دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و طریقه مصرف سیپروهپتادین 

سه شنبه، 27 آذر 1397
سیپروهپتادین اغلب در درمان بی اشتهایی مصرف می شود ولی برای درمان آلرژی ناشی از تب یونجه، کهیر و کهیرغول‌آسا، کابوس ، میگرن و درمان عوارض داروهای ضدافسردگی (ماننداختلالات جنسی و تعریق زیاد) استفاده می شود.

مقدارمصرف:

بزرگسالان:در درمان آلرژي مقدار 4 ميليگرم 4-3 بار در روز و حداكثــر mg/day 32 مصرف میشود. در ميگرن 4 ميليگرم تجويز كه درصورت نياز پس از نيم ساعت تكرار میشود. مقدار مصرف نگهدارنده آن 4 ميليگرم هر 6-4 ساعت است.
كودكان:در كودكان 6-2 سال، 2 ميليگرم 3-2 بار در روز و حداكثرmg/day 12 مصرف میشود.

نحوه مصرف سیپروهپتادین HCL

این دارو را به صورت خوراکی طبق دستور پزشک خود، معمولا ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید. اگر از فرم مایع این دارو استفاده می کنید، دوز را با استفاده از وسیله اندازه گیری / قاشق مخصوص به دقت اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب را دریافت نکنید.

دوز دارو بر اساس سن، وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین میشود. در کودکان نیز دوز ممکن است بر اساس وزن و اندازه بدن باشد. دوز خود را افزایش ندهید و این دارو را بیشتر از دستورالعمل تجویزی مصرف نکنید.

اگر وضعیت شما بهبود نیافت و یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

موارد احتیاط

قبل از مصرف سیپروهپتادین، اگر به این دارو یا داروهای دیگر حساسیت دارید، با پزشک یا داروساز خود مطرح کنید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می توانند واکنش های آلرژیک و مشکلات دیگر را ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را با پزشک یا داروساز در میان بگذارید، به خصوص سوابقی همچون: مشکلات تنفسی (مانند آسم، آمفیزم)، فشار بالای چشم (چشم گلوکوم)، بیماری قلبی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی، تشنج، مشکلات معده/ روده (مانند زخم، انسداد)، تیروئید پرکار (هیپرتیروئیدیسم)، مشکل در ادرار کردن (به عنوان مثال، به علت بزرگ شدن پروستات).

این دارو ممکن است باعث ایجاد سرگیجه یا خواب آلودگی شود یا بینایی شما را مختل کند. مصرف الکل یا ماری جوانا می تواند موجب تشدید سرگیجه یا خواب آلودگی شما شود. از رانندگی، استفاده از ماشین آلات یا هر کاری که نیاز به آرامش و یا بینایی دارد تا زمانی که بتوانید چنین کارهایی را با خیال راحت انجام دهید خودداری کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

قبل از انجام عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده میکنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) مطلع نمایید.

محصولات مایع ممکن است حاوی الکل و یا قند باشند. اگر دچار دیابت، بیماری کبد یا هر بیماری دیگری هستید که نیاز به محدود کردن یا پرهیز از این مواد در رژیم غذایی دارند، رعایت احتیاط توصیه می شود. در مورد استفاده بی خطر از این محصول با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

کودکان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو حساس باشند. این دارو به جای خواب آلودگی، اغلب باعث ایجاد هیجان در کودکان می شود.

سالمندان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به خصوص خواب آلودگی، سرگیجه، یبوست، سردرگمی یا مشکل ادرار، حساس تر باشند. خواب آلودگی، سرگیجه و سردرگمی می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز شدید مصرف شود. در مورد خطرات و مزایای آن با پزشک خود صحبت کنید.

مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل میشود یا خیر. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه