دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی مفهومی داچیا بیگستر 

چهارشنبه، 08 تیر 1401
شرکت داچیا، زیرمجموعه رومانیایی کمپانی رنو در راستای ارتقای محصولات خود چندی پیش از یک مدل مفهومی به نام داچیا بیگستر رونمایی کرد.ما در این مطلب این خودروی مفهومی را بررسی می کنیم.

کمپانی رومانیایی داچیا زیرمجموعه هولدینگ رنو نیسان که از چندی پیش شایعاتی مبنی بر تولید یک کراس اوور پرچمدار جدید از سوی این شرکت به گوش می رسید، با رونمایی از یک طرح کانسپت به نام بیگستر به این شایعات قوت بخشیده و احتمال تولید این کانسپت را در قالب یک مدل واقعی بالا برده است.

شرکت خودروسازی داچیا مدت های زیای است که تبدیل به یکی از خودروسازان مطرح اروپایی شده است و محصولات این شرکت که یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی رنو فرانسه است توانسته به بازار کشورهای زیادی راه پیدا کند.ویژگی بارز محصولات این شرکت رومانیایی علاوه بر کارایی بالا و استهلاک پایین برچسب قیمتی مناسبی است که بر روی شیشه خودروهای داچیا به چشم می خورد. محصولات داچیا سالها پیش با حضور لوگان یا همان رنو تندر یا رنو ال 90 به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و از همان زمان به یکی از برترین محصولات بازار تبدیل شد.

ظاهر جدید داچیا در ایران

ماجرای آزادسازی واردات خودرو به کشور از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و در اردیبهشت و خرداد، قانون آن توسط مجلس به ریاست جمهوری ابلاغ شد و انتظار می رود هر چه زودتر این قانون اجرا شود. یکی از مهم ترین بندهای این قانون مجاز بودن واردات خودرو با قیمت های کمتر از ۲۵ هزار دلار است که همه محصولات داچیا را شامل می شود. داچیا پیش از این با نسل های اولیه لوگان، ساندرو، استپ وی و داستر توانسته بود در بازار ایران به موفقیت برسد و با این سابقه می توان انتظار داشت تا جدیدترین مدل های این خودروها نیز مشتریان پر و پا قرصی پیدا کنند.

خودروهای داچیا که در حال حاضر در بازار ایران موجود هستند از ۴۷۵ میلیون تومان برای تندر شروع می شود و به ۱.۲ میلیارد تومان برای رنو داستر ۲۰۱۸ می رسد. در حالی که ارزان ترین خودرو این کمپانی، داچیا ساندرو ۲۰۲۳ با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در بازارهای جهان عرضه خواهد شد و بالاترین تیپ داچیا داستر ۲۰۲۳ هم به عنوان گران ترین محصول این شرکت، فقط ۵۷۵ میلیون تومان برای خریداران در کشورهای دیگر هزینه دارد.

بررسی کانسپت داچیا بیگستر

بیگستر با ۲۸ سانتی متر طول بیش تر نسبت به داستر، ۴٫۶ متر طول دارد. طبق اطلاعات موجود قرار است بیگستر با پیشرانه های هیبرید، ال پی جی و سی ان جی به بازار بیاید. رنو قصد دارد ارتباط خود را با لادا قوی تر کند تا هزینه های تولید محصولات جدید خود را کاهش دهد و پلتفرم های مورد استفاده در محصولات جدیدش را با یک پلتفرم توسعه دهد. به جز مدل بیگستر، داچیا تصمیم دارد نسخه بزرگ تری را از داچیا معرفی و تولید کند.

طراحی ظاهری داچیا بیگستر

مدیران داچیا اعلام کرده اند که بیگستر طوری طراحی شده تا قابلیت رقابت با خودروهای کوچک تر را نیز داشته باشد.در نمای جلوی بیگستر چراغ های Y شکل مخصوص داچیا قرار گرفته و لوگوی جدید روی جلوپنجره دیده می شود. برای اینکه داچیا بیگستر دارای آلایندگی کمتر و سازگارتر با محیط زیست باشد، بدنه اتومبیل از پلاستیک های بازیافتی تولید شده است.این خودرو مفهومی روی پلتفرم انعطاف پذیر CMF-B رنو ساخته شده و نقطه عطفی در برنامه تولید داچیا و لادا به شمار می آید. به این ترتیب چهار پلتفرم گروه خودروسازی رنو به یک پلتفرم تبدیل شده که با آن می توان ۱۱ خودرو مختلف تولید کرد.همچنین با تغییر پلتفرم، داچیا می تواند از جدیدترین پیشرانه هیبریدی e-Touch رنو، مثل موتور ۱.۶ لیتری کلیو در محصولاتش استفاده کند.

امکانات داچیا بیگستر

خودروهای جدید داچیا، مثل سایر محصولات رنو دارای سیستم رانندگی ایمن خواهند بود که حداکثر سرعت را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می کند. در اتومبیل های آینده این گروه خودروسازی آپشن های مثل مربی رانندگی استفاده می شود. این سیستم اطلاعاتی را با استفاده از حسگرهای دور خودرو جمع می کند و به راننده اطلاع می دهد که با ایمنی بیشتری رانندگی کند.با این حال، مدیران داچیا می گویند که استفاده از این فناوری های نوین، تاثیری روی اقتصادی بودن خودروهایشان نخواهد گذاشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی