دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی راموسیرومب 

جمعه، 12 اسفند 1401
داروی راموسیرومب در درمان سرطان کولورکتال و سرطان معده کاربرد دارد. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل دارویی راموسیرومب بررسی می‌شود. همراه ساعدنیور باشید.

کارسینوم هپاتوسلولار یا کارسینوم سلول‌های کبدی (HCC) شایع‌ترین نوع سرطان کبد اولیه در بزرگسالان است و در حال حاضر شایع‌ترین علت مرگ، در افراد مبتلا به سیروز است. HCC سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. این بیماری در شرایط التهاب مزمن کبد رخ می‌دهد و بیشترین ارتباط را با عفونت هپاتیت ویروسی مزمن (هپاتیت ب یا سی) یا قرار گرفتن در معرض سمومی مانند الکل، آفلاتوکسین یا آلکالوئیدهای پیرولیزیدین دارد. برخی بیماری‌ها مانند هموکروماتوز و نقص آنتی‌تریپسین آلفا-1 به‌طور قابل توجهی خطر ابتلا به HCC را افزایش می‌دهند. نشانگان سوخت و سازی و بیماری کبد چرب غیر الکلی نیز به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان عوامل خطر برای HCC شناخته می‌شوند. مانند هر سرطان دیگری، درمان و پیش‌آگهی HCC بسته به ویژگی‌های بافت‌شناسی تومور، میزان متاستاز و سلامت کلی بیمار، متفاوت است.

اکثریت قریب به اتفاق ابتلا به این بیماری و کم‌ترین میزان بقا پس از درمان در آسیا و آفریقای سیاه و در کشورهایی که هپاتیت ب بومی و شایع است، رخ می‌دهد. بسیاری از ساکنین این مناطق، از بدو تولد، مبتلا به هپاتیت هستند. بروز HCC در ایالات متحده و سایر کشورهای در حال توسعه به‌دلیل افزایش عفونت‌های ویروس هپاتیت سی در حال افزایش است. این بیماری، به‌دلایل نامشخصی در مردان بیش از چهار برابر زنان شایع است.

موارد منع مصرف داروی راموسیرومب

  • سابقه‌ی حساسیت به راموسیرومب یا داروهای مشابه

  • شیردهی (در مدت درمان و تا دوماه پس از قطع این دارو)

  • بیمار با فشار خون کنترل نشده، پرفوراسیون دستگاه گوارش، خونریزی شدید، ترومبوآمبولی شریانی

  • بیمار با زخم و جراحات بهبود نیافته

  • از مصرف این دارو از 28 روز قبل از هر جراحی الکتیو خودداری شود.

  • از مصرف این دارو حداقل تا 2 هفته پس از جراحی‌های بزرگ، خودداری شود.

تداخل دارویی راموسیرومب

تداخل های دارویی می‌تواند نحوه ی عملکرد دارو را تغییر داده و خطر بروز عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این یادداشت تمامی تداخلات دارویی را پوشش نمی‌دهد. بنابراین بهتر است نام تمام داروهایی که مصرف می‌کنید (از جمله داروهای با نسخه و بی نسخه و محصولات گیاهی) را با پزشک خود و پزشک داروخانه در میان بگذارید و بدون تایید پزشک، مصرف هیچ دارویی را شروع یا تمام نکنید، همچنین به هیچ وجه میزان دارو را تغییر ندهید.

سخن آخر

پیش از مصرف داروی راموسیرومب، در صورت حساسیت به آن یا هر نوع حساسیت دیگری، پزشک خود یا پزشک داروخانه را در جریان قرار دهید. این محصول ممکن است دارای اجزای غیر فعالی باشد که موجب واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک داروخانه صحبت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی