دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴ 

سه شنبه، 18 مرداد 1401
جنرال موتورز بالاخره نسخه برقی از شورولت بلیزر را معرفی کرد. این خودرو در تریم‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد و همچنین نسخه‌ای از آن برای استفاده در نیروهای پلیس استفاده خواهد شد. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررس میکنیم.

در نمایشگاه CES در ژانویه، مدل های سیلورادو برقی و اکوینوکس برقی معرفی شدند. اولین صحبت ها درباره بلیزر الکریکی نیز همان موقع صورت گرفت. اکنون پس از ماه ها انتظار، این کراس اور برقی عرضه شده است. شورولت وعده می دهد که تمامی نسخه های دیفرانسیل جلو، عقب و چهارچرخ محرک در دسترس باشند . این شرکت حتی نسخه ویژه ای را برای پلیس ارائه می دهد.

مشخصات فنی شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

بلیزر الکتریکی جدید از معماری Ultium EV جنرال موتورز بهره مند است ؛ درست همانند چندین محصول دیگر از شورولت و سایر برند های این خانواده.کمپانی شورولت هنوز به طور کامل جزئیات تریم ها را ارائه نداده است . بلیزر EV SS حدود 557 اسب بخار قدرت و 879 نیوتن متر گشتاور دارد. برد آن نیز 515 کیلومتر است. یک حالت با نام Wide Open Watts (WOW) برای این خودرو در نظر گرفته شده که در زمانی کم تر از 4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد. سیستم شارژ این خودرو الکتریکی تا 11.5 کیلووات هنگام اتصال به پریز برق AC سطح دو و تا 190 کیلووات با شارژر سریع DC پشتیبانی می کند.

مشخصات کلی شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

نوع موتور خودرو

۱ و ۲ موتور برقی

قدرت

۵۵۷ اسب بخار

گشتاور

۸۷۸ نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل عقب

دو دیفرانسیل

شتاب

۴ ثانیه

استاندارد آلایندگی

یورو ۷

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

تعداد سرنشین

۵ نفر

قطر رینگ

۱۹ اینچ

۲۱ اینچ

۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

بلیزر EV در تریم های 1LT , 2T , RS و SS در دسترس است. ظاهر بیرونی LT تک رنگ است و به صورت استاندارد رینگ های 19 اینچی دارد. RS جلوپنجره و تریم مشکی دارد و بر رینگ های 21 اینچی سوار شده است. SS نیز سقف مشکی و رینگ های 22 اینچی دارد.تریم های RS و SS به چراغ های LED مجهز شده اند و نشان شورولت هنگام نزدیک و یا دور شدن راننده از ماشین، روشن می شود. هنگامی که خودرو به برق وصل می شود، لامپ ها به صورت متوالی روشن می شوند تا وضعیت شارژ را نشان دهند.

در نمای جانبی طراحی اسپرت شورولت بلیزر EV ادامه دارد که شامل خطوط ناتمام و حجم پردازی ها می شود و با قاب های مشکی رنگ گلیگرها و همین طور حجم پردازی دو رنگ پشت چرخ جلو ادامه پیدا می کند.نمای عقب هم طراحی مشابه چهره خودرو برقی دارد. یک اسپویلر دو گانه بالای شیشه کوتاه عقب قرار گرفته و در دو طرف بدنه عضلانی، چراغ های دو تکه دیده می شود که از سه طرف تا بالای چرخ های عقب، روی در صندوق و به سمت پایین امتداد پیدا کرده است.طراحی ظاهری در هر تریم با هم تفاوت های اندکی دارد. تیپ های LT دارای بدنه یک رنگ و رینگ های ۱۹ اینچی هستند. تیپ RS با چرخ ۲۱ اینچی و قطعات مشکی رنگ عرضه خواهد شد. شورولت بلیزر EV SS از رینگ های ۲۲ اینچی استفاده می کند و با بدنه دو رنگ و طرح خاص جلوپنجره، نمایانگر رده بالاترین بلیزر است.هنوز ابعاد و اندازه شورولت بلیزر برقی اعلام نشده است.

طراحی داخلی شورولت بلیزر EV مدل ۲۰۲۴

کابین محصول جدید الکتریکی شورولت نیز مملو از امکانات رفاهی مدرن است تا سرنشینان این خودرو برقی کمبودی از این بابت نداشته باشند. یک مانیتور ۱۷.۷ اینچی لمسی OLED بر روی داشبورد وظیفه سیستم مالتی مدیا خودرو را بر عهده دارد. یک پشت آمپر تمام دیجیتالی ۱۱ اینچی اطلاعات مورد نیاز راننده را نظیر میزان شارژ باقی مانده، سرعت، دور موتور، سیستم مسیریاب و اطلاعات مفید دیگر را به او نمایش می دهد.یک نمایشگر Head-up Display در ابعاد ۳ در ۷ اینچی نیز میتواند اطلاعاتی نظیر سرعت و مسیریاب را بر روی شیشه جلو نمایش دهد تا راننده از دیدن به پشت آمپر بی نیاز کند. صندلی های برقی به همراه گرم کن و سرد کن، درگاه های USB در سراسر کابین به همراه آخرین نسخه نرم افزار شورولت از دیگر امکانات رفاهی شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ به شمار می رود.از امکانات امنیتی نسخه برقی شورولت بلیزر جدید نیز می توان به کروز کنترل سوپر هوشمند جنرال موتورز، ترمز های اضطراری خودکار، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو و دستیار رانندگی در بین خطوط اشاره داشت.

بلیزر EV وارد می شود

نسل اول شورولت بلیزر با موتور بنزینی در سال ۱۹۶۹ به بازار آمد و حالا نسل اول بلیزر برقی معرفی شده است و با طراحی ظاهری جذاب، کابین جادار و بزرگ و آپشن های پیشرفته نظر خریداران جلب می کند.کراس اوور برقی در تابستان ۲۰۲۳ وارد بازار می شود. اما خریداران تیپ SS باید تا اواخر ۲۰۲۳ منتظر بمانند و تیپ 1LT و مدل اختصاصی پلیس هم در سال ۲۰۲۴ قابل خرید خواهد بود.شورولت بلیزر برقی 1LT با قیمت ۴۵ هزار دلار به فروش می رسد و تیپ 2LT را می توان با پرداخت ۴۸ هزار دلار خرید. برای خرید خودرو بلیزر RS و SS هم ۵۲ هزار و ۶۶ هزار دلار باید پرداخت.علاوه بر تسلا مدل Y، شورولت بلیزر EV با فورد ماستگ مک E و هیوندای آیونیک ۵ رقابت می کند. بلیزر SS در کلاس شاسی بلندهای رده بالا به مصاف آئودی ای-ترون می رود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه