دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8 ] توضیحات کامل [ 

یکشنبه، 20 اسفند 1402
اکنون ما در لپ کار قصد داریم به مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8 بپردازیم، تا نقاط ضعف و قوت هر یک را بشناسید.

وقتی مایکروسافت، سرفیس پرو 8 خود را به همراه چند محصول دیگر به بازار عرضه کرد، تحولات فراوانی در خانواده سرفیس پرو به وجود آمد. به نظر می‌رسید که سرفیس پرو 8 با عملکرد بهتر و ظاهری متفاوت‌تر از سرفیس پرو 7 به بازار عرضه شده است. با‌این‌حال، این تنها جزئی از داستان بود و اتفاقات دیگری نیز در این میان رخ داد. هنگام خرید سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7، حتی با نگاه کردن به برگه مشخصات روی جعبه آن‌ها، شاید متوجه تفاوت‌های این دو مدل نشوید.

اکنون ما در لپ کار قصد داریم به مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8 بپردازیم، تا نقاط ضعف و قوت هر یک را بشناسید.

متفاوت بودن‌ طراحی ظاهری در سرفیس پرو 7 و 8

طی گذشت چهار سال، از مدل 4 تا 7، سرفیس‌های پرو هیچ تغییر ظاهری نداشتند و از یک طراحی ثابت بهره می‌بردند. یکی از دلایلی که کاربران به سرفیس پرو 8 توجه ویژه‌ای داشتند، باز طراحی ظاهری سرفیس‌های پرو پس از گذشت چهار سال بود. این تبلت جدید مایکروسافت با طراحی ظاهری نوین (اگرچه تغییرات ممکن است جزئی باشند، اما سرفیس پرو 8 مورد بازطراحی قرار گرفته است) ارزش ویژه‌ای دارد که در قیمت سرفیس پرو 8 نیز تاثیرگذار است.

یکی از تفاوت‌های اساسی بین این دو مدل تبلت مایکروسافت، طراحی ظاهری آن‌ها است. سرفیس پرو 7 در دو رنگ پلاتین و مشکی مات عرضه شد، در حالی که سرفیس پرو 8 دارای دو رنگ پلاتین و گرافیت است. همچنین سرفیس پرو 7 با ابعاد (طول 292 میلی‌متر در عرض 201 میلی‌متر با ضخامت 8.5 میلی‌متر) و وزن 770 گرم به بازار عرضه شد، در حالی که سرفیس پرو 8 با ابعاد (طول 287 میلی‌متر در عرض 208 میلی‌متر با ضخامت 9.3 میلی‌متر) و وزن 900 گرم، کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر طراحی شده است.

مقایسه صفحه نمایش سرفیس پرو 8 و 7

سرفیس پرو 8 در مقایسه با سرفیس پرو 7 دارای تغییراتی در طراحی صفحه‌نمایش است. حاشیه‌های سیاه رنگ دور صفحه‌نمایش در سرفیس پرو 8 کاهش یافته است که به افزایش فضای صفحه‌نمایش 11 درصدی منجر شده است. هنگام خرید سرفیس پرو 8 می‌توانید این نکته را در نظر داشته باشید.

صفحه‌نمایش 12.3 اینچی سرفیس پرو 7 با وضوح 2736 در 1824 پیکسل و فریم ریت 60fps، عملکرد قابل قبولی در کارهای روزمره ارائه می‌دهد. همچنین، صفحه‌نمایش سرفیس پرو 7 با روشنایی 395 نیت و نرخ بازتولید طیف sRGB 97 درصد، رنگ‌های زنده و واقعی را به نمایش می‌گذارد. این ویژگی‌ها می‌تواند، شما را به خرید سرفیس پرو 7 ترغیب کند.

در مقابل، سرفیس پرو 8 دارای صفحه‌نمایش 13 اینچی با وضوح 2880 در 1920 پیکسل و نرخ بهره‌وری 120 مگاهرتز است. این صفحه‌نمایش با روشنایی 453 نیت و نرخ بازتولید طیف sRGB 104 درصد، تصاویر با رنگ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد. همچنین، کاربران می‌توانند از فریم ریت 60 برای انجام کارهای روزمره استفاده کنند و در صورت نیاز آن را به 120 تغییر دهند.

صفحه نمایش‌های سرفیس پرو 7 و 8 هر دو دارای نسبت تصویر 3:2 هستند و در عملکرد و کیفیت تصاویر خود بسیار برترند. با‌این‌حال، حتی کسانی که از سرفیس پرو 7 استفاده می‌کنند، همچنان می‌توانند، تجربه‌ای بی‌نظیر را از صفحه‌نمایش خود به دست آورند و از کیفیت و عملکرد آن لذت ببرند.

تحولات پورت‌های سرفیس پرو 8: از حذف USB-A تا ورود تاندربولت 4

در سرفیس پرو 7، یک پورت USB-C و یک پورت USB-A به همراه جک 3.5 میلی‌متری صدا وجود دارد. همچنین یک پورت سرفیس کانکت و یک پورت microSD نیز موجود بود. اما در سرفیس پرو 8، پورت USB-A و microSD حذف شده‌اند. این تصمیم به حذف پورت USB-A، که بیشتر برای استفاده از لوازم‌جانبی و دستگاه‌های قدیمی بوده است، در تبلت‌ها به نظر منطقی می‌آید. در مقابل، در سرفیس پرو 7 یک پورت تایپ‌سی بدون پشتیبانی از فناوری تاندربولت موجود است، ولی در سرفیس پرو 8، 2 پورت تاندربولت 4 وجود دارد که برای کاربران امکانات بیشتری ارائه می‌دهد.

پورت‌های تاندربولت 4، امکان اتصال SSD یا کارت گرافیک خارجی، اتصال یک صفحه‌نمایش 120 هرتز خارجی، شارژ سریع با توان 100 وات و سرعت انتقال داده بالای 40 گیگابیت را به کاربران می‌دهد. در سرفیس پرو 8، همچنان جک 3.5 میلی‌متری و پورت سرفیس کانکت نیز حفظ شده‌اند. قیمت سرفیس پرو 7 و 8 باتوجه به این امکانات متفاوت است.

تفاوت‌های مهم در مشخصات سخت‌افزاری

هر دو سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7 از پردازنده‌های نسل 11 اینتل بهره می‌برند، اما در واقع تفاوت‌های مهمی در مشخصات سخت‌افزاری این دو محصول وجود دارد. در ادامه به مشخصات سخت‌افزاری که باید در هنگام انتخاب و خرید سرفیس پرو 8 یا خرید سرفیس پرو 7 به آن‌ها توجه کنید، می‌پردازیم.

در سرفیس پرو 8، پشتیبانی از مدل‌های Core i3 از بین رفته و این محصول با این پردازنده‌ها عرضه نمی‌شود. مایکروسافت در طراحی سرفیس پرو 8 به‌جای تمرکز بر رده‌های پایین، به سمت تولید محصولات میانه و بالا با Core i5 و Core i7 می‌رود. در واقع، در این سری جدید، هیچ مدلی با پردازنده Core i3 موجود نیست. بنابراین، اگر به دنبال یک دستگاه با پردازنده Core i3 هستید، بهتر است به سمت خرید سرفیس پرو 7 بروید که یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

در طراحی سرفیس پرو 8، تاکید بیشتری روی قدرت و عملکرد بوده و مایکروسافت به دنبال افزایش کارایی و قدرت این محصول بوده است. همچنین، قیمت سرفیس پرو 7 در نسخه‌های مبتنی بر Core i5 و Core i7 در سرفیس پرو 7 ارزان‌تر از مدل‌های مشابه در سرفیس پرو 8 هستند. این امر بیشتر به دلیل توانایی‌ها و پشتیبانی از فناوری‌های جدیدتر در این محصولات مربوط می‌شود. به طور کلی، سرفیس پرو 7 به عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر در نظر گرفته می‌شود که علاوه‌بر قدرت سخت‌افزاری مشابه، قیمت کمتری دارد.

خرید سرفیس پرو 8 یا سرفیس پرو 7؟

با بررسی‌های انجام شده، می‌توان گفت که سرفیس پرو 8 به دلیل ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌دهد، گزینه‌ای مناسب برای شما است. با‌این‌حال، این ویژگی‌ها به دلیل بالا بودن قیمت سرفیس پرو 8، ممکن است برای شما مقرون‌به‌صرفه نباشد. در این صورت، ممکن است به جای خرید سرفیس پرو 8، به خرید سرفیس پرو 7 فکر کنید تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و در‌عین‌حال یک تبلت باکیفیت داشته باشید. همچنین می‌توانید برای تجربه یک خرید آسان به سایت لپ کار مراجعه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
تصاویری جالب از چهره متفاوت بازیگران سرشناس و مطرح با سبیل+عکس/ از محمدرضا گلزار و مهران مدیری تا مهدی سلوکی و محسن تنابنده
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن