دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی داروی لیزینوپریل 

یکشنبه، 26 خرداد 1398
لیزینوپریل دارویی است که جهت درمان بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان مصرف آن بسته به نیاز فرد، پس از بررسی سابقه پزشکی بیمار، توسط پزشک تعیین می‌شود.

تداخلات دارویی لیزینوپریل

آزاتیوپرین , آلوپورینول , سوکروز آهن , ناپروکسن , نیتروگلیسیرین , یوهمبین , سیتاگلیپتین , پتاسیم سیترات , تلمیزارتان ,کاناگلیفلوزین , ایربزارتان , اولمزارتان , ساکوبیتریل و والزارتان , دی متیل فومارات , دوکسازوسین , سلکوکسیب , سولینداک ,آزیلسارتان , کاندسارتان

موارد منع مصرف لیزینوپریل

ازدیادحساسیت به این دارو و ترکیبات آن , سابقه آنژیوادم

 
 

مصرف در بارداری

D ( در این گروه از داروها، مطالعات و نتایج حاصل از آن بیانگر وجود خطر برای جنین انسان است. زمانی که استفاده از دارو برای زنان باردار اجتناب ناپذیر است و خطرات احتمالی پذیرفته شده است، پزشک دارو را تجویز می کند. )

هشدارها

1-هنگامیکه بارداری تشخیص داده شد مصرف لیزینوپریل را هر چه سریعتر قطع کنید. 
2-داروهایی که بطور مستقیم بر روی سیستم رنین-آنژیوتانسین اثر می کنند شامل لیزینوپریل ، می توانند سبب صدمه و آسیب جدی و مرگ جنین شوند. 
3-در بیماران دیابتی مصرف همزمان داروی لیزینوپریل با آلسکیرن ممنوعیت دارد.
4-در بیماران مصرف کننده داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین از جمله لیزینوپریل احتمال بروز آنژیو ادم در اندامهای انتهایی ، صورت ، لب ها ، غشاهای مخاطی ، زبان، دهانه حنجره،حنجره وجود دارد.آنژیو ادم زبان،دهانه حنجره،حنجره ممکن است سبب انسداد راههای هوایی شود که ممکن است کشنده باشد.در این موارد درمان با لیزینوپریل در اسرع وقت صورت گیرد و درمان صحیح و نظارت دقیق تا برطرف شدن کامل علائم و نشانه ها باید انجام شود.
5-احتمال بروز آنژیوادم روده ای در بیماران مصرف کننده داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین وجود دارد که با درد شکمی (وجود یا عدم وجود تهوع و استفراغ )مشخص می شود.
6-لیزینوپریل میتواند سبب بروز کاهش فشار خون سیمپتوماتیک، که در برخی از موارد با اختلال در ادرار کردن و آزوتمی پیشرفته ونارسایی کلیوی حاد یا مرگ همراه شده وبغرنج گردد.
7-در بیماران مصرف کننده لیزینوپریل میزان پتاسیم سرم بصورت دوره ای باید اندازه گیری شود.

توصیه ها

معمولا درمان با این دارو طولانی مدت می باشد، لذا در مدت درمان، تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را بطور منظم انجام دهید تا روند درمانی شما بررسی شود.

‎ به توصیه های پزشک خود درباره ی رعایت رژیم غذایی سالم و کم نمک، ترک سیگار و الکل و داشتن فعالیت بدنی مناسب، عمل نمایید.

جهت کنترل فشار خون و اثر مناسب تر این دارو، بسیار مهم است که در مدت درمان از یک رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب که توسط پزشک به شما توصیه می شود پیروی کنید.

پیش از دریافت هرگونه داروی جدید (خصوصاً داروهای ضد درد و داروهای سوهاضمه)حتماً پزشک یا داروساز خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید.

از مصرف نمک های حاوی پتاسیم در مدت درمان با این دارو خودداری نمایید.‎

مصرف الکل همراه با این دارو می تواند عوارضی در پی داشته باشد لذا در صورت مصرف اخیر الکل یا فرآورده های الکلی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

‎ در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا برخی دارو های بیهوشی یا بی حسی ممکن است موجب افت فشارخون شما شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب