ساعدنیوز
ساعدنیوز

مهمترین نکات بیمه آسانسور که بهتر است قبل از خرید بدانید

  چهارشنبه، 10 مهر 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
مهمترین نکات بیمه آسانسور که بهتر است قبل از خرید بدانید
ساعد نیوز: با توجه به موارد استفاده‌ای که آسانسور در ساختمان های مسکونی، سازمان‌ها و ادارات دارد و ماهیت این وسیله پراستفاده ممکن است خسارات جانی و مالی مختلفی را داشته باشد. برای جبران همه هزینه‌ها وخسارت‌های جانی و مالی داشتن بیمه آسانسور می‌تواند بخشی از نگرانی های چنین حوادثی را کم کند.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که بیمه آسانسور چیست و چه پوشش هایی را بر چه منوالی ارائه می کند.

بیمه آسانسور چیست و به عهده چه کسی است

تهیه بیمه آسانسور برای همه ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی معمولا بر عهده مدیر ساختمان می باشد. چرا که اگر اتفاقی پیش آید که خسارت جانی و یا مالی به همراه داشته باشد مالک، مدیر ساختمان، شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور مسئول حادثه هستند و باید خسارت پیش آمده را جبران نمایند. از این رو تهیه بیمه آسانسور برای پرداخت چنین خساراتی علی رغم اجباری نبودن این بیمه نامه، لازم و ضروری می باشد.


این نکته را فراموش نکنید که بیمه آسانسور یکی از زیر شاخه های بیمه نامه های مسئولیت بوده و در زمان صدور به عنوان بیمه مسئولیت آسانسور برای شما صادر می شود.

وظایف مدیر ساختمان و مجموعه در رابطه با بیمه آسانسور چیست؟

معمولا همه مدیران ساختمان از زمان نصب و راه اندازی و در زمان استفاده از آسانسور وظایفی را بر عهده دارند که باید به صورت دوره ای تمامی موارد ذیل را انجام دهند:

  • همه آسانسور ها از زمان نصب و راه اندازی اولیه باید از لحاظ داشتن گواهی استاندارد از موسسه استاندار ایران بررسی و کنترل شوند چرا که برای تهیه پایان کار ساختمان از شهرداری، داشتن گواهی استاندارد آسانسور الزامی می باشد.
  • هر مدیر ساختمانی موظف است که برای سرویس و نگهداری آسانسور با شرکت های معتبر که دارای مجوز فعالیت از وزارت صنایع و معادن هستند ، قرارداد سالیانه داشته تا در زمان های مقرر برای بررسی آسانسور مراجعه کرده و بررسی های لازم برای سلامت آسانسور را انجام دهند.

برای بررسی اعضای سندیکای آسانسور و پله برقی همه شرکت های مجاز و دارای پروانه ایمنی و استاندارد هستند را می توانید در سایت www.iseei.net بررسی نمایید. همه شرکت هایی که در سطح کشور فعال هستند در این سایت قابل مشاهده هستند.


  • تهیه بیمه مسئولیت آسانسور از یک شرکت معتبر بیمه ای برای تمامی آسانسور هایی که در ساختمان نصب هستند باید از طرف مدیر ساختمان انجام شود.
  • ممکن است که هر ساختمان دارای دو نوع آسانسور نفر بر و حمل بار باشد که بر اساس مشخصات هر آسانسور باید بیمه آسانسور توسط مدیر ساختمان تهیه شود.

آیا بیمه مسئولیت آسانسور اجباری است؟

بیمه مسئولیت آسانسور بیمه نامه اجباری نیست اما به خاطر اتفاقاتی که ممکن است به هر دلیلی در زمان استفاده از آسانسور پیش بیاید داشتن بیمه آسانسور الزامی به نظر می رسد. اما از نظر قانون الزامی برای خرید بیمه مسئولیت آسانسور وجود ندارد.

بیمه آسانسور بیشتر مناسب چه مراکزی است؟

معمولا در همه ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی چند طبقه استفاده از آسانسور برای سهولت در رفت و آمد یکی از ابزارهای ضروری برای زندگی بوده و تبدیل به یکی از تاسیسات اصلی هر ساختمان شده است. از این رو هر ساختمانی که آسانسور نفر بر و یا آسانسور حمل بار داشته باشد بهتر است که بیمه آسانسور داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است بر اساس نیاز هر ساختمان چند نوع آسانسور در آن مورد استفاده قرار گیرد، مخصوصا در بیشتر ساختمان های تجاری که آسانسور حمل بار در کنار آسانسور نفر بر وجود دارند، تهیه بیمه آسانسور برای هر کدام از آسانسور ها بر اساس نوع و مشخصات همان آسانسور الزامی می باشد.

پوشش ها و سقف تعهدات به چه صورت است؟

در بیمه آسانسور بر اساس مشخصات و ظرفیت هر آسانسور و پوشش های مورد درخواست بیمه گذار تعهدات آن بیمه نامه مشخص می شود. به عنوان مثال در هر آسانسور نفر بر، تعداد افراد مجاز به صورت ظرفیت آسانسور در مشخصات فنی آسانسور ذکر شده است و بیمه نامه دقیقا بر اساس این مشخصات از سوی شرکت بیمه صادر می شود. اما در بیمه های آسانسور حمل بار بیمه گذار می تواند علاوه بر پوشش جانی پوشش مالی را نیز برای بیمه نامه خود خریداری نماید.

پوشش های جانی و مالی بیمه مسئولیت آسانسور عبارتند از:

  • پوشش فوت
  • پوشش نقص عضو
  • پوشش هزینه های پزشکی
  • پوشش خسارت مالی برای آسانسورهای باربر

میزان تعهدات در هر بیمه نامه بر اساس شرایط و مشخصات آن آسانسور و شرایط درخواست بیمه گذار مشخص می شود.

هزینه بیمه آسانسور چطور محاسبه می شود و چقدر است؟

استعلام هزینه بیمه آسانسور بر اساس چند فاکتور زیر محاسبه می شود:

  • نوع کاربری آسانسور
  • ظرفیت آسانسور بیمه شده
  • میزان تعهدات مورد درخواست بیمه گذار
  • تعداد طبقات توقف
  • سن آسانسور

در برخی از شرکت های بیمه موارد زیر به حق بیمه آسانسور اضافه می شود:

  • اگر کابین آسانسور بیمه شده بدون درب باشد ۵درصد اضافه نرخ به قیمت بیمه آسانسور اضافه می شود.
  • بیمه آسانسور در ساختمان های تجاری و اداری ۱۰ درصد اضافه نرخ به حق بیمه اضافه می شود.
  • بیمه آسانسور برای آسانسورهایی که در ساختمانهای بالای ۱۰ طبقه نصب شده اند ۱۰ درصد اضافه نرخ دارد.
  • اگر مسئولیت نصاب نگهدارنده و سرویس کار تحت پوشش قرار بگیرد ۲۰ درصد به حق بیمه اضافه می شود.
  • اگر چند مورد از موارد گفته شده که دارای اضافه نرخ روی حق بیمه می شوند و از سوی بیمه گذار درخواست داشتن پوشش را داشته باشد علاوه بر اضافه نرخ های موجود، ۲۰ درصد دیگر مازاد به حق بیمه اضافه می شود.

در محاسبه بیمه آسانسور بر اساس تعهدات پزشکی مورد درخواست و بر اساس ظرفیت آسانسور می توانید قیمت بیمه آسانسور را در یک جدول مقایسه کنید.
نکته: جدول زیر بر اساس سقف تعهدات پزشکی از ۵ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان برای یک آسانسور با ظرفیت ۵ نفره و بر اساس دیه سال ۱۳۹۷ محاسبه شده است:

هزینه پزشکی

حق بیمه

۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۳۵.۰۰۰ تومان

۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۴۴.۰۰۰ تومان

۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۴۸.۰۰۰ تومان

۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۵۲.۰۰۰ تومان

۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۵۷.۰۰۰ تومان

۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

۶۱۰۰۰ تومان

کدام شرکت ها بیمه آسانسور را ارائه می دهند؟

بیمه آسانسور یکی از انواع بیمه مسئولیت است که تقریبا همه شرکت های بیمه این نوع بیمه نامه را ارائه می کنند. از جمله بیمه آسانسور ایران، بیمه معلم، ایران و …

مشاوره و خرید آنلاین بیمه آسانسور

برای خرید بیمه آسانسور حتما باید بیمه گذار فرم پیشنهاد بیمه مسئولیت آسانسور توسط بیمه گذار بر اساس مشخصات کامل آسانسور مورد بیمه از قبیل ( نوع درب طبقات، نوع درب کابین، نوع موتور گیربکس، نوع اجزاء تشکیل دهنده تابلو فرمان، نوع ترمز و سال نصب) تکمیل شود. تعداد طبقات، ظرفیت، نوع کاربری و آدرس ساختمان مورد بیمه ، نحوه سرویس و نگهداری آسانسور، میزان تعهدات درخواستی بیمه گذار همه مواردی هستند که باید از سوی بیمه گذار به شرکت بیمه گر اعلام شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (226 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (211 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (88 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (67 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (52 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (50 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (41 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران سپهر حیدری ستاره سابق فوتبال و آرام خانوم/چه خوش رنگ و باکلاسه +عکس جشن تولد خلوت و شیک نفیسه روشن، آمنه سریال گیلدخت با دوستای صمیمیش در کافه/ رفقاش سنگ تموم گذاشتن+عکس عکس خاص سردار آزمون، فوتبالیت تیم ملی ایران، در کنار معلم اول ابتدایی شون/ بچه درسخونمون تو عکسم کتاب دستشه (عکس) تلاشهای مصرانه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش که باعث شد به شهرت جهانی دست یابد (فیلم) سکانسی فوق العاده خنده دار از فیلم ورود خروج ممنوع/تو زندان آهنگ خوندن ، بیا بیا قرش بده قسطی...😂 تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 (عکس) خلاقیت باورنکردنی و عجیب در گریم این عروس و داماد به سبک شرک و فیونا! عکس لو رفته از ظروف غذای قدیمی محمود احمدی نژاد در خانه اش /خانه ای ساده با فرش ماشینی! (عکس) خلاقیت زیبا و جالب عروس و داماد برای برگزاری جشن عروسی روی آب حماسه ساز شد!/شبیه کارت پستاله! (عکس) پوشش خاص و بسیار زیبای دو دختر روسی در سال 1888/ از دختران روس انتظار پوشیدن همچین لباس هایی رو داشتین؟ جنگل‌گردی همسر شاهرخ استخری(سپیده بزمی‌پور) مثل همیشه با تیپ شیک و متفاوتش *0* موزیک ویدئوی تماشایی هواداران تراکتور با تِم حرکات موزون لزگی آذربایجانی در آستانه بازی حساس با استقلال منتشر شد گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان خلاقیت جالب و ستودنی وریا غفوری و شرکای کافه وریا در طراحی آرم شبکه 3😅+عکس استوری جذاب یحیی گل محمدی به مناسبت روز معلم (فیلم) تست فوق العاده بازیگریِ پیمان معادی با دیالوگ نرو سمیه از نوید محمدزاده/چطور بود اجراش؟! (عکس) باربیکیو و مهمونی بازی لاکچری و شاهانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری در هوای آفتابی و عالی!/چه باسلیقه س خانوم! یادی کنیم از این مشاجره جنجالی امیر قلعه نویی با یک خبرنگار در کنفرانس خبری/ مهران مدیری عجب هنرمندانه از رو دستش این اپیزود خفن طنز رو ساخته صحبتهای شیرین و زیبا و شنیده نشده از مرحوم مسعود اسکویی درباره مرحوم میناوند با صدای دلنشین و ماندگارش/ نامش زنده و یادش همیشه جاویدان...+ ویدئو (عکس)خلاقیت و نبوغ جالب یک دانش‌آموز تنبل در امتحان ریاضی!/هیتلر هم مغز اینو ندشت! (ویدئو)علت حذف پارسا پیرزوفر از سریال تلویزیونی چه بود؟؟/زیبایی بیش از اندازه مولانا دردسر ساز شد!! (ویدئو)این زن 4 روز بین 2 دیوار گیر کرده بود / فیلم لحظه نجات را ببینید شوکه می شوید (عکس)رونمایی جالب هوتن شکیبا از مادرش!/پست احساسی هوتن شکیبا برای تبریک روز معلم به مادرش پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس (تصاویر) موتور جذاب و پرقدرت علی انصاریان در سریال سرزده با یک تیپ پلیسی خفن و ترسناک/ عجب سیس داش مشتی ای داره سکانس خنده دار فریبا نادری: وقتی ادای مادرشوهرشو درمیاره +ویدئو باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز رونمایی از جشن تولد 5 سالگی دخترِ ناز و بانمک محسن کیایی با تمِ قو+عکس/ چه دیزاینی، چه لباس خوشگلی😍 جمله جنجالی علی دایی به پسر بچه ای که دست او را بوسید/ شهریار فوتبال ایران بزرگترین معلم اخلاق و مردانگی در ورزش کشور +فیلم رونمایی لیونل مسی از شغل نون و آب دار جدیدش+عکس تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی (فیلم) سؤال بی ادبانه یک خبرنگارنما از پژمان جمشیدی در جشنواره فجر/ واقعاً دلش رو شکوند/ آزیتا حاجیان مادر مهراوه شریفی نیا عجب دفاع جانانه ای از ستاره پرسپولیس کرد هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ حرکات ریتمیک و هنرمندانه حامد آهنگی با هنرمند تبریزی+ویدیو/ خود حامد آهنگی از خنده منفجر شد😂 انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است سنگ تمام دوستان و هواداران عادل فردوسی پور در برگزاری جشنهای تولد مفصل و رنگارنگ+ عکس/ از کیک شکلاتی محمدحسین میثاقی تا کیک هایی لاکچری با تم برنامه نود جشن دندونی ساده و بدون تجملات سام، نوه اکبر عبدی در خانه شان+عکس/ چه خونه زندگی لوکسی، چه دیوارکوبهایی😍 نگاهی به کیک تولد 41 سالگی المیرا شریفی مقدم با طرح پروانه/ مبارکا باشه +عکس
تیتر امروز   
آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته رهبر معظم انقلاب آخر نیمکت می نشستند و آقای مطهری پای تخته صحبت می کردند /دیدگاه شهید مطهری درباره رهبری چه بود؟ انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...