معرفی و بررسی خودروی پژو ۴۰۷

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی پژو ۴۰۷
پژو ۴۰۷ با تمام شایستگی‌هایی که داشت به دلیل عرضه نامناسب و محدود به کشورمان نتوانست آن‌طور که باید و شاید مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گیرد. همچنین قیمت بالایی که شرکت ایران خودرو برای این محصول خود در نظر گرفته بود نیز در ناکامی آن تاثیر بسزایی داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پژو 407 یک سدان خانوادگی فرانسوی است که در سال 2003 و به عنوان جانشینی برای پژو 406 معرفی شد. 407 تا سال 2010 بر روی خط تولید پژو قرار داشت و در سال 2008 هم وارد بازار ایران شد. اما به دلیل استقبال کم در ایران و پایان تولید در کشور فرانسه، ایران خودرو هم که متولی عرضه آن بود، پژو 407 را از سبد محصولات خود حذف کرد.

پژو 407 در بازارهای جهانی در نسخه های سدان، کوپه و استیشن واگن به تولید می رسید که در این بین تنها مدل سدان وارد کشورمان شد. پژو 407 با استقبال ضعیفی از سوی خریداران ایرانی روبه رو شد و به سرنوشتی مشابه سیتروئن C5 دچار گشت.

پژو 407 در حال حاضر تنها در نسخه های دست دوم به فروش می رسد.

طراحی ظاهری پژو ۴۰۷

در همان نگاه اول به بدنه پژو ۴۰۷ و به ویژه نمای روبروی این سدان فرانسوی، خیلی زود متوجه تعلق آن به کمپانی پژو خواهید شد. خصوصا نوع طراحی چراغ های کشیده و بزرگ جلو و حالت خندان دریچه تهویه بزرگ تعبیه شده در وسط سپر شباهت زیادی با دیگر محصول معروف پژو در ایران یعنی ۲۰۶ دارد. لوگوی بزرگ شیر ایستاده در فضای مابین چراغ های جلو تاکید دیگری بر تعلق این محصول به کمپانی فرانسوی پژو است و به طور کل شاهد طرح نسبتا جالب و خنده رو در قسمت چهره پژو ۴۰۷ هستیم.

تصویر
طراحی ظاهری پژو ۴۰۷

در نمای جانبی نیز با حالت آشنای فریم پنجره ها به ویژه در قسمت شیب شیشه جلو و سبک طراحی ستون c مواجه می شویم که یادآور نمای بغل پژو ۲۰۶ خواهد بود. با وجود آنکه یک خط شانه ای در قسمت زیرین فریم پنجره ها، انتهای چراغ های جلو و عقب را به یکدیگر متصل کرده و یک خط دیگر نیز از وسط سپر جلو تا انتهای سپر عقب در بخش تحتانی بدنه کشیده شده است، اما نمای جانبی پژو ۴۰۷ همچون برخی خودروهای جدید حالتی عضلانی و خوش تراش به خود نگرفته است. با وجود این از سادگی نمای کناری 407 با اعمال این تغییرات تا حدودی کاسته شده است. در بخش عقب پژو ۴۰۷ شاهد طول کوتاه درب صندوق و چراغ های یک تکه با فرمی نسبتا ساده و بزرگ در دو طرف آن هستیم که حالتی شبیه به سدان های فست بک را برای این محصول فرانسوی رقم زده است. فرم ساده سپر نیز از هماهنگی کامل با سایر المان های بدنه بهره می برد. به طور کل سبک طراحی ظاهری پژو ۴۰۷ تا تقریبا جذاب از آب درآمده و توانسته است نیازهای بصری مشتریان را تا حد امکان برآورده سازد.

طراحی داخلی پژو ۴۰۷

پس از ورود به فضای داخل پژو ۴۰۷ یک داشبورد نسبتا حجیم را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد که طراحی آن خیلی مدرن به نظر نرسیده و به خصوص کنسول میانی با آن دریچه های تهویه مستطیلی شکل، جلوه جذابی را در برای شما پدید نخواهد آورد. همچنین انواع و اقسام دکمه های تعبیه شده روی کنسول میانی حضور دارند که احتمالا کار با آنها حین رانندگی می تواند برای برخی افراد اندکی گیج کننده باشد.

تصویر
طراحی داخلی پژو ۴۰۷

البته سادگی موجود در داشبورد تا حدی دلنشین و خوشایند احساس می شود و نمی توان انتقادات گسترده را به سوی آن روانه ساخت. همچنین طرح غربیلک فرمان سه شاخه این محصول هم شبیه پژو ۲۰۶ بوده و چندان مدرن به نظر نمی رسد؛ وضعیت مشابهی نیز بر پنل کیلومتر بار پشت فرمان با نشانگرهای آنالوگ و یک صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری حاکم شده است. متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین از لحاظ کیفی وضعیت نسبتا مناسبی داشته و قابل قبول به نظر می رسد. هم چنین کابین پژو ۴۰۷ فضای تقریبا جادار و کافی را برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت فراهم آورده است و می تواند محیطی لذت بخش و نسبتا وسیع را در اختیار کاربران خود قرار دهد. حجم صندوق عقب پژو ۴۰۷ برابر با ۴۰۷ لیتر بوده که در این کلاس چندان بزرگ محسوب نمی شود. با این حال می توان لوازم یک مسافرت چهار نفره را با حداقل محدودیت درون آن جای داد.

به طور کل طراحی داخلی پژو ۴۰۷ جلوه مدرن و جذابی ندارد اما کابین جادار و متریال مناسب این محصول می تواند رضایت خاطر مشتریان را تا حد مناسبی برآورده سازد.

آپشن ها و امکانات پژو 407

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی موجود در پژو ۴۰۷ می توان به مواردی همچون: ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، سامانه های کنترل پایداری و کشش، شش عدد کیسه هوا، رادیو دیجیتال با کنترل پشت فرمان، چراغ های اتوماتیک، حسگر باران، مه شکن های جلو و عقب، سامانه شستشوی چراغ ها، آینه وسط الکتروکرومیک، کنسول صندلی عقب، حسگر پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب، آینه های تاشونده برقی جانبی، پرده شیشه عقب و سانروف اشاره کرد.

مشخصات فنی پژو 407

این سدان خوش هیبت فرانسوی از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲۰۰۰ سی سی نیرو دریافت می کند. بیشینه قدرت حاصل از پیشرانه مذکور برابر با ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و نهایت گشتاور آن نیز به رقم ۲۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه خواهد رسید. یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار نیز با پیشرانه همراه شده تا این نیرو را به سوی چرخ های جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد پژو ۴۰۷ برابر با ۱۰.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. همچنین میانگین مصرف سوخت این سدان ۱۴۴۶ کیلوگرمی نیز حدود ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

مزایا و معایب peugeot 407

از جمله مهمترین مزیت های پژو ۴۰۷ می توان به مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار، امکانات رفاهی مطلوب، ایمنی بالا، عملکرد فنی قابل قبول اشاره کرد. از سوی دیگر محدودیت واردات این محصول سبب شده تا خدمات پس از فروش آن در بازار ایران چندان گسترده نبوده و لوازم یدکی آن نسبتا کمیاب و گران قیمت باشد که این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای مالکان آن در پی داشته باشد.

وضعیت فروش پژو ۴۰۷ در ایران

پژو ۴۰۷ با تمام شایستگی هایی که داشت به دلیل عرضه نامناسب و محدود به کشورمان نتوانست آن طور که باید و شاید مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گیرد. همچنین قیمت بالایی که شرکت ایران خودرو برای این محصول خود در نظر گرفته بود نیز در ناکامی آن تاثیر بسزایی داشت. بنابراین باید بدانید که وضعیت فروش پژو ۴۰۷ در بازار ایران چندان مطلوب نبوده و معاملات آن با رونق مناسب همراه نیست. در نتیجه مالکان پژو ۴۰۷ برای فروش اتومبیل خود باید مدتی در انتظار از راه رسیدن مشتری مناسب بمانند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان