معرفی و بررسی خودروی ام جی ۳۵۰

  یکشنبه، 30 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی  ام جی ۳۵۰
MG 350 در بین مشتریان ایرانی به خودرویی نسبتا کم استهلاک با کیفیت و خوش استایل شهرت دارد. امکانات ایمنی، فرمان‌پذیری و توان فنی آن نیز سبب رضایت مالکان بوده است. اما از سوی دیگر واردات محدود این خودرو سبب شده تا بازار خریدوفروش آن به اندازه محصولاتی همچون سراتو سایپا پررونق نباشد و این نکته را می‌توان در دسته نقاط ضعف ام جی ۳۵۰ طبقه‌بندی کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، از میان خودروهای دو رگه طراحی شده توسط شرکت چینی SAIC و بخش مهندسی انگلیسی MG، مدل 350 یکی از شاخص ترین ها بود. این سدان نسبتا زیبا، ابتدا از 2011 به برخی بازارهای آسیایی عرضه شد و به غیر از کارخانه SAIC در استان نانجینگ چین، خط تولید دیگری در جهان نداشت. 350 از مدل 2013 به بازار کشورمان آمد و قرار بود فاصله میان خودروهای چینی و کره ای را پوشش دهد و حتی رقیبی برای سراتوهای سایپا و مگان های پارس خودرو باشد اما قیمت گذاری نامناسبش (ناشی از واردات بسیار اندک) باعث شد تا ایرانی ها دیگر رغبتی برای خریدن 350 نداشته باشند.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۳۵۰

طراحی داخلی ایستاده بر قله تعادل

با ورود به کابین ام جی ۳۵۰ همان حس خوشایندی را که در مشاهده طرح بدنه این خودرو در ذهنتان ایجاد شده، در فضای داخلی نیز خواهید یافت. وجهه داشبورد در قیاس با مدل های روز اندکی کلاسیک و قدیمی به نظر می رسد اما عیب و کاستی خاصی در آن مشاهده نمی شود. غربیلک فرمان نیز خوش فرم و با سایز مناسب طراحی شده که در کنار طرح ویژه و متمایز پنل کیلومتر شمار می تواند منظره نسبتا مهیج و قابل قبولی را مقابل راننده پدید بیاورد.

اکثر ادوات مورد نیاز به راحتی در دسترس راننده قرار می گیرند و صندلی ها نیز سعی در رعایت هرچه بیشتر اصول ارگونومیک در کاهش خستگی و کوفتگی بدن راننده طی مسافرت های طولانی دارند. صندلی های ردیف عقب با حداقل محدودیت پذیرای سرنشینان بزرگسال بوده و فضایی نسبتا راحت را در اختیار ایشان قرار می دهند. همچنین سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین و روکش صندلی ها خیلی فراتر از انتظار ظاهر نشده اما در همین حد نیز رضایت بخش و متناسب برآورد می شود. صندوق عقب ام جی ۳۵۰ از ظرفیت حجمی معادل ۴۵۸ لیتر برخوردار است و در نتیجه به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای مسافرتی خانواده ها خواهد بود.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی ۳۵۰

تجهیزات رفاه ایمنی ام جی ۳۵۰

ورای قیمت بالای اکثر خودروها در بازار منحصربه فرد فعلی ایران، باید ام جی ۳۵۰ را یک سدان کوچک اقتصادی دانست و در نتیجه این خودرو به هیچ عنوان نمی تواند سطح انتظارات اکثر مشتریان نسبت به امکانات و آپشن های خود را برآورده سازد. با وجود این امکانات پایه موجود در ام جی ۳۵۰ قطعا جوابگوی نیاز مشتریان در این رنج قیمت خواهد بود. مهم ترین امکانات و آپشن های ام جی ۳۵۰ در موارد زیر خلاصه می شود:

حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ABS و EBD ، ترمز کمکی، کنترل ترمزها در پیچ که منجر به تعادل مناسب این خودرو در عبور از مسیرهای منحنی شکل می شود، چراغ های مه شکن در هر دو سمت، فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه های کنترل، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، usb، شش کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش کشنده، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی، صندلی عقب تاشو دو تکه، آینه های بغل برقی با گرمکن و سانروف.

پیشرانه بی ادعا و کم استهلاک

ام جی ۳۵۰ از لحاظ فنی اصلا پرمدعا ظاهر نشده و همان تواضع موجود در طراحی ظاهری خود را به درون محفظه موتور نیز بسط داده است. در این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۳۴ نیوتن متر استفاده شده و یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک نیز به همراهی آن شتافته است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ام جی ۳۵۰ چندان مطلوب نیست و به حدود ۱۳ ثانیه می رسد.

حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این سدان دورگه چینی بریتانیایی نیز معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با توجه به آمار ارائه شده باید گفت که ام جی ۳۵۰ از لحاظ توان فنی حرف زیادی برای گفتن ندارد اما مشتریان عادی و خانواده ها می توانند از توان فنی متعادل این خودرو حداکثر لذت و استفاده را ببرند و کمبود قابل توجهی را در مصارف روزمره حس نکنند.

نقاط ضعف و قوت ام جی ۳۵۰

MG 350 در بین مشتریان ایرانی به خودرویی نسبتا کم استهلاک با کیفیت و خوش استایل شهرت دارد. امکانات ایمنی، فرمان پذیری و توان فنی آن نیز سبب رضایت مالکان بوده است. اما از سوی دیگر واردات محدود این خودرو سبب شده تا بازار خریدوفروش آن به اندازه محصولاتی همچون سراتو سایپا پررونق نباشد و این نکته را می توان در دسته نقاط ضعف ام جی ۳۵۰ طبقه بندی کرد.

بازار خرید و فروش ام جی ۳۵۰ در ایران

ام جی ۳۵۰ علی رغم تمام شایستگی ها و نقاط قوت فراوانی که دارد، از همان ابتدای واردات با قیمت نسبتا بالا به خریداران ارائه شد و در نتیجه مشتریان ایرانی تمایل چندانی برای تصاحب آن نشان ندادند. اگر قیمت گذاری مناسب تری برای آن صورت می پذیرفت حالا شاید ام جی ۳۵۰ یکی از سدان های خوش فروش بازار ایران لقب می گرفت. واردات و عرضه محدود این خودرو سبب شد تا در شرایط حاضر نمونه های دست دوم ام جی ۳۵۰ از بازار و رونق فروش پایین تر از رقبایی همچون سراتو و رنو مگان برخوردار باشد. با این وجود افرادی که به دنبال یک سدان کم استهلاک و نسبتا خوش قیمت دست دوم هستند و البته قصد فروش سریع اتومبیل خود را ندارند، می توانند MG 350 را در گزینه های اصلی خود به عنوان یک سدان کوچک خانوادگی جای دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان