منابع و دروس رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری و ضرایب آن در مقطع کارشناسی ارشد

  شنبه، 29 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 6913
منابع و دروس رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری و ضرایب آن در مقطع کارشناسی ارشد
ساعد نیوز: منابع و ضرایب رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری در آزمون مقطع کارشناسی ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت مدیریت کسب و کار MBA 

عناوین دروس امتحانیمنابع 
زبان تخصصی ( انگلیسی )1 - Toefl Brammar in a Flash by Milada Broukal
2 - 504 Absolutely Essential words
3 - essential words for the toefl
استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت۱- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت (۲ جلدی)، احمد صداقت، انتشارات نگاه دانش.  ۲- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت، عرفانیان، اصلانی، غفارزاده، انتشارات نگاه دانش.  ۳- کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت، هادی مسیح خواه، محمد وکیلی، انتشارات کتابخانه فرهنگ.
ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره فنی و مهندسی1 - کتاب ریاضی عمومی ایساک مارون ترجمه خلیل پاریاب 2 - کتاب ریاضی عمومی، جورج توماس 3 - ریاضی عمومی آدامز 1و 2

ضرایب و گرایش های مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری براساس دفترچه آزمون سال 97

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) مخصوص رشته مدیریت امور شهری، 2- زبان تخصصی (انگلیسی) مخصوص رشته مدیریت کسب و کار، 3- استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت، 4- دانش مسائل روز در زمینه مدیریت مؤسسات تولیدی، خدماتی و طرح های عمرانی، 5- نظریه های عمومی مدیریت، 6- زبان فارسی، 7- ریاضیات عمومی 1 و 2 دوره فنی و مهندسی.

 

رشتهگرایشکد ضریبضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
1234
1) مدیریت کسب و کار1) استراتژی10120002
2) بازاریابی
3) رفتار سازمانی و منابع انسانی
4) سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
5) عملیات و زنجیره تأمین
6) فناوری
7) مالی
2) مدیریت امور شهری-22022210

توضیح: داوطلبان رشته مدیریت امور شهری باید حداقل 5 سال سابقه کار ترجیحاً در حوزه مطالعات شهری یا خدمات شهری پس از اخذ لیسانس را داشته و گذراندن دروس کمبود و موفقیت در مصاحبه ورودی از شرایط تحصیل در این دوره است.

دروس تخصصی گرایش MBA

در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي سؤالات از 3 درس 1ـ زبان تخصصي، 2ـ رياضيات عمومي 1و2، 3ـ GMAT طرح مي‌شوند.

«GMAT »

GMAT: اين كلمه مخفف عبارت (Graduate Management Admission Test) مي‌باشد و سؤالات اين درس بيشتر در راستای سنجش مهارت‌هاي هوشي و دقت داوطلبان مي‌باشد. در دفترچه سؤالات آزمون كارشناسي ارشد اين درس تحت عنوان «استعداد و آمادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت» نامگذاري شده است. اين درس شامل بخش های زير مي‌باشد:

1ـ حل مسأله (10 سؤال)، 2ـ كفايت‌داده‌ها (10 سؤال)، 3ـ استدلال منطقي (10 سؤال)، ، 4ـ تصحيح جملات (5 سؤال)، 5ـ درك مطلب (5 سؤال)

منابع اين درس بسيار پراكنده و كم مي‌باشد و اصولاً كتاب‌هاي ترجمه نشده لاتين مي‌تواندبه عنوان مرجع مورد مطالعه قرار گيرد. كتاب GMAT موسسه مدرسان شريف با تشريح كامل هر پنج مبحث فوق و ارائه روش‌هاي تجربي براي پاسخگويي به تست‌ها و همچنين گنجاندن تست‌هاي 15 سال اخير كنكور با پاسخ تشريحي آن‌ها منبع بسيار كاملي براي داوطلبان جهت آمادگي در اين درس مي‌باشد. در اين كتاب در هر بخش سعي شده از نقطه نظر اساتيد خبره در اين زمينه به صورت تخصصي استفاده شود، مثلاً در مورد تصحيح جملات از يك استاد ادبيات، و يا مثلاً در بخش استدلال منطقي از نقطه نظرات و پيشنهادات اساتید منطق استفاده شده است. با توجه به روند تغيير سؤالات در دو سال اخير، در اين كتاب تمامي تست‌هاي مهم و مختلف از منابع لاتين، آزمون‌هاي بين‌المللي وسایر آزمون‌هاي هوش و استعداد تحصيلي گلچين شده و به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته است. به اعتقاد اساتید صاحب نظر در مبحث GMAT و نیز رتبه های یک و تک رقمی کنکور سراسری کارشناسی ارشد، اين كتاب در مقایسه با ساير كتب تألیفی در اين زمينه بی نظیر مي‌باشد؛ چرا كه اكثر آن‌ها بر مبنای سؤالات قديمي بنا نهاده شده و به لحاظ حجم آموزش دروس و تست‌هاي حل شده به هيچ وجه قابل قياس با كتاب GMAT مدرسان شریف نيستند.

از اين درس در آزمون سراسري 40 سؤال مطرح می شود (سؤالات شماره 1 تا 40 در دفترچه) و ضريب آن براي تمام گرايش‌ها (2) مي‌باشد، كه با توجه به ضرايب دروس ديگر و ضعف عمومی داوطلبان در این بخش، يكي از تأثيرگذارترين دروس براي قبولي در آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی محسوب می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان