دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف قرص استئوکینون + تداخل دارویی 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
قرص استئوکینون حاوی مقادیر کلسیم مورد نیاز بدن به همراه ویتامین K2 که موجب جذب موثر کلسیم در بدن می‌گردد، است. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص استئوکینون بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

قرص استئوکینون مکمل کلسیم حاوی ویتامین های K2 و D3 است که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری های استخوانی مانند استئوپروز (پوکی استخوان) و شکستگی ها نقش بسزایی دارد. استئوپروز از جمله شایعترین بیماری های استخوانی است که در آن تخریب بافت استخوانی و کاهش توده استخوانی (تعداد و اندازه تیغه ‏های استخوانی بافت استخوانی کاهش می یابد) مشاهده می شود. این بیماری با افزایش سن مرتبط می باشد. مکمل استئوکینون به سبب داشتن ویتامین K2 در پیشگیری و درمان این بیماری ها مکانیسم های متفاوتی دارد.

موارد منع مصرف قرص استئوکینون

  • قرص استئوکینون در بیمارانی که داروهای خاصی مانند وارفارین مصرف می کنند باید با تجویز پزشک انجام گیرد. مصرف قرص استئوکینون در دوران بارداری و شیردهی باید حتما تحت نظر پزشک انجام گیرد.

تداخل دارویی قرص استئوکینون


  • از آنجا که برای تأثیر بهتر دارو، دو ویتامین محلول در چربی K و D نیز در مکمل استئوکینون به کار رفته است، در مصرف این قرص باید کمی دقت کنید.

  • اگر مقدار زیادی از این ویتامین ها وارد بدن شود یا با داروهای دیگری مانند داروهای ضد انعقاد و تنظیم کننده ریتم قلب همراه شوند، تداخل ایجاد خواهد کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...