دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی قرص فلویموسیل 

جمعه، 14 دی 1397
قرص فلویموسیل (Fluimucil) از داروهای خلط آور است که به عنوان یک داروی کمکی برای برخی از بیماری‌های ریوی مثل عفونت ریه به کار می‌رود. این دارو همچنین برای افرادی که با مصرف بیش از حد استامینوفن دچار مسمومیت شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. تب، تهوع، سوزش سر دل، استفراغ و بثورات جلدی برخی از عوارض این دارو می‌باشد.

قرص فلویموسیل چیست؟

قرص فلویموسیل (Fluimucil) از داروهای خلط آور است که به عنوان یک داروی کمکی برای برخی از بیماری‌های ریوی مثل عفونت ریه به کار می‌رود. مصرف این دارو باعث کاهش غلظت ترشحات ریوی و خروج راحت‌تر آن‌ها می‌شود. این دارو به صورت خوراکی برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه و همچنین برای افرادی که با مصرف بیش از حد استامینوفن دچار مسمومیت شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از این دارو برای درمان هر نوع سرفه‌ای مناسب نمی‌باشد و مصرف آن حتما باید با نظر پزشک صورت گیرد. این دارو در درمان برونشیت و سینوزیت و همچنین به عنوان درمان کمکی برای درمان اعتیاد هم کاربرد دارد.

فلویموسیل به صورت قرص خوراکی و قرص جوشان دردسترس می‌باشد.

تداخل دارویی فلوموسیل(Acetylcysteine)

ان- استیل سیستئین با كلسیترامین، اكسی تتراسیكلین، تتراسیكلین، كلرتتراسیكلین، اریترومایسین لاكتوبیونات، آمفوتریسین B، آمپی سیلین، روغن ید دار، كیموتریپسین، تریپسین و هیدروژن پراكسید ناسازگار است و باید جداگانه مصرف شوند.

 
 

مصرف فلوموسیل(Acetylcysteine) در بارداری

FDA طبقه بندی: B.فقط در صورت ضرورت استفاده شود.

مصرف فلوموسیل(Acetylcysteine) در دوران شیردهی

ترشح دارو در شیر مادر مشخص نیست. با احتیاط مصرف شود.

هشدارها در مورد فلوموسیل(Acetylcysteine)

  1. این دارو در تماس با پلاستیك و بعضی از فلزات بخصوص آهن، نیكل و مس، با آزاد كردن سولفید هیدروژن آنها را بی رنگ می‌كند. این دارو باعث تیره شدن نقره می شود. این امر تأثیری بر قدرت اثر دارو ندارد.
  2. برای استفاده خوراكی در مسمومیت با استامینوفن دارو را با كولا، آبمیوه یا آب تا %5 رقیق نموده و حداكثر طی یك ساعت از تهیه تجویز نمایید.
  3. در مسمومیت با استامینوفن ان- استیل سیستئین را می‌توان تا 24 ساعت پس از بلع دارو تجویز نمود. برای رسیدن به پاسخ بهتر در 16 ساعت اول پس از بلع استامینوفن و ترجیحا در 8 ساعت اول باید ان-استیل سیستئین را تجویز نمود.
  4. در صورتی كه زمان بلع استامینوفن نامعلوم است یا سطح سرمی آن قابل تفسیر نبوده یا طی 8 ساعت اول پس از بلع در دسترس نیست، اگر 24 ساعت یا كمتر از زمان بلع گذشته است سریعا ان- استیل سیستئین را به‌صورت وریدی تجویز نمایید.
  5. در صورتی كه بدلیل نارسایی كبدی ناشی از استامینوفن آنسفالوپاتی بروز نمود، برای پیشگیری از تجمع بیش از حد مواد نیتروژنی درمان با ان- استیل سیستئین را قطع نمایید.
  6. برای مصرف از راه استنشاقی، از محفظه‌های ساخته شده از پلاستیك قلع یا دیگر فلزات بی اثر استفاده نمایید.
  7. برای اثرات بهتر، قبل از استنشاق بیمار باید با سرفه كردن راه هوایی خود را پاك كند. می‌توان پیش از استفاده، یك برونكودیلاتور تجویز نمود.
  8. پس از مصرف استنشاقی دارو، بیمار باید دهان خود را با آب شستشو دهد.

منبع: سایت ستاره و ماماسایت 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله