معرفی و بررسی خودروی کیا پیکانتو S 2021

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی کیا پیکانتو S 2021
این نسل از پیکانتو برای کسانی که به دنبال یک خودروی ارزان و باکیفیت برای رانندگی‌های روزانه در اطراف شهر هستند، بسیار گزینه خوبی به نظر می‌رسد. شاید تصور کنید که سیستم‌های ایمنی آن مثل دیگر مدل‌های بازار پیشرفته نیست، اما باید بدانید هرآنچه را که برای حفاظت از سرنشیان به هنگام وقوع تصادف لازم است، در بر می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، خودرو شهری پیکانتو، طراحی تازه ای را برای همه ی مدل ها از جمله مدل های GT-Line و X-Line، آپشن های جدید سفارشی رنگ داخل کابین، دو پیشرانه جدید اسمارت استریم (Smartstream) و سیستم سرگرمی به روزرسانی شده و مجموعه ای از فناوری های ایمنی را برای مشتریان ارائه می دهد.

کیا پیکانتو فیس لیفت در قسمت جلو با ظاهر برجسته و به روزرسانی های قابل توجهی در بخش خارجی، مخصوصاً برای مدل های اسپرت GT-Line و مدل های X-Line الهام گرفته از خودروهای شاسی بلند همراه شده است. این مدل ها هم اکنون دارای جلوپنجره «تایگر نوز» با بافت ویژه کناری و ظاهر «open-link»، تریم کرومی پایین که تا چراغ های بازطراحی شده جلو امتداد می یابد، برجستگی های قرمز در مدل GT-Line و تریم مشکی در مدل X-Line و همچنین چراغ های روشنایی روز LED چهار لامپی یکپارچه شده با چراغ های جلو هستند.

تصویر
طراحی ظاهری کیا پیکانتو S 2021

تکنولوژی و سیستم های ایمنی

مدل فعلی این محصول از سال 2017 تاکنون در بازار حضور داشته است، در تست های ایمنی نمره 4 از 5 را دریافت کرد. لازم به ذکر است که حضور سیستم های ایمنی در خودروهای کوچک تر حیاتی تر از خودرهای بزرگ است. اگر مدل های دیگری که سال های پیش (به طور مثال سال 2013)، تست شده و نمره 5 گرفته بودند با معیارهای سال 2017 آزمایش می شدند، قطعا نمره پایین تری نسبت به نسل فعلی پیکانتو دریافت می کردند.

پکیج استانداردی که برای مدل پایه نسل جدید این محصول ارائه شده است، مواردی را مانند سیستم تصفیه هوا، قابلیت قفل کردن خودرو از راه دور، پنجره های برقی (بالا و پایین کردن شیشه تنها با یک لمس ساده)، آینه های برقی، دوربین پشت، سنسورهای پشتی، Apple CarPlay، Android Auto، بلوتوث، سیستم کروز کنترل و… شامل می شود.

از تکنولوژی های ایمنی این مدل، می توان به وجود شش ایربگ و ترمز اتوماتیک اضطراری سیستم شهری اشاره کرد. متاسفانه سیستم هایی مانند اخطار نقطه کور، هنوز برای این مدل در نظر گرفته نشده است.

مشخصات کیا پیکانتو S 2021

کیا پیکانتو S 2021، مجهز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و چهار سیلندر است که 83 اسب بخار نیرو تولید می کند. گشتاور این مدل فرز و چابک، معادل 122 نیوتون.متر است. موتور کوچک این ماشین کیا با یک جعبه سرعت پنج سرعته همراه می شود و از طریق آن، قدرت را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. فاصله کف این خودروی 1011 کیلوگرمی از زمین، 141 میلی متر است.

تصویر
طراحی ظاهری کیا پیکانتو S 2021

عملکرد کیا پیکانتو S 2021

عملکرد این خودرو در جاده قابل قبول و تا حدودی عالی بوده و رانندگی با آن هیجان انگیز است، حتی با اینکه از بیشتر خودروهای بازار کم سرعت تر محسوب می شود. سیستم تعلیق، ترمز ها و فرمان همگی در جای درست خود قرار داشته و همانطور عمل می کنند که انتظار دارید، دقیق و صحیح.

در طول مسیر، صدای بسیار کمی از موتور به گوش می رسد، با این حال اصلا آزارتان نمی دهد. سرعت با دنده پنج، به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. در جاده های صاف و خلوت، می توانید از دنده شش و سرعت گرفتن، حسابی لذت ببرید.

رانندگی با پیکانتو S 2020 لذت بخش و آسان است، خصوصا که از اعداد قید شده بر روی کاغذ سریع تر و چابک تر به نظر می رسد. اگر می خواهید سرعت را 100 کیلومتر بر ساعت برسانید، باید حدودا 11.5 ثانیه منتظر بمانید. این در تویوتا یاریس (Toyota Yaris)، رقیب سرسخت پیکانتو، کمتر است.

بر روی زمین خشک، تایرها عملکرد بسیار خوبی دارند، اما در روزهای برفی و بارانی، حسابی لیز می شوند. با این حال، جنس لاستیک استفاده شده در آن ها بسیار مرغوب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (220 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (39 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند