موانع و مشکلات نتانیاهو برای ادامه جنایت در غزه

  سه شنبه، 09 آبان 1402 ID  کد خبر 360962
موانع و مشکلات نتانیاهو برای ادامه جنایت در غزه
نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه در شرایطی ادامه دارد که 3547 کودک در حملات کور اسرائیل به شهادت رسیده اند. افکار عمومی جهان بر علیه اشغالگران و حامیان خونخوار آنها است. ساعدنیوز در گفتگویی اختصاصی با دکتر سید جعفر قنادباشی به موانع و مشکلات بر سر راه نتانیاهو در مسیر ادامه جنایات خود در غزه پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز و در تحلیل تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی و ادامه کشتار فلسطینیان بی دفاع توسط رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی تواند به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد. موانع زیادی در برابر رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ قرار دارد. البته نتانیاهو تلاش می کند تا با کشتار فلسطینیان سرپوشی برای شکست سنگین خود در برابر حماس در عملیات طوفان الأقصی بگذارد. علاوه بر این، نتانیاهو استدلالی را تکرار می کند که پیشتر درباره ایران بارها در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل مطرح کرده بود. این که اگر در این مرحله محور مقاومت را متوقف نکنیم دیگر از کنترل خارج خواهد شد و پیروزی های بعدی نیز از آن حماس خواهد بود. واقعیت امر این است که شکست اسرائیل در این جنگ به معنای پایان عمر سیاسی نتانیاهو است. در جنگ 33 روزه با لبنان، همین اتفاق برای اولمرت رخ داد که بعد از جنگ خانه نشین شد و نتانیاهو از تکرار این سرنوشت برای او می ترسد.

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه

قنادباشی با اشاره به تلاش های نتانیاهو برای حفظ حمایت غربی ها از کشتار فلسطینیان در غزه افزود: نتانیاهو علاوه بر این که نمی خواهد عمر سیاسی اش به پایان برسد، به غربی ها القاء می کند که اگر جنایات علیه مردم غزه متوقف شود، دیگر حماس را نمی توانند کنترل کنند و در مراحل بعدی نیز پیروزی از آنِ مقاومت اسلامی خواهد بود. هرچند برخی تحلیلگران از جنگ جهانی سوم و آرماگدون و رویدادهای آخرالزمانی صحبت می کنند ولی برخی تحلیلگران به درستی می گویند که موانع بسیاری بر سر راه ادامه جنگ در غزه وجود دارد. هر کدام از این موانع به نوبه خودشان مهم و جدی هستند.

تماشاگری سران عرب در جنایات غزه

این تحلیلگر مسائل جهان اسلام در ادامه به تحلیل این موانع پرداخت و گفت: یکی از مهمترین موانع بر سر راه ادامه کشتار مردم بی دفاع غزه وضعیت شهرک نشینان اسرائیلی در پناهگاه ها است. شهرک نشینان دیگر توان ماندن در پناهگاه ها را ندارند. در گذشته هم همین مسأله تأثیر بسیاری بر عملکرد نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی داشت. مانع دوم، اقتصاد اسرائیل است. اقتصاد رژیم صهیونیستی در حالت تعطیلی است و به تبع آن شرکت های بزرگی که مثل حلقه های زنجیر به هم وصل هستند و آبشخور آن ها رژیم صهیونیستی است دچار اختلال می باشند. مانع سوم، ناتوانی ارتش اسرائیل در مدیریت جنگ طولانی مدت است. هرچند آمریکا هزاران نیروی کمکی به ارتش اسرائیل داده است ولی خود آمریکایی ها هم توان آنچنانی در جنگ های زمینی را ندارند و توفیقات چشمگیری در این زمینه نداشته اند.

کودکان فلسطینی

قنادباشی با اشاره به سلب اعتماد از سیستم اطلاعاتی اسرائیل در پی شکست بزرگی که در عملیات طوفان الأقصی به آن تحمیل شد، تصریح کرد: این ضعف اطلاعاتی در عملکرد ارتش اسرائیل تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این، اعتراضات عمومی در کشورهای همسایه اسرائیل به نقطه ای رسیده است که دولت های مستقر در این کشورها به تلاویو هشدار میدهند که اگر کشتارها ادامه پیدا کند، مردم به سمت مرزها حمله ور خواهند شد و از کنترل خارج می شوند. همچنین، عصبانیت جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی نیز دلیل دیگری بر عدم توان اسرائیل بر ادامه کشتار در غزه است. سفارتخانه های اسرائیل در کشورهای مختلف یا تعطیل شده اند یا در حالت آماده باش هستند. حتی سفارتخانه های آمریکا، انگلیس، فرانسه نیز در حالت آماده باش اند. در 20 کشور سفارتخانه های اسرائیل به طور کامل تخلیه شده اند. غرب آمادگی لازم برای ترمیم تخریب های حاصل از ضرباتی که حمایت از اسرائیل به اعتماد عمومی زده را ندارد.

غزه

این تحلیلگر مسائل بین الملل تأکید کرد: فرانسه بعد از اخراج از آفریقا دیگر خریداری در افکار عمومی جهان ندارد. بنابراین، حمایت ها یا پادرمیانی این کشور با سابقه استعماری تأثیری ندارد. آمریکا هم از افغانستان بیرون رانده شده است و در موضع ضعف قرار دارد. یهودیان جهان نیز بر علیه صهیونیست ها تظاهرات کرده اند چرا که از جان خودشان می ترسند. اسرائیل با عملکرد وحشیانه خود یهودیان را در خطر قرار می دهد. فیلم هایی که حماس از اسرای اسرائیلی منتشر می کند خودش بر فشار به نتانیاهو برای پایان جنگ اضافه می کند. بنابراین، به نظر من، علیرغم خواست نتانیاهو، این جنگ نمی تواند به صورتی فرسایشی ادامه یابد.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (316 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس