دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی اوستکینومب 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
اوستکینومب برای کاهش درد و تورم بیماری‌های التهابی خاص (مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس) و بیماری استفاده می‌شود. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل داویی اوستکینومب بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

پسوریازیس، صدفک یا داءالصدف بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. پسوریازیس واگیردار نیست. پنج نوع اصلی پسوریازیس، پلاکی، خالدار، معکوس، پوسچولار و اریترودرمیک است. شایع‌ترین آن پسوریازیس پلاک‌مانند است که با ناحیه‌هایی قرمزرنگ با پوششی نقره‌ای و سفید از سلول‌های مردهٔ پوست مشخص می‌شود. پسوریازیس در هر نقطه‌ای از بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و کف دست و پا می‌تواند مشاهده شود و با سایر شرایط جسمی جدی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و افسردگی در ارتباط است. حدود 30 درصد از افراد مبتلا به پسوریازیس به آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند.

موارد منع مصرف داروی اوستکینومب


  • به تاریخ انقضای داروی اوستکینومب توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.

  • هرگز داروی اوستکینومب را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

  • تداخل دارویی اوستکینومب را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

تداخل دارویی اوستکینومب


تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

داروی اوستکینومب با داروهای زیر ممکن است تداخل داشته باشد: برخی واکسن‌های زنده (مانند واکسن سرخک، آبله مرغان، فلج اطفال خوراکی، BCG و آنفولانزا)

سخن آخر

در طول درمان با اوستکینومب عفونت های جدی ممکن است، رخ دهد. در صورت بروز علائم عفونت مانند: تب، لرز، درد عضلانی، کوتاهی تنفس، کاهش وزن، اسهال یا درد معده، سوزش هنگام ادرار کردن، احساس سستی و خستگی زیاد، گرم یا قرمزی پوست، زخم دردناک پوستی، سرفه خونی فوراً با پزشک تماس گرفته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
خلاقیت خنده دار اوستای آشپز برای فرار از گرمای اجاق گاز با نصب پنکه به کمرش حماسه آفرید + ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدیو/ خانۀ چشم‌نواز خالق هنر ایرانی استاد محمود فرشچیان در محلۀ زیبای احمدآباد اصفهان/ یه شهر سبز دلنواز...
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی