دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور ترکیه /

شرایط تحصیل در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول 

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1399
ترکیه این روزها به گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت در میان مردم ایران تبدیل شده است. خوشبختانه سیستم آموزشی مدارس ترکیه علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، گزینه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد که می‌تواند انواع سلیقه‌ها با انواع امکانات مالی

ترکیه کشوری اوراسیایی است که از دو بخش آناتولی و تراکیه تشکیل شده است . بخش آناتولی این کشور در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده و بخش تراکیه در منطقه بالکان یعنی در جنوب شرق اروپا قرار دارد .

ترکیه از سمت شرق با کشور های ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، و از سمت جنوب شرقی با عراق و سوریه و از سمت شمال غربی با بلغارستان و یونان همسایه است . البته این کشور با دریای سیاه از سمت شمال ، با دریای مرمره و اژه از سمت غرب و با دریای مدیترانه از سمت جنوب غرب مرز آبی مشترک دارد .

ترکیه با مساحت ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر مربع سی و هفتمین کشور جهان از نظر وسعت به شمار می آید . این کشور از نظر آب وهوایی کوهستانی و نسبتا پر باران است . جمعیت این کشور حدود ۷۷ میلیون نفر برآورد شده که اکثر آن ها مسلمان سنی هستند . مدرسه ایرانی ها در ترکیه به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود که از سوی دولت تامین بودجه شده و مدیریت می شوند .

تحصیل در مدارس ترکیه رایگان ، اجباری و ۱۲ ساله است . البته تعدادی مدارس بین المللی در این کشور وجود دارد و دانش آموزانی که با والدین خود به این کشور مهاجرت نموده اند ، می توانند در این مدارس بین المللی غیر دولتی به زبان دلخواه خود تحصیل نمایند که این نیز تابع قوانین تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه می باشد .

ایران یکی از کشور هایی است که برای سهولت زندگی و تحصیل مهاجرین ایرانی در ترکیه مدارسی غیر دولتی و نمونه دولتی در این کشور تاسیس نموده است و امکان تحصیل به زبان فارسی و مطابق با نظام آموزشی ایران را برای مشتاقان تحصیل به این زبان و روش فراهم کرده است

مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

این مدرسه در سال ۱۸۸۴ میلادی در شهر استانبول تاسیس گردید و از مدرسه ایرانی ها در ترکیه به حساب می آید . این مجتمع آموزشی از زمان تاسیس خود تاکنون بدون وقفه در آموزش و پرورش ایرانیان مقیم در ترکیه فعالیت داشته است .

دوره تحصیل در این مدرسه از پیش دبستانی تا سال چهارم دبیرستان است و کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد . ثبت نام برای ورود به این مدرسه هر ساله از اول تیرماه آغاز می گردد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

از آن جا که این مدرسه چهار مقطع پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را پوشش می دهد ، هر مقطع دارای مدارک مورد نیاز خاص خود برای ثبت نام می باشد ، بنابراین در این بخش به موارد مشترک اشاره خواهیم نمود :

  • اصل پاسپورت معتبر
  • کارت اقامت معتبر
  • عکس جدید
  • اصل شناسنامه
  • تکمیل فرم های مورد نیاز جهت ثبت نام
  • کارنامه قبولی پایه قبلی
  • دفترچه سلامت
  • پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه تحصیل در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

از آن جا که این موسسه آموزشی یک موسسه آموزشی غیر دولتی است ، برای تامین هزینه های آموزشی خود از دانش آموزان شهریه دریافت می کند .

شهریه در این مجتمع آموزشی بر اساس مقطع تحصیلی متفاوت است و ولی دانش آموز ملزم به واریز شهریه مربوطه به بانک ملت شعبه استانبول می باشد . شهریه تحصیل در مقطع پیش دبستانی ۴۵۰ دلار ، در مقطع ابتدایی ۵۰۰ دلار ، در مقطع متوسطه اول ۶۵۰ دلار و در مقطع متوسطه دوم ۸۵۰ دلار می باشد . البته شهریه را می توان به دو صورت اقساطی و یا کامل پرداخت نمود .


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟