دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

منطقه خنک گیلان در تابستان را بشناسید/ماسال بهشتی پنهان در دل کوه‌های شمال+ تصاویر 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
کد خبر: 405960
ساعدنیوز: ییلاقات ماسال به کلبه‌هایی که به‌صورت کج روی شیب ایستاده‌اند، آبشارهای بلند، جنگل، رودخانه‌‎‌های پرآب، مراتع سرسبز و وسیع، فضای آرامش‌بخش، بکر و مه‌آلود و آب‌وهوای پاک و خنک در طول تابستان شهرت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، گرمای هوای بسیاری از بخش‌های ایران در نیمه اول سال سبب می‌شود تا مسافران زیادی راهی شمال کشور شوند. در این میان ییلاقات سرسبز، زیبا و رویایی گیلان و مازندران به‌عنوان جاهای خنک شمال برای سفر در تابستان، به‌جهت مسیر دسترسی آسان‌تر و امکانات رفاهی مناسب، شناخته‌شده‌تر هستند. در ادامه با ماسال واقع در استان گیلان آشنا می‌شوید.

ماسال شهری کوچک و زیبا در غرب رشت و 60 کیلومتری شرق شهر تالش است. دو رودخانه خالکایی و مرغک از این شهر می‌گذرند. ییلاقات ماسال به کلبه‌هایی که به‌صورت کج روی شیب ایستاده‌اند، آبشارهای بلند، جنگل، رودخانه‌‎‌های پرآب، مراتع سرسبز و وسیع، فضای آرامش‌بخش، بکر و مه‌آلود و آب‌وهوای پاک و خنک در طول تابستان شهرت دارند. جاده پرپیچ‌وخم گیلوان با عبور از شهر ماسال گردشگران را به ییلاقات ماسال می‌رساند.

دو منطقه اولسبلانگاه در 27 کیلومتری شمال غرب شهر ماسال و سوچاله در 25 کیلومتری جنوب ماسال از شناخته‌شده‌ترین ییلاقات این منطقه محسوب می‌شوند. تلارگاه، ملومه بند، خندیله پشت، اسبی دشت، شنبه راه، واشیار، شالما، نسا، خریدول، سیاهدول، گامیشیان، گنذر، بیلگاه‌دول، مورجونه، رشته‌پشت، واشیار و لیپا از دیگر ییلاقات این منطقه هستند. اردیبهشت تا مهرماه بهترین زمان سفر به ماسال است.

از امکانات رفاهی منطقه ییلاقی ماسال می‌توان به چند هتل رستوران و دکه‌های کوچک کنار جاده اشاره کرد. در سفر به ماسال امکان اقامت در کلبه‌های چوبی، ویلا، مهمانسرا و اقامتگاه بومگردی گیلانی وجود دارد؛ همچنین امکان کمپ و شب‌مانی در طبیعت وجود دارد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان ماسال


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "کارمندان بانک "+ عکس/ دست مریزاد اوستا😍
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
(ویدئو) شاد ترین و خنده دارترین مجلس ختم جهان!/ مراسم خاکسپاری مرد ایرلندی خبرساز شد!
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
کم لطفی اهالی سینما و مردم در حق زهره حمیدی در تشیع پیکر بازیگر فقید سینما+عکس/ با مراسم آتیلا پسیانی مقایسه شده، ببینید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود