معرفی و بررسی خودروی رنو کپچر

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو کپچر
تلاش کمپانی رنو برای هرچه بالاتر بردن سطح ایمنی محصولاتش قابل تقدیر است. کپچر در تست‌های موسسه Euro NCAP  در سال 2013  موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،استقبال جهانی مشتریان از خودروهای کراس اور باعث شده که هاچ بک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراس اور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی بیاید. واردات این مدل از سال 2016 توسط ایران خودرو آغاز شد و در سری نخست با استقبال چشمگیر مشتریان همراه بود اما به تدریج و با ورود رقبای جدیدی نظیر تیوولی و 2008، تب خرید کپچر در بازار فروش، اندکی افت کرد ولی همچنان این فرانسوی ارزش خرید بالایی دارد. سری دوم کپچر در مدل 2017 به ایران آمد که برخلاف مدل 2016 آن، دارای روکش چرمی، گرمکن صندلی های جلو، شیشه دودی عقب و کنسول میانی صندلی های جلوست.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

نگاهی به طراحی ظاهری رنو کپچر

در آشنایی با مشخصات رنو کپچر باید بدانید که رنو برای طراحی کراس اور چند منظوره خود (MPV)، از ظاهر نسل چهار رنو کلیو و نیسان جوک بهره گرفته است. خودرویی غیر تهاجمی که با هدف جذب بیشتر جوانان، ” اسپرت و مفهومی ” بوده و با رنگ بندی دوگانه برای خریدارانی که بدنبال متفاوت بودن و جلب توجه هستند می تواند بهترین گزینه باشد. نکته جالب توجه اینجاست که نیمی از اعضای گروه طراحی رنو کپچر را بانوان تشکیل می دهند تا با سلیقه ی این قشر از بازار نیز هم خوانی داشته باشد. گویا رنو برای هر خودروی که طراحی می کند فکر همه چیزش را می کند!

در سال 2017 تغییراتی بر روی کراس اور چابک رنو صورت گرفت تا با ظاهری متفاوت تر از قبل بتواند فروش بهتری را تجربه کند. تغییراتی همچون نصب یک نوار کرومی در حواشی جلوپنجره، چراغ های جدید LED، سفارشی سازی ترکیب رنگ بندی برای بدنه، سقف شیشه ای پانوراما، و ایجاد چراغ های نواری C شکل در اطراف مه شکن خودرو صورت گرفته است.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کپچر

طراحی داخلی رنو کپچر

کابین رنو کپچر در عین سادگی، زیباست و به شما حس آرامش را منتقل می کند. هرچند جنس متریال به کار رفته در داشبورد و قطعات آن چندان با کیفیت نیست و توقع خریداران از رنو بیشتر بود اما با داشتن دیگر ویژگی های مثبت آن می توان از آن چشم پوشی کرد. فضای داخلی خودرو به اندازه کافی بزرگ است و بخاطر ارتفاع مناسب بین سر سرنشینان و سقف خودرو مشکل کمبود فضا رخ نمی دهد.

یکی دیگر از بهترین مواردی که در آشنایی رنو کپچر باید به آن پرداخت عایق بندی فوق العاده آن است که ورود صدا به داخل کابین تا حد بسیار زیادی کم شده است و این ویژگی در مقایسه با رقبایش برای کپچر یک امتیاز مثبت محسوب می شود. دوطبقه بودن صندوق عقب و قابلیت حجمی معادل 445 لیتر و حتی رسیدن به حجم 1235 لیتر با خواباندن صندلی های عقب نیز از مواردی است که باید به آن اشاره کرد!

تصویر
طراحی داخلی رنو کپچر

مشخصات فنی رنو کپچر : چابک تر از همیشه

پیشرانه کپچر در مدل های مختلفی از دیزلی و بنزینی ارائه می شود، موتوری کم حجم اما پرقدرت و کم مصرف ! با دارا بودن موتوری چابک به حجم 1200 سی سی که به توربور شارژر مجهز است در 4900 دور دقیقه قدرتی معادل 120 اسب بخارتولید می کند. حداکثر گشتاور آن190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه است. کپچر برای رسیدن به شتاب 100 به 10.9 ثانیه زمان احتیاج دارد. خودرو به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته و محور محرکه دیفرانسیل جلو مجهز است. در جدول زیر مشخصات فنی بصورت کامل ارائه شده است:

مدل خودرو

رنو کپچر

کلاس

شاسی بلند کوچک

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

محور متحرک

دیفرانسیل جلو /(fwD)

تعداد و آرایش سیلندر

4خطی/ سوپاپ

حجم موتور

1197 توربو شارژر

حجم قدرت

4900/ 120

حداکثر گشتاور

2000/190

حداکثر سرعت

192 کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا 100 کیلومتر

10.9 ثانیه

طول/ عرض/ ارتفاع

4122/1778/1566
وزن خالص (کیلوگرم) 1180 کیلومتر

فاصله بین دو محور

2606 میلیمتر

استاندارد آلایندگی

یورو5

مصرف سوخت ترکیبی

5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم مخزن سوخت

45 لیتر
میزان تولید co2 125 گرم در هر کیلومتر

ایمنی رنو کپچر

برای آشنایی با رنو کپچر باید بدانیم این خودرو در ایمنی هیچ کم ندارد. تلاش کمپانی رنو برای هرچه بالاتر بردن سطح ایمنی محصولاتش قابل تقدیر است. کپچر در تست های موسسه Euro NCAP در سال 2013 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد.

امکانات و تجهیزات رنو کپچر

تجهیزات مشخصات

سیستم های ترمز و پایداری

سیستم ترمز ضد قفل ABS- سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD – سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP – سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA – سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS

سیستم های فرمان و هدایت

فرمان برقی تلسکوپی با روکش چرم – دکمه های کاربردی بر روی فرمان

سیستم امنیتی

قفل مرکزی – ایموبلیزر- باز و بسته شدن در با ریموت

کیسه هوا

راننده – سرنشین جلو و جانبی

سیستم صوتی تصویری

سیستم صوتی با 6 بلندگو – مانیتور 5 اینچی- USB-Bluetooth

سیستم روشنایی

مه شکن جلو /Day light

سیستم صتدلی

تنظیم ارتفاع صندلی راننده – پشت سری های فعال

سایر تجهیزات

چراغ های LED روز روشن – آینه های جانبی برقی و تاشونده و مجهز به گرم کن عقب – کارت قفل و استارت هوشمند رنو – نمایشگر فشار باد TPMS ( سنسور و چراغ هشدار کم بودن باد لاستیک) – بدنه دو رنگ – گرم کن صندلی های جلو – سیستم های تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو – سیستم مصرف بهینه موتور (ECO- MODE) – دکمه بخار گیر- سنسور اتواتیک نور چراغ ها – کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه عقب تیره – دوربین دید عقب- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه- رینگ آلومینیوم 17 اینچ – تو دوزی چرم – سیستم محدود کننده سرعت – غربیلک فرمان چرخی – کروز کنترل – 3 عدد پشت سری قابل تنظیم- سنسور باران – iSOFix – دریچه ورودی هوای رادیاتور اتوماتیک – روکش چرمی

تحلیل رانندگی بهترین جا برای معرفی کپچر

راحتی و آرامش با رنو کپچر در سرعت های پایین به راحتی احساس می شود. تصور کنید در جاده ای با کپچر همرا شده اید و از وضعیت سیستم تعلیق خودرو و موتوری آن اطلاع ندارید. بعد از رسیدن به سرعت های بالا متوجه خواهید شد که عملکرد سیستم تعلیق آن در حد انتظار شما نیست، اما در سرعت های پایین حتی اگر با ناهمواری ها مواجه شدید می توانید روی آن حساب باز کنید. در دور موتور پایین نیز صدا به داخل کابین نفوذ پیدا نمی کند و آرامش سرنشینان بهم نمی خورد.

هندلینگ رنو کپچر انتظارات شما را برآورده می سازد و در پیچ جاده می توانید از فرمان پذیری آن اطمینان خاطر داشته باشید.در کل بخاطر اینکه کپچر بر طبق پلت فرم کلیو طراحی شده می توانید رانندگی راحت و لذت بخشی با آن داشته باشید

رقبای رنو کپچر

در بازار خودروی ایران برای رنو کپچر رقبای زیادی قدرت نمایی می کنند. اگر این رقبا را به دو دسته چینی و غیر چینی تقسیم بندی کنیم، در بخش خودروهای چینی می توان دانگ فنگ، چانگان سی اس 35، جکS7 ، هایما اس 7 و… را نام برد و در بخش غیر چینی خودروهایی همچون سانگ یانگ تیولی، نیسان جوک، پژو 2008 و …. پا به پای کپچر در بازار برای برتری یافتن و گرفتن بخش بیشتری از بازار تلاش می کنند.

افتخارات رنو کپچر : برتری برای همیشه

  • بهترین خودرو در نمایشگاه سئول
  • فروش 1000 دستگاه خودرو به مدت 7 دقیقه در کره جنوبی
  • کسب رتبه اول اس یو وی در سال 2015 فرانسه
  • کسب رتبه سوم اس یو وی در سال 2014 اروپا
  • فروش 255000 دستگاه درمدت 20 ماه در اروپا

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
معرفی قهوه اتیوپی و دلایل محبوبیت آن شستشوی فرش با موادا نانو در قالیشویی چگونه است؟ تاثیر اینترنت اشیاء بر نگهداری و بهره‌وری آسانسورها دختری که در صف استقبال از رئیس جمهور شهید در فرودگاه بیرجند ایستاده کیست؟+ویدیو آموزش صفر تا صد سئو رایگان + [ویدئو دوره] استوری غم انگیز نجم الدین شریعتی برای رئیس جمهور/ جسمم را به خاک روحم را.......+ عکس مدارک بین المللی تحلیل کسب و کار نهایت تواضع و مردمی بودن یک رئیس جمهور در این عکس خلاصه می شود خانه پدری شهید آیت الله آل‌هاشم +ویدئو/تبریز انسان بزرگی را از دست داد... صحبت های دلنشین یار 30 ساله آیت الله آل هاشم در حاشیه مراسم تشییع: شهادت زیبنده وجود ایشون بود+فیلم پیدا شدن دختر ربوده شده ارومیه ای بعد از 36 سال/ لحظه در آغوش کشیدن مادر توسط دخترش+ویدیو روایت قابل تامل سید ابراهیم رئیسی از اوقات فراغتش در زندگی+ویدیو مادرانه های جورجینا همسر رونالدو برای فرزندش/ از بازی کردن تا آشپزی +عکس هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین 2 قاب متفاوت از آخرین سفرهای رئیسی به بیرجند قابی تلخ از فرزند شهید رئیسی تا فرزندان شهید مالک رحمتی+عکس/یادگارهایی از شهدای خدمت... حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید صحبت های دلخراش پدر شهید آل هاشم: الهی هیچکس داغ جوان نبیند مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر» صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!» سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهور شهید خواندند+ویدیو برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند جزئیات جدید از لحظات ابتدایی سانحه بالگرد/تلفن کدام همراهان رئیسی زنگ می‌خورد؟ /بذرپاش: برای شناسایی مکان دقیق با موبایل حداقل 3 بی‌تی‌اس نیاز است شهادت رییس‌جمهوری روح اخلاقی و معنوی را به جامعه برگرداند+ویدئو انتشار برای اولین بار؛ حضور سیدابراهیم رئیسی در بین رزمندگان حزب‌الله لبنان+عکس عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! لباس خادمی شهید حسین امیرعبداللهیان+عکس لحظاتی احساسی از صحبت‌های رهبر انقلاب با خانواده شهید رئیسی + فیلم استوری غم انگیز یک بانوی شطرنج باز برای شهادت رئیس جمهور/ شما مرحم زخم های ورزش بودید+عکس مردم داری و خوش اخلاقی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی/ از دست دادن با مرد پاکبان تا روبوسی با مردم عادی +فیلم تصویر حکم خادمی شهید امیر عبداللهیان+عکس از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 تصاویر دیده نشده از حضور شهید ابراهیم رئیسی در چایخانه حرم امام رضا(ع)+ویدئو تصویری پربازدید از سنگ قبر پدر ابراهیم رئیسی+ویدئو واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! شاید باور نکنید اما اینجا خانه مادری رئیس‌جمهور شهید است+ویدئو/فقط بیتابی مادرش که می گوید بیا ابراهیم‌‌‌... تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
تیتر امروز   
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین
حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید
مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر»
صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!»
برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند
از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403