دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

مش فویلی چیست؟ 

چهارشنبه، 16 مهر 1399
مش فویلی تکنیکی است که شما در آن موهایتان را به صورت دسته ای جدا کرده و دکلره می نمایید. تفاوت مش فویلی با مش سوزنی آن است که اصلا از کلاه استفاده نمی شود. فقط از فویلهای نازک با ضخامت کم استفاده می شود. معمولا نسبتا به مش سوزنی حجم بیشتری از مو را روشن می نماید.  

مش فویلی چیست؟

مش فویلی تکنیکی است که شما در آن موهایتان را به صورت دسته ای جدا کرده و دکلره می نمایید. تفاوت مش فویلی با مش سوزنی آن است که اصلا از کلاه استفاده نمی شود. فقط از فویلهای نازک با ضخامت کم استفاده می شود. معمولا نسبتا به مش سوزنی حجم بیشتری از مو را روشن می نماید.

مراحل مش کردن مو با فویل در خانه

مرحله اول – آماده کردن مواد دکلره مو

اول مواد لازم برای دکلره کردن مو را آماده کنید. برای این کار باید مقداری از پودر دکلره سفید یا آبی را با مقداری اکسیدان مخلوط کنید تا یک مایع سفت به دست بیاید. پس از ترکیب این مواد فقط ۴۵ دقیقه فرصت دارید تا از این ترکیب استفاده کنید. بیشتر گذاشتن این مواد روی موهایتان باعث سوختن موها می شود، پس مواظب باشید. فویل ها را نیز به اندازه ۵ سانتی متر برش بزنید و برای راحتی کارتان اندازه یک سانتی متر سر فویل را تا بزنید.

مرحله دوم – تقسیم بندی کردن موها

حالا باید موهایتان را تقسیم بندی کنید. اول سه قسمت مستطیل شکل درست کنید؛ یکی بالای سرتان و دوتای دیگر در کنار گوش ها. حالا قسمت پشت سرتان را از بالا تا پایین به صورت عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا بغل موهایتان یعنی کنار گوش ها را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله سوم ـ گذاشتن موهای دست راست و چپ در فویل

حالا از کنار موی سمت راست اولین دسته مو را جدا کنید. توجه کنید دسته ای از مو را جدا کنید که پرپشت و ضخیم نباشد. چون باعث می شود فویل با ریشه مو فاصله پیدا کند و نتیجه کارتان خوب نشود. برای این کار دو تا سه تکه از موهایتان را به شکل دسته ای داخل فویل بگذارید. حالا به مقدار مساوی از دسته هایی که در داخل فویل قرار گرفته، دسته مو آزاد کنید. میزان ضخامت لایه های آزاد با ضخامت لایه های درون فویل باید یکی باشد.

مرحله چهارم – گذاشتن دسته های جلوی مو در فویل

حالا نوبت به دسته های موی جلوی سرتان است. برای زیباتر شدن موهایتان، آن ها را به صورت یکی در میان و زیکزاکی داخل فویل قرار دهید.

مرحله پنجم – آغشته کردن موها به مایع دکلره

وقتی گذاشتن موها در فویل تمام شد. حالا نوبت مایع دکلره است. مایعی که قبلا با هم ترکیب و آماده کرده بودید را به صورت افقی، عمودی و مایل روی موهایتان بمالید. اگر موهایتان بلند است آن ها را تا بزنید تا تمام آن ها به مایع دکلره آغشته شوند.

مرحله ششم- شستن موهایی که دکلره شده اند

حالا موهای دکلره شده تان را خوب بشویید. آن ها از دیگر قسمت های مو با فاصله نگه دارید که رنگ شان به دیگر موها سرایت نکند. موهایتان را به صورت کامل بشویید تا آب شفاف و زلالی از آن موهایتان خارج شود.

مرحله هفتم – رنساژ کردن موها

حالا نوبت به رنساژ کردن موهاست. برای این کار باید موهایتان را کاملا خشک کنید و رنگ موی دلخواهتان را روی موهای دکلره شده قرار دهید. ابتدا چند قطره اکسیدان و آب داخل رنگ مو بریزید تا حالت شل پیدا کند. این ترکیب را به صورت کامل روی موهای خود بمالید. بعد از گذشت مدت زمان لازم که بستگی به جنس موهایتان دارد آن ها را بشویید.

نکات مش فویلی

۱. قبل از مش فویلی حتما براشینگ انجام دهید. موها بایستی کاملا صاف و بدون گره باشد. در ضمن خطهای مش خیلی صاف تر و منظم تر ایجاد می شود

۲. اگر از دستکش هنگام کار استفاده می نمایید, حتما یک دستمال همراه خودتان داشته باشید. پس از قرار دادن هر قسمت مو درون فویل با دستمال دستکشتان را تمیز کنید. با این کار قسمت های دیگر مو به مواد دکلره آغشته نمی گردد.

۳. غلظت مواد بایستی نه خیلی زیاد باشد نه خیلی کم. اکسیدان را به اندازه یک و نیم برابر پودر دکلره با مواد مخلوط نمایید. اگر غلظت مواد زیاد باشد, مواد زیر فویل پف کرده و قسمت های ریشه مو قرمز می شود. اگر مواد رقیق باشد, روی مو سر خورده و کنترل آن سخت می شود. شما انواع دکلره سفید – آبی – زغال – یخ و دکوکرم را در فروشگاه رخ نگار می یابید.

۴. قبل از مش فویلی, تمامی فویل ها را یک اندازه ببرید. در ضمن سایز مو را در نظر بگیرید. در همان ابعاد فویلها را ببرید.

۵. بعد از نیم ساعت, موها را چک کنید. بسیاری از اوقات مواد احتیاج به شارژ مجدد دارند.

۶. مراقب سوختن مو حین دکلره باشید. اگر موها حالت کشسانی پیدا کند, دچار سوختگی گردیده است. بنابراین حتما پودر دکلره مناسب را انتخاب نمایید. در عین حال باید از اولاپلکس در جهت حفظ سلامت مو بهره ببرید. اولاپلکس در دو شماره 1 و 2 به فروش می رسد. خاویار مو و قطره آنتی دمیج نیز در ترکیبات دکلره و رنگ بریزید.

۷. مو هنگام روشن شدن از مشکی از چندین مرحله عبور می کند. تا پایه ۴ رنگ قرمز شرابی تفاوتی در رنگ اصلی با چشم غیر مسلح به چشم نمی آید. اما از مرحله ۵ به بالا مو به طور واضح تغییر رنگ می کند. از قرمز -نارنجی-نارنجی زرد تا زرد گستره رنگ تغییر می کند. بنابراین با زود شستن مو, مو دچار قرمزی و نارنجی می گردد. از طرف دیگر در مرحله ای از دکلره, بایستی مواد شارژ گردد. زیرا که روشن شدن مو در یک مرحله اصطلاحا استوپ می کند.

نکات مهم در مش کردن مو

  • بهتر است برای اولین بار که این تجربه را انجام می دهید پودر دکلره را با اکسیدان شماره ۱ ترکیب کنید، چون با توجه به سرعت عمل پایین در مراتب اول پایه رنگ مو یکدست نشود.
  • زمانی که برای مثال مو های جلوی سرتان به پایه رسیده، اما مو های پشت سر به پایه نرسیده، بهتر است آن قسمتی که به حد نصاب رسیده را از مواد پاک کنید تا قسمت های دیگر نیز به پایه برسند. سپس کل مو ها را آبکشی کنید.
  • بهتر است لایه هایی که نمی خواهیم مش شوند را به هم ببافیم تا زمان رنگساژ و شست و شو مزاحمت ایجاد نکند.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه