دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پرستاران ایرانی در آمریکا، 6500 دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست 

سه شنبه، 08 خرداد 1403
کد خبر: 390385
ساعدنیوز: پرستاران معتقدند که پایان دوران کرونا، با پایان تکریم این قشر مصادف شده و پس از آن دوران مرگبار، دیگر آنطور که باید با پرستاران رفتار مناسبی نمی‌شود؛ گزاره‌ای که توسط دبیرکل خانه پرستار تایید می شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، محمد شریفی‌مقدم می‌گوید برخلاف دیگر کشور‌ها، بعد از پایان کرونا، نوع و مبلغ قرارداد پرستاران تغییر چشمگیری داشته است.

او همچنین با انتقاد از افرادی که پرستاران را در جامعه نجومی بگیر معرفی می‌کنند، تاکید می‌کند: حداقل حقوق پرستاران در ایران 300 دلار، است، این در حالیست که حداقل حقوق پرستاران در دبی و عمان 1000 دلار، در آلمان 2000 دلار است و در آمریکا این رقم به 6500 دلار می‌رسد.

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه پرستاران حداقل 10 نوع رابطه استخدامی دارند، عنوان می‌کند: در رابطه‌های استخدامی مختلف رقم‌های متفاوتی به عنوان حقوق ثابت در نظر گرفته می‌شود، اما حداقل دریافتی یک پرستار، حقوق اعلامی وزارت کار است و به نظر می‌رسد هیچ پرستاری کمتر از این رقم حقوق نگیرد.

خبری از حقوق نجومی نیست

وی با اشاره به برخی از اظهارنظر‌ها پیرامون حقوق نجومی برخی پرستاران، ادامه می‌دهد: حقوق ثابت پرستاران آنطور که برخی از افراد مطرح می‌کنند نجومی نیست و یک مدیر پرستاری با سابقه، بعید است بیشتر از 22 میلیون تومان حقوق ثابت دریافت کند.

شیب مهاجرت پرستاران از بیمارستان‌های دولتی به خصوصی

شریفی‌مقدم با بیان اینکه شیب مهاجرت داخلی پرستاران از بخش دولتی به بخش خصوصی شکل گرفته است، بیان می‌کند: حقوق ثابت پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی آنچنان متفاوت با بیمارستان‌های دولتی نیست، اما در بیمارستان‌های خصوصی، مدیران برای حفظ پرستاران حقوق متغیر (در قالب کارانه و...) بیشتری را پرداخت می‌کنند.

کم لطفی با پرستاران پس از پایان کرونا

دبیرکل خانه پرستار با تایید این موضوع که برخی از کم لطفی‌ها به پرستاران پس از پایان دوران کرونا شدت یافته، عنوان می‌کند: پرستاران در آزمون کرونا موفق و سربلند بیرون آمدند. کرونا درمانی نداشت به همین خاطر کاری از دست پزشکان برنمیاد و مردم بیشتر به مراقبت و پرستاری نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین زحمت دوران کرونا در عرصه سلامت بر عهده جامعه پرستاری بود، می‌افزاید: در دوران کرونا، ایران جزو کشور‌هایی بود که بیشترین قربانی کرونا را در میان پرستاران داشت.
دبیرکل خانه پرستار می‌افزاید: با وجود جان‌فشانی پرستاران در دوران کرونا، پس از پایان آن دوران، مبلغ و نوع قرارداد پرستاران تغییر کرد و قرارداد برخی از پرستاران تمدید و نشد و به برخی دیگر از لحاظ مبلغ قرارداد کم لطفی شد.

کاهش استقبال از پرستاران ایرانی در کشور‌های همسایه دروغ بزرگ است

شریفی مقدم کاهش استقبال از پرستاران ایرانی در کشور‌های همسایه پس از پایان کرونا را دروغ بزرگ دانست و اعلام کرد: مانند گذشته کشور‌های همسایه به دنبال جذب پرستاران ایرانی هستند چرا که کمبود پرستار در کل دنیا وجود دارد و کشور‌های حوزه خلیج فارس و همچنین کشور‌های توسعه یافته به دنبال بهبود شاخص‌های خدمات پرستاری هستند.

حقوق پرستاران در ایران 300 دلار، است

وی با بیان اینکه حداقل حقوق پرستاران در ایران 300 دلار است، عنوان می‌کند: این در حالیست که حداقل حقوق پرستاران در دبی و عمان 1000 دلار، در آلمان 2000 دلار است و در آمریکا این رقم به 6500 دلار می‌رسد.

مهاجرت پرستاران، سیاسی نیست

دبیرکل خانه پرستار تاکید می‌کند که برخلاف برخی رشته ها، مهاجرت پرستاران ریشه سیاسی و فرهنگی ندارد و صرفا ریشه معیشتی دارد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ترجمه تخصصی متن
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس