مهمترین علت روشن شدن چراغ cvt در لیفان x50 از نظر متخصصین تعمیر گیربکس

  پنجشنبه، 03 خرداد 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
مهمترین علت روشن شدن چراغ cvt در لیفان x50 از نظر متخصصین تعمیر گیربکس
خودروهای لیفان مدل x50 آپشن‌های زیادی دارند که یکی از آن‌ها، وجود گیربکس cvt است. این گیربکس از مدل‌های جدید است که به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کند.

در صورت بروز هرگونه مشکل و ایرادی در ناحیۀ گیربکس، چراغ cvt تعبیه‌شده درون خودرو روشن می‌شود و به حالت هشدار ایجاد آسیبی را اطلاع می‌دهد. در صورت مشاهدۀ چراغ هشدار باید انجام تعمیر گیربکس لیفان x50 را در اولویت قرار داد تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر پیشگیری به عمل آید.

وظایف گیربکس در خودروهای اتوماتیک چیست؟

برای آشنایی با مسائل و مشکلات مربوط به گیربکس لیفان در ابتدا بهتر است با کارایی و عملکرد آن آشنا شوید. وظیفۀ اصلی گیربکس در واقع این است که قدرت ایجادشده توسط موتور را به چرخ‌ها انتقال دهد. در نتیجه ماشین می‌تواند نیروی لازم برای حرکت را به دست آورد. در مدل اتوماتیک گیربکس خودرو، دیگر نیازی نیست راننده به‌صورت دستی اقدام به تعویض دنده کند، بلکه گیربکس cvt به‌صورت اتوماتیک بر حسب میزان سرعت و قدرت موردنیاز ماشین، به‌طور خودکار اقدام به تغییر دنده خواهد کرد.

به نقل از سازنده خودرو لیفان ایکس 50 یعنی شرکت چینی لیفان و همانطور که در تعمیر گیربکس لیفان x50 توسط میلاد سرلک ذکر شده است: با توجه به وظیفه و عملکرد گیربکس در خودرو باید تأکید کرد که این قطعه‌ حساسیت بالایی دارد. به همین خاطر لازم است که باید همواره موردتوجه و بررسی قرار گیرد. در صورت بروز هرگونه مشکلی به‌سرعت می‌توان تعمیر گیربکس لیفان x50 را انجام داد و از ایجاد آسیب شدید جلوگیری کرد. در ادامه علت‌هایی که باعث روشن شدن چراغ گیربکس cvt می‌شود، از زبان این متخصص تعمیرات ذکر شده است.

علت‌های روشن شدن چراغ گیربکس cvt چیست؟

علل مختلفی می‌تواند باعث شود که چراغ هشدار مربوط به گیربکس لیفان در خودرو به حالت روشن درآید. با بررسی این علت‌ها و آگاهی از آن می‌توان به‌سرعت مشکل را برطرف کرد. همچنین از بروز آسیب‌های جدی‌تر به گیربکس و قطعات دیگر پیشگیری به عمل آورد. در ادامه، مهم‌ترین دلایل روشن شدن چراغ هشدار بیان می‌شود.

پاره شدن تسمه

گیربکس دارای یک تسمه است که قدرت موتور به‌وسیلۀ آن انتقال پیدا می‌کند. درصورتی‌که تسمه دچار پارگی شود یا از در جای درست خود قرار نگیرد، می‌تواند مشکلاتی را در گیربکس ایجاد کند. در نتیجه چراغ cvt درون ماشین به نشانۀ هشدار روشن خواهد شد. برای رفع مشکل نیاز به تعمیر گیربکس لیفان یا تعویض تسمه خواهد بود.

عدم وجود فشار روغن در قطعه گیربکس

درصورتی‌که حجم روغن موردنیاز در گیربکس کم شود یا در مسیر جریان روغن اختلالی به وجود آید، چراغ cvt گیربکس روشن می‌شود. در چنین حالتی باید برای تعمیر گیربکس لیفان x50 و رفع مشکل اقدام کرد. معمولاً در گام اول میزان روغن کنترل می‌گردد؛ سپس به بررسی مسیرها پرداخته خواهد شد. در صورت وجود هرگونه انسداد و گرفتگی مشکل رفع می‌شود تا روغن به‌درستی در قطعات جریان یابد.

فرسوده شدن صفحه کلاچ

زمانی که صفحه‌کلاچ رو به فرسودگی برود، می‌تواند باعث شود که خودرو در اصطلاح بیشتر گاز بخورد. نتیجۀ چنین اتفاقی، روشن شدن چراغ اعلان cvt خواهد بود. به همین خاطر بهتر است همواره از سلامت صفحه‌کلاچ و همچنین میزان روغن موجود در گیربکس اطمینان حاصل کنید.

بروز پارگی در دسته موتور

ایجاد هر نوع پارگی در قسمت دسته‌موتور یا سیستم برقی و اتصالات خودرو می‌تواند منجر به روشن شدن اعلان cvt شود. در صورت روشن شدن چراغ نیز انجام تعمیر گیربکس لیفان ضروری خواهد بود. انجام تعمیرات در چنین خودرویی نیاز به دانش تخصصی دارد. به همین خاطر باید به تعمیرگاه‌های مجاز و تخصصی مراجعه کنید.

پس از روشن شدن چراغ cvt چه باید کرد؟

برخی از افراد ممکن است در چنین شرایطی قرار بگیرند و تصور کنند که مشکل چندان جدی نیست و در اسرع وقت اقدام به تعمیر گیربکس لیفان x50 نکنند. باید گفت که جهت پیشگیری از بروز خسارت‌های جدی‌تر و بیشتر بهتر است زمانی که چراغ هشدار روشن می‌شود از رانندگی بپرهیزید. به همین خاطر مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز و تخصصی در اسرع وقت بسیار ضروری خواهد بود.

درصورتی‌که به رانندگی خود ادامه دهید، ممکن است آسیب‌های بیشتری به گیربکس و قطعات دیگر وارد کنید. در نتیجه هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید و برای مدت طولانی‌تری خودروی شما باید در تعمیرگاه بماند. همچنین در گام بعد، انتخاب یک مجموعۀ متخصص و حرفه‌ای نیز اهمیت دارد. خودروهای لیفان جدید از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنند. عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها به تخصص و دانش به‌روز نیاز دارد.

برای پیشگیری از روشن شدن چراغ cvt باید چکار کرد؟

روشن بودن چراغ cvt علل مختلفی دارد که به آن‌ها به‌طور کامل اشاره شد. مواردی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان از بروز مشکلات تا حد زیادی جلوگیری کرد. در ادامۀ مطلب به بررسی این موارد پرداخته خواهد شد. یکی از مهم‌ترین کارها چک کردن به موقع روغن گیربکس است. زمانی که روغن باکیفیت استفاده شود و همیشه سطح روغن در حالت نرمال قرار گیرد از بروز بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود.

  • بررسی‌های دوره‌ای و تعمیر گیربکس لیفان x50 حتماً توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص صورت گیرد.

  • کثیفی در فیلتر روغن می‌تواند مشکلاتی را برای گیربکس به وجود آورد.

  • درصورتی‌که لازم است خودرو بار سنگینی را حمل کند یا بکشد، دقت کنید که بیش از توان خودرو از آن کار نکشید؛ چراکه می‌تواند به گیربکس آسیب وارد کند.

  • در صورت بروز مشکل در اتصالات برقی، چراغ هشدار روشن می‌شود. به همین خاطر بهتر است بررسی‌های دوره‌ای در نظر گرفته شود تا همواره خودرو در بهترین حالت خود قرار گیرد.

پیشنهاد ما برای هنگام خرابی گیربکس لیفان ایکس 50

همان‌طور که بیان شد، گیربکس یکی از قطعات مهم و تأثیرگذار در خودرو است. زمانی که اشکال یا آسیبی به این قطعه وارد شود، می‌تواند کل خودرو را تحت‌تأثیر قرار دهد. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های بروز خرابی در گیربکس، روشن شدن چراغ cvt است که باید همواره به آن توجه کرد. در صورت روشن شدن هشدار حتماً در اسرع وقت جهت تعمیر گیربکس لیفان x50 به تعمیرگاه مراجعه کنید. به جهت حساسیت بالای گیربکس در این خودروها، حتماً برای تعمیرات باید به افراد متخصص با دانش و حرفه‌ای مراجعه کنید.
منبع: مقالات میلاد سرلک در تهران گیربکس


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (454 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (59 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (13 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (10 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
این 5 میوه را در یخچال نگه ندارید!
مرد همسایه بخاطر شارژ ساختمان دست به اسلحه برد!
توله گیری برخی پیمانکاران شهرداری از سگ‌های ولگرد! + فیلم دلخراش
شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا
"برای خودمان بده" یعنی چی؟
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با شروع مستندها/ یکشنبه 27 خرداد
پشت پرده‌ای نگران کننده از همستر کامبت!
بن سلمان با رویای جدید ساخت شهر آینه‌ای و ساحلی «مگنا» + عکس
خشک شدن دردناک یک کارگر با برق گرفتگی
از لحظات بغض آلود آزادی حمید نوری تا حواشی انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
انتقال حمید نوری برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان
پسر دایی ناصرالدین شاه جان ملکه انگلیس را نجات داد / تنها ایرانی که بالاترین نشان دولتی انگلستان را دریافت کرد
حذف میثاقی از تلویزیون کلید خورد؟/ غیبت معنادار رقیب عادل فردوسی پور در برنامه یورو 2024!
هزینه نگهداری سگ به اندازه هزینه تحصیل 14 دانش‌آموز است!
خانم‌ها حقوقتان را از مردان دریافت کنید!