دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر آپو سیتریزین 

شنبه، 21 اردیبهشت 1398
آپو سیتریزین (apo-cetirizine) از داروهای ضد حساسیت است که برای درمان علائم آلرژی فصلی مثل عطسه و خارش مصرف می‌شود. گیجی و خواب‌آلودگی از عوارض مصرف این داروست.

آلرژی یا حساسیت از مشکلاتی است که با توجه به همه گیر بودن، نمی‌توان نام بیماری بر آن گذاشت. معمولا با تغییر فصل‌ها حساسیت‌های مختلف نیز خود را نشان می‌دهند. آنتی‌هیستامین‌ها در بسیاری از موارد می‌توانند به کمک انسان آیند و علائم کلافه‌کننده آلرژی را کاهش دهند. آلرژی می تواند در شرایطی آنقدر شدید شود که مجبور شوید دست به دامان آمپول‌های كورتونی شوید تا فقط قادر باشید چند روزی را بدون عطسه، خارش، گیجی و یا بی‌حالی سپری كنید.

دلیل ابتلا به حساسیت در فصول بهار و پاییز بیشتر به دلیل وجود ذرات و گرده‌‌هایی است كه به چشم نمی‌آیند اما با تنفس به بدن شما راه پیدا می‌كنند و اگر سیستم ایمنی حساس و دقیقی داشته باشید به‌عنوان آلرژن یا حساسیت‌زا شناخته می‌شوند. علاوه بر حساسیت های فصلی، استشمام بوهای قوی مثل عطرها یا مواد آرایشی، شوینده‌ها و... نیز می‌توانند باعث تشدید علائم آلرژی شوند. در افرادی كه آلرژی شدید دارند پوست هم درگیر می‌شود و ممكن است علائمی مثل خارش و كهیر پوستی نیز به سایر علائم اضافه شود.

آلرژی هیچ وقت درمان نمی‌شود، فقط با مصرف آنتی‌هیستامین‌ها علائم آن كاهش می‌یابد. یکی از داروهایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد قرص آپو سیتریزین است که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

آپو سیتریزین چیست؟

آپو سیتریزین (apo-cetirizine) از داروهای ضد حساسیت است که برای درمان علایم آلرژی فصلی، رینیت آلرژیک، عطسه، خارش و کهیر مزمن به کار می‌رود. اثرات خواب‌آور این دارو نسبت به سایر داروهای آنتی‌هیستامین کمتر است. در صورتیکه با مصرف این دارو علائم حساسیت در شما کاهش یافت، لازم نیست مصرف دارو را ادامه دهید.

مقدار و نحوه مصرف قرص آپو سیتریزین

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک، تعیین گردد. به طور معمول میزان مصرف روزانه برای بزرگسالان و کودکان به شرح زیر است:

بزرگسالان و بچه های بالای ۶ سال: ۱۰ میلی‌گرم به صورت یک دوز واحد یا دو دوز ۵ میلی‌گرمی در روز.

کودکان ۲ تا ۶ سال: ۵ میلی‌گرم یک بار در روز یا ۲.۵ میلی‌گرم دو بار در روز.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)