دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / لباس کودک /

مهم ترین موارد دانستنی درباره ی خرید و نوع پیش بند نوزاد 

یکشنبه، 09 آبان 1400
به عنوان یک مادر خیلی زود متوجه می‌شوید که کودکان از توانایی فوق‌العاده‌ای در به هم ریختن و کثیف کردن دور و اطراف خود برخوردار هستند! اینجاست که پیشبند مانند یک معجزه به کمک شما می‌آید. اهمیت خرید پیشبند به قدری زیاد است که باید در هر اتاق از خانه، کیف دستی و حتی در اتومبیل خود چند عدد از آن را نگه دارید.

پیشبند از پوشش های مهم کودک است که باعث میشود لباس کودک سالم و تمیز بماند و از طرفی هم خود کودکان از لحاظ تربیتی عادت میکنند به داشتن پیش بند و.... که باعث میشود حساسیتی به داشتن پیشبند روی لباسشان نشان ندهند. در ادامه ساعد نیوز مجموعه مطالب مهم در مورد خرید و نوع پیشبند ارائه خواهد داد با ماهمراه باشید تا از این مطالب بهره ببرید.

مهم ترین موارد دانستنی درباره ی خرید و نوع پیش بند نوزاد

اگرچه پیشبند در تمیز نگه داشتن محیط اطراف کودک تأثیر زیادی ندارد اما می تواند شما را از تعویض و شستشوی پی درپی لباس های کودک نجات دهد. امروزه پیشبندهای کودک در انواع طرح ها، سایزها، جنس ها و رنگ ها با کارایی های مختلف در بازار موجود هستند. این موضوع شاید انتخاب و خرید پیشبند مناسب را برای والدین دشوار سازد اما ساعد نیوز در ادامه برای شما مطالب مهم را گردآوری کرده است که راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

انواع پیشبند

شما بایستی در انتخاب پیشبند دقت کنید تا پیشبند مناسب با نوع فعالیت کودک خود انتخاب کنید.
چنانچه کودک شما تمایل به استفاده از مایعات و غذاهای شل را دارد باید از پیشبندهای حوله ای و یا آستر دار استفاده کنید تا در صورت ریختن مایع بر روی آن، لباس کودک شما نمناک و یا کثیف نشود.
اما اگر قصد دادن غذاهای سفت و کودک خود دارید می توانید از یک پیشبند معمولی برای او استفاده کنید.

انتخاب پیشبند

پیشبندهای مناسب آب دهان: تا وقتی که کودکان شروع به خوردن غذاهای جامد کنند نیاز به پیشبند کامل ندارند اما این پیش بندهای کوچک سینه را از آب دهان و ریختن گهگاه شیر از بطری حفظ می کند. پیش بندهای مناسب آب دهان همیشه از پارچه درست شده اند زیرا برای مدت طولانی استفاده نمی شوند اگرچه بعضی لایه ضد آب در پشت خود دارند.پیشبندهای استاندارد: این ها پیش بندهای روزانه استانداردی هستند که کودک را از گردن تا شکم موقع غذا خوردن می پوشانند و برای دوره هایی بسیار ضروری هستند.پیشبندهای سبک شبیه روپوش زنانه: این ها پوشش زیادی فراهم می کنند، جلو, طرفین و حتی آستین ها را حفاظت می کنند. بعضی مدل ها حالت پوشیدنی از سر را دارند در حالیکه بقیه در پشت بسته می شوند. ولی هر دو مدل بسیار کارا هستند.روپوش های پلاستیک دار: این پیشبندهای محکم حفاظت عالی فراهم می کنند زیرا آنها در جای خود ثابت تر می مانند، خط گردن مناسبی دارند و مایع را به جای اینکه جذب کنند دفع می کنند. یک مزیت بزرگ این سبک این است که آنها می توانند بلافاصله بعد از تمیز کردن به راحتی آبکشی می شوند.

خرید پیشبند ساده برای نوزاد

پیشبندهای ساده اغلب طرحی بیضی شکل داشته و دور گردن کودک بسته می شوند. این پیشبندها در سایزهای مختلف موجود هستند. بعضی از آنها بلندتر بوده و بخش بیشتری از لباس کودک یا نوزاد را پوشش می دهند. در حالی که بعضی دیگر کوتاه تر هستند و بیشتر هنگام شیر خوردن یا مصرف نوشیدنی ها به کار می روند. پیشبندهای ساده معمولاً قیمت کمتری دارند. این پیشبندها معمولاً در بسته بندی های چند عددی به فروش می رسند.

خرید پیشبند آستین دار

پیشبند آستین بلند علاوه بر پوشش دادن دست ها، کل بدن کودک تا روی پاهای او را می پوشاند. این پیشبندها طوری طراحی شده اند که احتمال کثیف شدن لباس کودک را به صفر می رسانند؛ بنابراین برای زمان غذاخوردن، هنگام مهمانی ها و در شرایط عدم دسترسی به لباس تمیز، بسیار مناسب هستند. همچنین می توان از آنها در زمان بازی با رنگ استفاده کرد. این پیشبندها اغلب از پشت بدن باز و بسته می شوند. درنتیجه می توان با خیال راحت آنها را از کودک جدا و تمیز کرد. لازم به ذکر است که بعضی از پیشبندهای آستین دار طول کمتری داشته و فقط بالاتنه نوزاد یا کودک را پوشش می دهند.

خرید پیشبند یکبار مصرف برای کودک

پیشبند یکبار مصرف برای مادرانی مناسب است که از فرصت کمتری برای شستشو برخوردارند. این پیشبندها برای سفر و یا فعالیت های تفریحی مثل کمپینگ و رفتن به پارک نیز بسیار کاربرد دارند. مادران می توانند آنها را بعد از استفاده به راحتی از دور گردن کودک باز کرده و در سطل آشغال بیندازند. پیشبند یکبار مصرف معمولاً از جنس کاغذ با رویه ضد آب است و در بسته بندی های چند عددی به فروش می رسد. وزن آن نیز بسیار سبک و حملش آسان است.

پیشبند شیرخوری نوزاد

نوزادان در زمان شیر خوردن خیلی اوقات دچار آبریزش شیر از دهان می شوند. بعضی از نوزادان نیز بعد از شیر خوردن مقداری از شیر را بالا می آورند. پیشبندهای شیرخوری می توانند در این مواقع مفید واقع شوند. این پیشبندها اغلب سایز کوچکی داشته و از جنس نرم و بسیار مرغوب تهیه شده اند تا پوست لطیف کودک را دچار حساسیت نکنند. از آنها می توان در شرایط عادی برای تمیز نگه داشتن لباس نوزاد از آب دهان یا بینی نیز استفاده کرد. جنس این پیشبندها به گونه ای است که رطوبت را به خوبی جذب خود می کند.

نکاتی که باید در نظر بگیرید

این موارد از جمله موارد خیلی مهمی است که باید در حین خرید در کنار دیگر معیار ها مورد توجه قرارداد.

شستشوی آسان

پیشبندهای خوب مدت زیادی دوام می آورند و دوباره و دوباره شسته می شوند. پارچه باید قابل شستشو با ماشین باشد نه خشکشویی و مواد دیگر باید به آسانی پاک شوند.

جنس پیشبند

پیشبندهای پارچه ای راحت و قابل شستشو با ماشین هستند. پیش بندهای لایه دار از پارچه قابل شستشو با ماشین ساخته شده اند اما پوشش خاصی دارند که تمیز کردن آنها را آسان تر می کند. پیش بندهای پلاستیکی آبکشی می شوند و مقام تر هستند اما راحتی و جذابیت را قربانی این مقاومت می کنند.

بستن و باز کردن آسان

پیشبندهایی پشت گردن کودک با بست ها یا حلقه ها بسته می شوند. هر کدام از این ها گزینه خوبی است. فقط مطمئن شوید که آنها زمانی که باید بسته باشند بسته می مانند و به آسانی زمانی که کار شما تمام شده باز می شوند.

بند پیشبند

تا به اینجا از اهمیت استفاده از پیشبند و جنس آن صحبت کردیم. از آنجایی که پوست کودک شما بسیار لطیف و حساس می باشد، دقت به جنس بند پیشبند بسیار ضروری می باشد.بند پیشبند به دلیل قرارگیری آن بر روی گردن کودک و ارتباط مستقیم آن با پوست کودک، بایستی از جنس هایی تشکیل شود که برای کودک حساسیت و آلرژی ایجاد نکند که بهترین جنس های آن نخی و پنبه ای می باشد.
طراحی زیبا و رنگ مناسب در کنار جنس عالی و متناسب با کودک، می تواند یک انتخاب درست برای شما و فرزندتان باشد.

امیدوارم مطالب ارائه شده در مورد نوزاد برای شما عزیزان مفید واقع باشد و در هنگام خرید پیشبند به موارد ذکر شده حتما مورد توجه قرار گیرید تا بهترین پیشبند را انتخاب نماییید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مهم در مورد لباس کودک و... به بخش دنیای مد و زیبایی (لباس کودک) ساعد نیوز مراجعه نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC