دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی شربت گرایپ واتر 

یکشنبه، 18 آذر 1397
گریپ واتر یک مکمل غذایی است که بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه است.شربت گریپ واتر حاوی سدیم بی کربنات و مواد گیاهی مانند(رازیانه ، زنجبیل ، بابونه ، هِل ، شیرین بیان ، دارچین ، بادرنجبویه ، نعنا ، میخک ، شوید و...) میباشد. شربت گریپ واتر برای تسکین کولیک استفاده میشود؛ گریپ واتر همچنین برای درمان دندان درد ، سکسکه و نفخ شکم نیز عرضه میشود.

گرایپ واتر برای چه کسانی منع مصرف دارد؟

این شربت در افراد حساس به سیر و افراد مبتلا به زخم‌های حاد دستگاه گوارش ممنوعیت مصرف دارد. ولی خوشبختانه تداخلات دارویی ندارد. البته از آنجا که حاوی مقداری قند است، بهتر است توسط افرادی که دیابت دارند مصرف نشود. 
در مورد مصرف این دارو در دوران شیردهی و بارداری نیز عوارضی گزارش نشده، ولی بهتر است احتیاط کاملا رعایت شود و مضرات احتمالی آن در مقایسه با فوایدش سنجیده شود.

 

 

نکات مهم در مورد گرایپ واتر

یکی از نکات بسیار مهم این است که والدین ترجیحا سرخود این شربت را خریداری نکنند و اجازه دهند پزشک یک شربت گرایپ واتر خوب به آن‌ها تجویز کند. دلیل این مساله این است که در برخی از انواع آن ممکن است الکل و شکر به کار رفته باشد و دوز این مواد برای کودک زیاد بوده و حتی موجب ایجاد عوارض شود؛ بنابراین در صورت خرید این شربت حتما به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید.

نکته بعدی این است که به خاطر احتمال آلرژی کودک اول میزان کمی از دارو به او بدهید و صبر کنید تا اگر کودک به آن دارو آلرژی دارد این را متوجه شوید و فورا مصرف دارو را متوقف کنید. این که از همان اول زیاد و به دفعات پشت سر هم به کودک دارو بدهید، باعث واکنش آلرژیک شدیدی در بدن کودکانی می‌شود که حساسیت دارند.

شما باید حتی‌الامکان دارو را دور از نور و گرما نگهداری کنید و فراموش نکنید که این شربت پس از باز شدن درب آن تنها تا ۴ هفته قابل مصرف است. بعد از آن دیگر باید دورش بریزید، چون نباید سر سلامت نوزاد کوچک‌تان که سیستم ایمنی ضعیفی دارد ریسک کنید.

 

ریسک‎ها و فواید

اگرچه اغلب فورمول‎های گریپ واتر عموماً ایمن هستند، برخی خطرات هراه استفاده از آنها مطرح است. علی‎رغم محبوبیتش در مورد درد گاز معده و کولیک، هیچ نوع مطالعات درخوری اثربخشی گریپ واتر را برای درمان درد معده نشان نداده‎اند.
خطرات ناشی از استفاده از گریپ واتر می‎تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گریگ واتر می‎‏تواند موجب واکنش آلرژیک در بچه شود
  • گریپ واتر برخی باکتری‎ها را وارد سیستم گوارش بچه می‎کند
  • اگر در فاصلۀ کمی از تولد به نوزاد داده شود گریپ واتر می‎تواند باعث توقف خوردن شیر توسط نوزاد و تأخیر تحویل شیر مادر شود

بنابراین اگرچه بسیاری از مردم شواهد روایی را در مورد اینکه گریپ واتر می‎تواند گریۀ نوزاد را ساکت کند، تأیید و از مصرف آن حمایت می‎کنند، والدین باید این موضوع را نیز لحاظ کنند که آیا سود گریپ واتر بر زیانش چربش دارد یا خیر.
همچنین، از آنجا که FDA مصرف گریپ واتر را برای کولیک یا هر اختلال و بیماری دیگری تأیید نکرده است، این محصول از بوتۀ تنظیمات نظارتی معمول برای داروها نگذشته است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم