دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی شربت سیتریزین 

یکشنبه، 01 اردیبهشت 1398
شربت سیتمریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد . از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

مصرف ستیریزین در دوران بارداری و شیردهی

این دارو معمولا در دوران حاملگی خطری برای جنین ندارد و مصرف ستیریزین در دوران بارداری مانعی ندارد ولی توجه داشته باشید که در موقع تجویز پزشک ، حامله بودن خود را به پزشک اطلاع دهید و در صورت صلاح دید پزشک ، از این دارو در دوران بارداری استفاده نمایید.

ستیریزین از طریق شیر مادر وارد بدن شیر خوار خواهد شد و ممکن است برای نوزاد شما مضر باشد . از مصرف این دارو در دوران شیر دهی اکیدا خوداری کرده و فقط در صورت صلاح دید پزشک متخصص ، از داروی ستیریزین در دوران شیردهی استفاده نمایید.

 

تداخلات دارویی سیتریزین

قبل از تجویز سیتریزین توسط پزشک ، در صورتی که داروی دیگری مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید . سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی ، مسکن ، فشارخون ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب ، داروهای خواب آور و … تداخل داشته باشد .


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم