معرفی و بررسی خودروی رنو کولئوس

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی رنو کولئوس
هر کدام از آپشن ‌های رنو کولئوس به تنهایی جذاب هستند و می‌توانند بازگوکننده یک عملکرد خاص باشند. بخشی از این آپشن‌ها به مسائل ایمنی خودرو مربوط هستند، بخشی به امکانات رفاهی و راحتی سرنشینان، و برخی دیگر نیز جهت ایجاد سرگرمی و لذت بیشتر در هنگام رانندگی تعبیه شده‌اند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنو کولیوس یک شاسی بلند سایز متوسط فرانسوی است که در حال حاضر در نسل دوم به تولید می رسد. این نسل از کولئوس در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد.

کولئوس با کیفیت بالای خود توانست به پرفروش ترین خودرو وارداتی تبدیل شود. به این ترتیب رنو کولیوس حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید گفت این موفقیت بی دلیل نیست. طراحی ظاهری جذاب، سواری باکیفیت و آپشن های فراوان از دلایل موفقیت کولیوس هستند به علاوه اینکه بازار خرید و فروش آن مناسب است.

کولیوس در حال حاضر رقبایی چون فولکس واگن تیگوان، تویوتا راوفور، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را در مقابل دارد ولی باتوجه به قیمت و سایر موارد، یکی از باارزش ترین ها در کلاس خود محسوب می شود.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کولئوس

با آپشن های رنو کولئوس آشنا شوید

در زیر یک به یک به آپشن های رنو کولئوس مدل 2018 اشاره می کنیم:

کنترل ایستایی در سربالایی (Hill Start Assist Control)

در حال رانندگی در سربالایی به تقاطع می رسید و پشت چراغ قرمز متوقف می شوید. در این بین چندین خودرو در جلو و در پشت ماشین شما هستند. با سبز شدن چراغ، ترمز را رها می کنید.اگر خودروی شما گیربکس دستی دارد، مجبور هستید با پای چپ خود را روی کلاچ قرار داده و پای راست خود را روی پدال گاز بفشارید تا خودرو در سربالایی سریعاً شتاب گرفته و حرکت کند. اگر به موقع، پدال گاز را نفشارید! ماشین به عقب می رود و احتمال دارد به خودروی پشتی خود برخورد کنید. کنترل ایستایی در سربالایی از این کار خودداری می کند. یعنی اگر پای تان روی کلاچ باشد، ولی حتی پدال گاز را نیز فشار ندهید، خودرو به عقب حرکت نخواهد کرد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو کولئوس

حالت رانندگی اِکو (Eco Mode)

تقاضا برای بهبود راندمان خودرو و صرفه جویی در مصرف سوخت منجر به تعبیه یکی دیگر از آپشن های رنو کولئوس به نام حالت رانندگی اِکو شده است. اصطلاح «حالت اِکو» درواقع مخفف حالت اقتصادی موجود در خودرو است. عملکرد آن با دکمه سمت چپ فرمان و تغییر ویژگی های خاص خودرو به صورت مکانیکی انجام می گیرد. این ویژگی برای مصرف اقتصادی سوخت تعبیه شده است. از نظر فنی، حالت Eco با کاهش پاسخ دریچه گاز به نفع مصرف سوخت، عملکرد گیربکس و موتور را مهار می کند، در نتیجه شتاب خودرو پاسخگوتر شده و منجر به مصرف سوخت کمتری می شود.

حسگر باران (Rain Sensor)

در حالی که رانندگی می کنید نه تنها برای امنیت خود بلکه برای امنیت سایر افراد یا وسایل نقلیه اطراف خود، بسیار مهم است که شیشه جلو اتومبیل شما تمیز باشد. هنگام باران میزان سطح دید تا حد زیادی کاهش می یابد. برای تمیز کردن شیشه جلو، باید برف پاک کن ها فوراً روشن شوند. در این بین، سنسور باران، برف پاک کن ها را به طورخودکار روشن کرده و با ردیابی میزان شدت باران و آب روی شیشه، سرعت برف پاکن ها را تنظیم می کند. سنسور باران، به راننده کمک می کند تا بدون دخالت دست برای تغییر در سرعت برف پاکن ها، تمرکز خود را بر روی کنترل خودرو معطوف کند.

تصویر
طراحی داخلی رنو کولئوس

سیستم کنترل کشش (Traction Control)

زمانی که اصطکاک کافی بین لاستیک ها و جاده برقرار نشود، سیستم کنترل کشش وارد عمل می شود. نحوه انجام این کار به این صورت است که ابتدا کامپیوتر داخل اتومبیل قدرت موتور را کمی کاهش می دهد، این تقریباً شبیه زمانی است که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی دارد، سپس سیستم کنترل الکترونیکی برای جلوگیری از چرخش تایرها اقدام می کند. سیستم کنترل کشش می تواند حتی از بهترین رانندگان نیز سریع تر واکنش نشان دهد. این سیستم در زمان رانندگی در جاده برفی، لغزنده و موقع شتاب گرفتن خودرو فعال می شود.

سیستم رادار نقطه کور (Blind Spot information System)

یکی از بهترین آپشن های رنو کولئوس، سیستم رادار نقطه کور (BLIS) است. این سیستم دارای سنسورهایی است که باعث می شوند اگر شما نتوانید وسیله نقلیه ای را در یک نقطه کور بیینید، هشدار لازم را از طریق یک چراغ نارنجی روی آینه بغل خودرو ارسال کند. دو رادار BLIS در گوشه های سپر عقب نصب شده اند تا بتواند به طورجداگانه، نسبت به هر طرف خودرو نظارت کامل داشته باشد. این سیستم با حداقل سرعت 10 کیلومتربرساعت فعال می شود، بنابراین در ترافیک شلوغ شهری نیز کاربردی است.

چراغ مه شکن (Fog Lights)

رنو کولئوس دارای چراغ های مه شکن جلو و عقب است. این چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام محدودیت در دید، به ویژه توسط مه و سایر شرایط مانند برف یا باران شدید، مورد استفاده قرار گیرند. این چراغ ها برای افزایش دید راننده در شب و در شرایط بحرانی تعبیه شده اند، وگرنه در حالت عادی (آب و هوای صاف) نیازی به روشن کردن آنها نیست. از چراغ های مه شکن فقط باید در مواقعی مورد استفاده قرار گیرند که چراغ های اصلی خودرو شما، دید کافی نداشته باشند. همچنین این چراغ ها، نور گسترده ای را تولید می کنند که دارای برد کوتاه در حدود 25 متر است.

سیستم خودکار ناوبری (Automotive Navigation System)

سیستم ناوبری که از آپشن های رنو کولئوس است، پردازنده مدرن یک سیستم پیچیده است که وظفه مسیریابی را برعهده دارد. سیستم ناوبری در این خودرو دارای جستجوی آنلاین و آفلاین، نقشه های HD 3D، کمک صوتی و اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی است.

ناوبری اتومبیل مبتنی بر مسیریابی بهینه است، به معنای چگونگی انتخاب مسیری است که به بهترین نحو معیارهایی مانند کوتاه ترین، ارزان ترین و سریع ترین فاصله بین دو نقطه (از مبدأ تا مقصد) را شناسایی می کند. این سیستم از یک دستگاه پیمایش ماهواره ای (GPS) برای به دست آوردن داده های موقعیت خودرو در تقشه استفاده می کند.

ایزوفیکس (Isofix)

ایزوفیکس یک سیستم امنیتی صندلی ماشین برای کودکان است که از نقاط لنگر فلزی ساخته شده در داخل شاسی خودرو استفاده می کند. این سیستم از دو میله فلزی کوچک در پشت صندلی ماشین ساخته شده است. اگر دست خود را در شکاف بین قسمت بالشتک صندلی عقب و قسمت پشتی صندلی قرار دهید، می توانید اتصالات ایزوفیکس را پیدا کنید. در رنو کولئوس، اتصالات ایزوفیکس بخشی از خود صندلی هستند که از جلو آمدن آن در هنگام تصادف جلوگیری می کند. بدین معنا که در صورت بروز حادثه، صندلی حرکت نمی کند، به طوری که اتصلات می توانند سطح انرژی ناشی از برخورد خودرو را کاهش دهند.

سقف پاناروما (Panoramic Sunroofs)

با لمس یک دکمه می توان از یکی دیگر از آپشن های رنو کولئوس لذت نهایی را برد. سقف پانوراما بسیار شبیه به سانروف معمولی است، اما از قسمت جلو تا انتهای سقف کشیده شده است، بنابراین منظره ای عالی از فضای بیرون را برای کلیه سرنشینان فراهم می کند. سقف پانوراما باعث می شود آفتاب به داخل کابین وارد شود که این به نوبه خود به بهبود خلق و خوی و شادتر شدن سرنشینان کمک می کند. همچنین استفاده از سقف پانوراما به جای شیشه های خودرو، صدای باد کمتری را در داخل کابین ایجاد می کند و برای تهویه مطبوع نیز مقرون به صرفه تر است.

کنترل کروز (Cruise control)

وظیفه اصلی کنترل کروز حفظ سرعت مورد نظر راننده است، به طوری که نیاز به نگه داشتن مداوم پا بر روی پدال گاز را به کلی برطرف می کند. رنو کولئوس به یک ماژول کنترل الکترونیکی مجهز است که بر سرعت خودرو نظارت دارد. به جای فشار دادن پدال، کنترل کروز دریچه گاز را با استفاده از یک کابل متصل به یک محرک، درگیر می کند. دریچه گاز، قدرت و سرعت موتور را با محدود کردن میزان ورود هوا (کنترل موتور احتراق داخلی) کنترل می کند. کروز کنترل همچنین با شروع کنترل های اصلاحی در سیستم ترمز، مقدار سرعت خودرو را نسبت به ترافیک و مقدار فاصله با ماشین جلویی تنظیم می کند.

اتو پارک (Assist Park)

اتو پارک یکی دیگر از آپشن های رنو کولئوس است که از فنآوری رادار، دوربین ها و سنسورها استفاده می کند. این قابلیت به راننده اجازه می دهد که بتواند در بهترین حالت ممکن، خودرو را پارک کند. هنگامی که در نزدیکی پارکینگ متوقف می شوید، سنسورها شروع به کار کرده و تعیین می کنند که آیا فضای پارک در اندازه معقول است یا خیر و ماشین به چه میزان توانایی مانور دارد. در صورت مناسب بودن محل پارکینگ، سیستم به راننده پیام تأیید را ارسال می کند، سپس سیستم کنترل فرمان را در اختیار می گیرد. در این مرحله، تنها کاری که راننده باید انجام دهد، کنترل پدال گاز و ترمز برای حرکت خودرو است.

سیستم تهویه مطبوع دوگانه (Dual Zone Climate Control)

در اصل، کنترل اتوماتیک آب وهوای دو منطقه ای اجازه می دهد تا دو بخش جداگانه از وسیله نقلیه به طور خودکار در یک دمای مشخص خنک یا گرم شوند. این سیستم، محل استقرار راننده و شاگرد را پوشش می دهد و به روش بسیار ساده ای کار می کند. راننده و مسافر ابتدا درجه دمای مشخصی را برای حفظ هوای منطقه خود تعیین می کنند. هر بار که اتومبیل روشن می شود، کامپیوتر خودرو بلافاصله شروع به گرم کردن یا خنک کردن ناحیه مورد نظر (راننده و شاگرد) می کند. این امر به سرنشینان جلو این امکان را می دهد تا هر طور که مایل هستند، دمای منطقه خود را تنظیم کنند.

دیگر آپشن های رنو کولئوس به شرح زیر هستند:

  • کنترل پایداری
  • ترمز ضدقفل
  • مجموع شش ایربگ
  • کول باکس
  • صندوق برقی با جک
  • آینه عقب الکتروکرومیک
  • آینه جانبی تاشو برقی
  • آینه جانبی با گرمکن
  • صندلی های چرمی
  • 13 اسپیکر، سیستم پخش BOSE، تشخیص صدا
  • مانیتور لمسی 7.8 اینچ
  • کنسول مرکزی متحرک
  • چراغ های مه شکن جلو با قابلیت چرخش در پیچ جاده
  • سیستم نمایشگر باد تایرها
  • قفل مرکزی
  • کمک ترمز اضطراری (ABS)

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (212 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند