دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و نحوه مصرف قرص مداسین 

یکشنبه، 09 دی 1397
قرص مداسین (Modacine) دارویی است که برای درمان و پیشگیری از حملات نقرس تجویز می‌شود. علاوه بر درمان نقرس این دارو در آمیلوئیدوز و آرتریت بهجت و تب مدیترانه‌ای فامیلی نیز مصرف می‌شود.

نقرس که با عنوان بیماری ثروتمندان هم شناخته می‌شود یکی از انواع بیماری‌های ورم مفاصل است که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می‌آید. تورم و درد بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می‌شود. مصرف زیاد مواد غذایی حاوی پروتئین به شدید شدن التهاب و درد ناشی از این بیماری دامن می‌زند. حدود ۹۵ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان دچار نقرس می‌شوند. اگرچه درمان‌های دارویی برای کنترل این بیماری وجود دارد اما بهتر است با تغییر شیوه زندگی به روند بهبودی نقرس کمک کنید. مصرف زیاد آب در طول روز، ایده‌آل نگه داشتن وزن و عدم مصرف زیاد روغن می‌تواند به کاهش حملات نقرس در این بیماران کمک کند. مصرف میوه و سبزیجاتی مثل لیموترش، گیلاس، توت‌فرنگی، آلبالوی تازه، موز، گوجه‌فرنگی، کرفس، بامیه، کلم و جعفری برای این بیماران مفید است. قرص مداسین یکی از داروهای کنترل‌کننده بیماری نقرس است که مصرف آن می‌تواند التهاب و درد مفاصل را تا حدی کاهش دهد.

قرص مداسین چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

قرص مداسین (Modacine) دارویی است که برای درمان و پیشگیری از حملات نقرس تجویز می‌شود. مکانیسم اثر این دارو مشخص نیست ولی به نظر می‌‌رسد با مهار مهاجرت گلبول‌های سفید و کاهش تولید اسید لاکتیک توسط گلبول‌های سفید، موجب کاهش رسوب اسید اوریک و در نتیجه کاهش تورم و درد می‌شود. علاوه بر درمان نقرس این دارو در آمیلوئیدوز و آرتریت بهجت و تب مدیترانه‌ای فامیلی نیز مصرف می‌شود.

 

 

مقدار و نحوه مصرف قرص مداسین

میزان مصرف این دارو باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول میزان مصرف دارو برای رفع حملات نقرس با یک میلی‌گرم آغاز شده و سپس هر ۲ تا ۳ ساعت ۵۰۰ میکروگرم تا زمان تسکین درد و یا بروز عوارض جانبی گوارشی تجویز می‌شود ولی کل دوز تجویزی نباید از ۶ میلی‌گرم تجاوز کند. توجه داشته باشید که قرص مداسین در افراد مسن و یا دیابتی مستعد مسمومیت، باید با دقت فراوان تجویز شود.

منبع: سایت ستاره


37 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)