورمانته به معنای پرفورمنس یا عملکرد در زبان انگلیسی، به عنوان پسوند به نام هر یک از محصولات لامبورگینی افزوده شود، آن خودرو معمولا با تغییرات ظاهری هر چند اندک همراه خواهد بود. در اوروس پرفورمانته نیز پهن تر شدن عرض خودرو به واسطه استفاده از گلگیرهای بزرگ تر و همچنین استفاده از دو شکاف هوا اضافه روی کاپوت در کنار اسپویلر جدید عقب خودرو، تلاش شده است تا ضمن حفظ ذات اسپرت آن، بر میزان خشونت بصری خودرو نیز افزوده شود. البته ترکیب دو رنگی که به واسطه حضور رنگ مشکی روی کاپوت فیبر کربن و سقف خودرو ایجاد شده نیز یکی از برترین تغییرات بصری محسوب می شود که در اوروس پرفورمانته به اجرا در آمده است. باقی سبک طراحی این خودرو تقریبا بدون تغییر باقی مانده است، زیرا در نوع خود به اندازه کافی خشن و جسورانه و مملو از خطوط تیز و زوایای شکسته بود و نیاز به ارتقا نداشت.

طراحی داخلی لامبورگینی اوروس پرفورمانته ۲۰۲۳

کابین لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante دقیقا مشابه با نسخه معمولیست. تنها تودوزی شش ضلعی جدیدی برای صندلی های آن اجرا شده و کابین نیز تم تیره رنگی دارد. البته گرافیک نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر لمسی میان داشبورد نیز در نسخه پرفورمانته اوروس تغییر کرده است. البته امکان شخصی سازی زیادی برای کابین این خودرو وجود دارد. بر اساس سفارش و سلیقه مشتری می توان دستگیره قرمز رنگ برای درب ها، پا رکابی های خاص با تریم آلومینیومی و پوشش چرم و جیر آلکانتارا برای قسمت های مختلف کابین این خودرو سفارش داد.

سخن نهایی

اوروس پیش از ورود سایر برندها نظیر آستن مارتین و برند فراری به کلاس کراس اوورهای اسپرت روانه بازار شد و از این رو یک سر و گردن از رقبا جلوتر است، مخصوصا آن که از دیدگاه طراحی و عملکرد فنی، از کراس اوورهای ارائه شده از سوی رقبا نیز برتر بوده و است. اما دشوارترین بخش کار برای لامبورگینی، حفظ جایگاه فعلی در صدر جدول سریع ترین کراس اوور تولید انبوه اسپرت است که فعلا با مدل اوروس پرفورمانته ممکن شده است.نسخه پرفورمانته لامبورگینی اوروس قیمت ابتدایی برابر با ۲۴۰ هزار دلار خواهد داشت. این رقم پرداختی تنها با نیم نگاهی به کیفیت تولید و توان فنی خودرو و صد البته، نشان تجاری گاو خشمگین طلایی رنگ آن، توجیح پیدا می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان