دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی تانک ۵۰۰ گریت وال 

یکشنبه، 04 مهر 1400
جدیدترین محصول خودروسازی تانک، زیرمجموعه‌ی هاوال، یک شاسی‌بلند پهن‌پیکر با ابعاد مشابه تویوتا لندکروزر است.در این مطلب با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

شرکت گریت وال برنامه های زیادی برای برند تازه تأسیس تانک دارد و به سرعت در حال گسترش سبد محصولات آن است به گونه ای که در نمایشگاه خودروی چنگدوی امسال نه یک مدل بلکه دو محصول جدید بنام های تانک ۴۰۰ و تانک ۵۰۰ را معرفی کرده است. تانک ۵۰۰ همان مدلی است که تا پیش ازاین با نام تانک ۶۰۰ شناخته می شد و چندی پیش تصاویر رسمی آن منتشر شد اما حالا هم زمان با اولین نمایش رسمی این مدل در چنگدو، گریت وال از تغییر نام آن هم خبر داده است.

تانک ۵۰۰ سبک جدید طراحی های این کمپانی را دارد و برای رقابت با دیگر شاسی بلندهای بزرگ بازار چین عرضه خواهد شد.در واقع، تانک نشان جدید گریت وال است که به صورت تخصصی برای تولید شاسی بلندهای بزرگ در نظر گرفته شده است. پیش تر معرفی تانک ۷۰۰ را در اسب بخار خوانده ایم؛ این خودرو در نمایشگاه شانگهای معرفی شده بود و حالا گریت وال در نمایشگاه چِنگدو از تانک ۵۰۰ پرده برداشته است که این خودرو یک شاسی بلند آفرودی و لوکس محسوب می شود. نشان تانک یک نشان کاملاً مستقل است و خط کاری متفاوتی با هاوال و WEY دارد، اما اشتراک در سیستم های پیشرانه و پلتفرم خودروهای این سه نشان دیده می شود.

مشخصات فنی تانک ۵۰۰

تانک ۵۰۰ به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ V6 مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۳۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود و در سیستم انتقال قدرت این خودرو قفل دیفرانسیل جلو، وسط و عقب را داریم تا پیمایش مسیرهای سخت با تانک ۵۰۰ آسان باشد. همان طور که گفته شد، با یک شاسی بلند بزرگ و فول سایز طرف هستیم که ۴۸۷۸ میلی متر طول دارد که البته در مقایسه با جیپ گرندچروکی لانگ (با طول ۵۲۰۴ میلی متر) کوتاه تر است.

مشخصات کلی تانک ۵۰۰

نوع موتور خورجینی V بنزینی
حجم موتور ۳ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۶ / ۲۴
تنفس موتور توربوشارژ
حداکثر قدرت ۳۴۹ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب —-
حداکثر سرعت —-
مصرف سوخت —-
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه شاسی بلند
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی مستقل
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی خنک شونده

ابعاد و ظرفیت های تانک ۵۰۰

طول ۵۰۷۰ میلیمتر
عرض ۱۹۳۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۹۰۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۸۵۰ میلیمتر
وزن خالص —-
تعداد سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب —-
حجم مخزن سوخت —-
قطر رینگ —-
چرخ جلو و عقب —-

* هنوز مشخصات فنی و ابعاد و ظرفیت های تانک ۵۰۰ به طور کامل منتشر نشده است.

طراحی ظاهری تانک ۵۰۰ چینی

شباهت ظاهری تانک ۵۰۰ به تویوتا لندکروز سری ۳۰۰ انکارناپذیر است. جلوپنجره، چراغ ها و حتی سپر جلو شباهت های زیادی به همتای ژاپنی دارند. هر چند نشان T بزرگ روی جلوپنجره با طرح ظاهری خودرو هماهنگ نیست و توی ذوق می زند.تفاوت ظاهری بین تانک و لندکروز در نمای ظاهری خود را نشان می دهد. گلگیرهای شاسی بلند ژاپنی حالتی مربعی دارد اما چرخ های ماشین چینی درون قابی دایره ای شکل جا گرفته اند.عقب خودرو طراحی کاملا ساده ای دارد. چراغ های ساده عقب در کنار در مستطیلی بزرگ قرار گرفته و اسپویلری بالای در عقب نصب شده است. اما قرار دادن لاستیک زاپاس روی در، جالب به نظر نمی رسد.

طراحی داخلی تانک ۵۰۰ گریت وال

با باز کردن درها، شاهد کابین لوکس و دیجیتال تانک ۵۰۰ هستیم. یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان قرار دارد و برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچی در نظر گرفته شده است.ورودی های سیستم تهویه مطبوع در پایین نمایشگر دیده می شود و یک ساعت عقربه ای، مثل خودروهای بنتلی بین دو ورود هوا قرار دارد. روی کنسول مرکزی هم دسته دنده ای را با طرح الماس می توانیم ببینیم.

آپشن ها و امکانات تانک ۵۰۰

فهرست آپشن ها و امکانات تانک ۵۰۰ هنوز منتشر نشده، با این حال می توان انتظار داشت دارای تجهیزاتی مثل رادار نقطه کور، صندلی برقی و دارای گرم کن راننده، کروز کنترل هوشمند و… باشد.

تانک ۵۰۰؛ کپی چینی لندکروز

تانک ۵۰۰ دومین محصولی است که گریت وال با نشان این برند به بازار خواهد فرستاد. این شاسی بلند شباهت زیادی به تویوتا لندکروز دارد و اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار چین عرضه خواهد شد. هر چند هنوز برنامه ای برای صادرات و مونتاژ آن در دیگر کشورها اعلام نشده اما می تواند با قیمتی کمتر از خودرو تویوتا، در کشورهایی مثل ایران فروش خوبی داشته باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه