دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قطره ایرونورم 

جمعه، 21 تیر 1398
قطره ایرونورم , مکمل حاوی آهن محصول کمپانی والانس انگلستان است که هر میلی لیتر آن حاوی 125 میلی گرم فروس سولفات معادل با 25 میلی گرم آهن می باشد. قطره آیرونورم به کودکان کمک می کند تا بدنی سالم و رشدی مناسب داشته باشند.

معرفی قطره ایرونورم

قطره ایرونورم , مکمل حاوی آهن محصول کمپانی والانس انگلستان است که هر میلی لیتر آن حاوی 125 میلی گرم فروس سولفات معادل با 25 میلی گرم آهن می باشد. قطره آیرونورم به کودکان کمک می کند تا بدنی سالم و رشدی مناسب داشته باشند. این مقدار آهن، با درصد جذب بالا نیاز روزانه یک کودک در حال رشد را تامین می نماید. همچنین این محصول انتخاب مناسبی برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد.

آهن عنصر مورد نیاز برای ادامه حیات و اساسی ترین ماده اولیه برای ساختن هموگلوبین موجود در گلبولهای قرمز خون می باشد که مانند مواد مغذی مورد نیاز بدن باید از طریق رژیم غذایی روزانه تامین شود.

ترکیبات موجود در قطره ایرونورم

علاوه بر آهن قطره آیرونورم حاوی دی سدیم ادتات ، اسکوربیک اسید ، سدیم متابی سولفیت ، آب مقطر ، پروپیلن گلیکول ، محلول روغن پرتقال ، طعم دهنده و محلول سوربیتول می باشد.

ویژگیهای قطره ایرونورم

دارا بودن 25 ميلي گرم آهن در هر ميلي ليتر

دارا بودن ويتامين ث برای جذب بهتر آهن

پوشش طعم آهن (طعم پرتقال)

دارا بودن قطره چكان مدرج

روش مصرف قطره ایرونورم

اطفال و کودکان تا 6 سال :
0.3 میلی لیتر در هر روز (7.5 میلی گرم آهن )

نوجوانان ، بزرگسالان و سالمندان :
0.6 میلی لیتر در روز ( 15 میلی گرم آهن )

ضرورت مصرف آهن و فواید مصرف قطره ایرونورم

آهن جز اصلی هموگلوبین است و در ساختار میوگلوبین نیز وجود دارد. آهن، همچنین در رشد و نمو، عملکرد سلولی نرمال، ساخت برخی هورمون ها و سنتز بافت همبند نقش دارد.

محل اصلی جذب آهن در بخش ابتدایی روده کوچک ( ابتدای دئودنوم و ژژنوم) است. به طور نرمال حدود 15-10 درصد آهن موجود در مواد غذایی جذب می شود. بدن یک مکانیسم خود تنظیمی برای جذب آهن دارد بدین صورت که اگر بدن نیاز بیشتری به آهن داشته باشد جذب آن افزایش می یابد (جذب به 20 درصد می رسد) و در صورتی که نیاز کمتری به آهن داشته باشد جذب آن کاهش می یابد.

65 درصد از آهن موجود در بدن به صورت هموگلوبین در گردش خون بدن می باشد.گلبولهای قرمز خون (حاوی هموگلوبین) وظیفه انتقال اکسیژن را از ششها به سایر نقاط بدن برعهده دارند. در دوران رشد به دلیل سوخت و ساز بالای بدن، نیاز به اکسیژن در بافتها افزایش می یابد. در این مرحله اگر بدن قادر به تامین اکسیژن (از طریق هموگلوبین موجود در خون) نباشد، بافتهای نیازمند به اکسیژن به خوبی رشد نکرده در نتیجه کودک دچار تاخیر در رشد می گردد.


مقدار دفع آهن از بدن کم است (روزانه 1 میلی گرم) و عمدتا از طریق پوسته ریزی سلول های پوست و سطوح مخاطی از جمله دستگاه گوارش صورت می گیرد. در زنان در سنین باروری، به دلیل خونریزی ماهیانه دفع آهن بیشتر است و به 2 میلی گرم در روز می رسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟